Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 564 ggr
MonicaLagerquist
7/13/18, 7:33 AM

Bär och svamp

Plockar du bär och svamp?
Vi gör gärna det men i år lär det inte bli varken eller då det är så torrt i skogen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/13/18, 7:40 AM
#1

Jag har i hela mitt liv försökt att plocka svamp. Jag vet inte hur många mil jag travat haha. Jag har haft svampkorg , kniv, borste och svampböcker, stövlar men aldrig hittat mer än vad som skramlat omkring i botten av korgen. Enda gången vi fick ihop till en kantarellmacka var när jag hittade svampar vid parkeringen vid Frölundaborgs idrottsarena där vi bodde tidigare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
7/13/18, 7:47 AM
#2

#1     😃

Här kliver man av från tomten och sen är man i svampskogen.

Stolt ägare till fem La permer

Farwuq
7/13/18, 7:55 AM
#3

Svamp växer inte här i ökentorkan.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fransu
7/13/18, 8:00 AM
#4

Plockade både blåbär och kantareller förra året. Nu finns lite blåbär, men dom verkar inte riktigt vilja ta sig. Det är väl torkan förstås. Samma blir det väl med svampen. Men blir det mycket bär och svamp plockar jag gärna.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
7/13/18, 8:01 AM
#5

Svampen lär väl ploppa upp så fort det blir blötare väder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/13/18, 8:51 AM
#6

Förr så tog syltade jag och saftade en hel del när vi hade sommarstugan. Det var ett himla jobb men så roligt. Jag gjorde mängder med julklappar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
7/13/18, 1:19 PM
#7

Förr gjorde jag det. Men nu är jag för rädd för fästingar tyvärr.

citytjejen
7/13/18, 3:09 PM
#8

Plockar aldrig bär och svamp och det är för att jag tycker det är så tråkigt😴Så det blir alltid köpesvamp och -bär för vår del!

/Christina

Scorpio97
7/13/18, 5:21 PM
#9

Ja, jag brukar följa med mamma och plocka svamp (enbart kantareller för min del), blåbär och ibland lingon. Hon åker även och plockar hjortron med sin pojkvän. 
Men vi får väl se hur det blir i år.


//Jessie

fruktgumman
7/13/18, 6:58 PM
#10

Hallon och blåbär brukar jag plocka. Men inte svamp.

[Tuulikki]
7/13/18, 9:39 PM
#11

Plockar gärna hallon. Plockar björnbär också men de är jäkliga att plocka.

Upp till toppen
Annons: