Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1010 ggr
MonicaLagerquist
2018-07-19 07:33

God morgon 19 juli torsdag

God morgon
Det blev en tidig morgonpromenad idag med.
Nu blir det lite surf innan jag tar tag i resten av dagen.

Har lite känningar av rygg ont hoppas att det ger med sig.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
2018-07-19 07:40
#1

Idag bad Dexter om en promenad. Så vi kom precis in. Han är varit dålig hela veckan. Värmen har gjort honom matt o låg med diarré. Men idag kom han innan 7 o ville ut. Kommer bli varmt idag oxå. Ev lite regn. Men är väl önsketänkande.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
2018-07-19 08:22
#2

God morgon!

18 grader och halvklart just nu. Igår fick vi lite regn under ca en timmes tid. Men det vattnet försvann fort i markerna. Är verkligen torrt i markerna nu.

Idag kommer svärföräldrarna på besök. Tänkte baka en rabarberpaj att bjuda på.

Ha en fin dag alla!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Åsa S
2018-07-19 08:40
#3

Mulet idag men ändå rätt varmt, vi fick inget regn igår det hamnade ca 3km bort så jag fick vattna istället. Snart ner på gympa nere vid badet, finns lite hurtiga pensionärer här vid sommarstugan som dragit igång sånt 2ggr i veckan. Seniorgympa visserligen men är väl nyttigt ändå och i den här värmen orkar man ju inte hoppa hur mycket som helst ändå. Sedan blir det ett dopp efter gympan. Sedan ska jag se om jag orkar ta bort lite ogräs i rabatterna för nu börjar ogräset blomma och sätta frö det har varit för varmt för att syssla med ogräsrensning

JMW
2018-07-19 09:04
#4

Morrn! 

25 grader och soldis med ganska friska vindar. Så det känns ganska okej ute, än så länge. Fast det går väl uppåt 30 idag med. Har vattnat nu på morgonen och bara det allra nödvändigaste.

aggeelin
2018-07-19 09:32
#5

Godmorgon! Nu är vi i Stornoway på Yttre Hebriderna. Snart är det dags för frukost. Igår såg vi fantastiska sandstränder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

worst
2018-07-19 09:36
#6

God morgon!

28 grader och soldis, isch!
Dagens projekt blir tvättstugan och så måste jag ut i värmen och handla lite, om jag törs…   😎

Annons:
citytjejen
2018-07-19 11:12
#7

I-landsproblemen hopar sig här 😉Är så trött på värmen nu och ser att den ska hålla i sig i minst en vecka till. Sitter mest i sovrummet med ac på eller ligger i poolen. Vill göra en massa annat men värmen sätter stopp, jag blir så VARM och trött och orkar inget. Hade ju hoppats på att bli pigg nu under semestern men det verkar vara kört 😃
Sorry för surt och bittert inlägg! Det är inte synd om mig (men kanske lite synd om min man som får stå ut med mitt värmegnäll 😃).

/Christina

Mooniq
2018-07-19 12:41
#8

Midda! Igår och idag jobbade jag i Fristad och nu har jag landat hemma, vattnat mina blommor. Igår när jag åkte till Fristad så åkte jag igenom den värsta skyfalls-skur jag nånsin upplevt som bilförare - 15 km/h och jag såg knappt bilen framför mig. Varade kanske 5-6 minuter men på vägen hann det nog bli 4-5 cm med vatten. Jag skrattade - har väl aldrig skrattat åt regn tidigare….😃Idag är det som vanligt i Munkedal - solen skiner, jag sitter inomhus och ac'n jobbar..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
2018-07-19 21:08
#9

God kväll 🙂

Här har det varit en stekdag igen med uppåt 33 grader i skuggan, flera veckor sedan det kom något regn här och gräsmattan är helt förtorkad. Gräsklipparroboten står i sitt garage och där har den vilat i 10 dagar nu. Många björkar är helt gula som om det vore den 19e september istället.

aggeelin
2018-07-19 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vi har haft en fantastisk dag med mycket att se.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-07-19 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här finns fantastiska stränder, har sett regn minst 4000 år gammal stenformation "standing stone" och "svarthus" - hus som användes fram till 1974, stenhus öppna o taket och eldstad under öppningen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2018-07-20 07:16
#12

#11 Det låter som en spännande resa🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-07-20 07:20
#13

Vilka härliga bilder. Vad mycket ni får se och uppleva.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
aggeelin
2018-07-20 11:51
#14

Ja vi ser mycket. Hoppas kunna lägga in mer bilder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-07-20 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bilderna vill liksom inte komma med. Jag får hämta hem appen sen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

akvarium123
2018-07-20 11:53
#16

Idag ska vi åka ut med båten och bada tänkte vi nu när det är sådant fint väder här hemma. 

Senast vi mätte hur varmt det var i sjön så var det 22-23 grader. Riktigt skönt efter ett tag!

[[eskils_]]
2018-07-20 14:53
#17

Jättefina bilder aggeelin!  Mycket vackert landskap.

Upp till toppen
Annons: