Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 536 ggr
Maria
7/12/18, 11:48 AM

Trädgård/balkong

Har ni några bilder från era odlingar så skulle det vara kul. Det är ju sådan torka så allt kanske inte mår så bra men vissa saker trivs😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
7/12/18, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi får massor med druvor i år.

(Ursäkta röran men vi fixar till uterummet😃)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/12/18, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En av min mans älskade hängpelargoner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
7/12/18, 1:44 PM
#3

Nu är de redan plockade, men både vinbären, tomaterna och häggmispeln har gett jätteskördar i år. Annars är det inte mycket bevänt med trädgården den här sommaren. Undrar hur länge vår brunn räcker?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
7/12/18, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fick en jättestor ananassalvia igår. (Den ser mindre ut på bilden än vad den är i verkligheten.) Hade tänkt ställa ut den på balkongen, men upptäckte att katterna tycker att den är jättegod. Så hade jag ställt ut den hade det snart inte varit något kvar av den. Eller också hade den dött för att jag hade glömt vattna den. 🙂

Vill helst inte ha något på balkongen, dels på grund av katterna, men också på grund av att det mesta jag har haft där har drabbats av enorma mängder löss. Vill inte riskera att de tar sig in till mina växter inomhus.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
7/12/18, 4:38 PM
#5

Åh ananassalvia som har så goda blad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
7/12/18, 4:43 PM
#6

Har läst att ananassalvia ska både lukta och smaka ananas, men det tycker jag inte att min växt gör. Antingen är det mitt doft- och smaksinne som inte fungerar, eller också är det ett "måndagsexemplar" jag fått - eller också är det ingen ananassalvia. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
7/12/18, 4:45 PM
#7

#6 Det ser i alla fall ut som en sådan. Min smakade verkligen ananas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
7/12/18, 4:48 PM
#8

#7 Då är det nog mina smaklökar som har tagit semester. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
7/12/18, 4:51 PM
#9

#8 Eller ett måndagsexemplar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
7/12/18, 4:54 PM
#10

#9 Ja, det kan det också vara. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
7/12/18, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#11

Några bilder från mig. 

Gräsmattan är mer brun än grön - den kommer sig om det börjar regna.  Gräsroboten jobbar halvtid/varannan dag. 

En blå kruka med mängder av grönt - jag har glömt vad det stod på fröpåsen - väntar på att det ska blomma.

På stora altanen har jag små svarta krukor med Fjäderclarkia, växer så det knakar och blommar nog inom 2 veckor. Lobelian har börjat ge upp, bladen är no more men blommorna kämpar en stund till. Lejongapen börjar gå över i fröställning. Margueriterna blommar ihärdigt och Kumquaten fick 1 miniapelsin. 

De två vita pallkragarna har 3 olika Rhododendron, blå, rosa & vit + massor av ogräs och  några tappra jordgubbsplantor - jag har gett bort de mesta jordgubbsplantorna, vill nog bara ha Rhododendron där, bakom vita pallisarna har jag parkerat 2 olika Klematis, 1 alpklematis med blå klockor som blommar i april och den yttersta är Snöflinga som blommar hela säsongen - jag får vänta till nästa sommar.. 

De 3 små pallkragarna 60x80 cm är mest liv i . Rosor, Lejongap, Olika Ringblommor, väntar på att Atlasblomman Sybil Sherwood ska börja blomma och där finns även Dvärgvinda Tricolor med strimmiga blommor - som inte har börjat blomma än.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: