Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1435 ggr
Maria
2018-07-18 06:29

Godmorgon onsdag 18 juli

Godmorgon på er från ett mulet Göteborg med bara 20 grader.

Min man har haft en sådan där "uppesittarnatt" då han inte alls kunnat sova. Han får det emellanåt men det brukar bara vara en natt i taget i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-18 07:33
#1

God morgon

Just inkommer från en hyfsat sval promenad med hunden.Vi kom iväg redan vid sex.Vic har badat nere i hamnen och jag har fått en stärkande promenad i solen.

Idag ska jag telefonera en massa inför svärmors flytt.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-07-18 08:26
#2

Morrn! Ingen sol utan ett ljust täcke över hela himlen och dryga 24 grader. Det känns lite lättare när inte solen bränner på.

Mooniq
2018-07-18 08:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

 Mårning. Kvavt och varmt i Munkedal. Öppnade dörren i morse - det var som en kvav vägg, ingen promenad idag heller. Ska jobba i Fristad i kväll och i morgon, så snart dags att packa bilen för en liten utflykt. Igår när jag körde hem från jobbet kom några ynka regndroppar - och jag önskade mer regn, oändligt mycket mer regn. Idag är det mulet här, men spricker nog upp till solsken frampå dagen. Idag blommar en annan sort av Vindan "Carnevale di Venezia" . Min tvåfärgade ros kommer med nya knoppar, alltid lika roligt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
2018-07-18 08:39
#4

God morgon!

Molnigt och 20 grader här, precis som hos Maria.

Hoppas alla får en fin onsdag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
2018-07-18 09:02
#5

Godmorgon ! 24 grader här i Västerås . Inte ett moln på himlen , sitter utanför min ’port’ på gräsmattan i solstolen och läser ! 😀 Är ledig idag ! Så skönt , men tvätten tvättar sig inte själv , 🤪 dit nu. Önskar alla en fin Onsdag ! 😀☀️🌺

HH 🙂

Maria
2018-07-18 09:05
#6

Vi har precis bytt lakan och satt på en tvättmaskin. Skönt att göra det innan det blir för varmt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
worst
2018-07-18 09:30
#7

God morgon!

Det ser ut att bli ännu en helvetesdag, redan 28 grader!   😕
Dagens plan är att gå ut och äta gott med ett gäng vänner, sedan blir det fika med kubb…

Tarotstollan
2018-07-18 10:04
#8

Mulet, väntar med stor spänning på regn och åska som lovats i mina trakter hela dagen med början runt 13!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2018-07-18 10:57
#9

Tillbringat förmiddagen med att ringa runt och fixa inför svärmors flytt.

Helt slut i skallen av allt som ska kommas ihåg.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2018-07-18 11:42
#10

God förmiddag!

Här blir det ännu en dag av extrem hetta. Inte en regndroppe på flera veckor, och ingen svalka i sikte. 😓

#3 Fina blommor!

Maria
2018-07-18 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Det har varit en otroligt varm och kvav förmiddag men nu bråkade regnet loss med blixt och dunder dunder och graderna gick ner till 23.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-07-18 14:03
#12

#11 Ååhhhhhh nu blir jag riktigt avundsjuk.

flocken
2018-07-18 14:23
#13

Nästan +30 idag igen. Men ingen gassande sol. Blåser lite. 2 xtra barn här hemma. Utfodrat dessa 4 barn m ugnspannkaka. Svalkat av hunden i duschen. 5 åringen går omkring i en stor t-shirt hela dagarna. Hans klänning säger han. Nu har vi tagit en paus för lite film

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-18 16:05
#14

Vic har fått duscha både igår och idag.Han som är ett riktigt vatten djur gillar inte alla det.

Man får ta till stränga rösten.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: