Annons:
Etikettövrigt
Läst 642 ggr
flocken
2018-06-19 05:34

Midsommar

Snart är det midsommar. Brukar ni fira midsommar eller vad gör ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2018-06-19 05:39
#1

I år ska jag jobba hela midsommar helgen. Resten av familjen är vid stugan. Där samlas vi först hos mannens kusin för sill lunch. Sen träffas alla på ön vid midsommar stången. Tänk er barnen i Bullerbyn. Dragspel, barn, vuxna, äldre, hundar. Alla har med sig fika. Är det varmt så åker vi till bryggorna för bad efter. Är alltid underbart. Men som sagt, i år blir jag ensam hemma med 3 pensionats hundar + min

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2018-06-19 06:56
#2

Vi har firat rejäla midsommaraftnar genom åren med min bror och svägerska och andra vänner. När sonen var liten så var det dans runt midsommarstången och allt vad som hör till.

Några år så paddlade vi och låg i vindskydd midsommarhelgen men numera så är det stillsamt. Vi har svårt att få kattvakt annars hade vi åkt till brorsan och firat så det blir stilla hemma istället. Det är jag ganska nöjd med faktiskt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-06-19 07:36
#3

Nej vi "firar" inte midsommar. Det är som en vanlig fredag men vi brukar ha något extra gott att äta. Jag ska göra en silltårta. Ev åker jag till kyrkan och sjunger med Sommarkören. Det blir i så fall klockan 22:00 på kvällen.

Mooniq
2018-06-19 08:05
#4

Firar inte nån storhelg, jag e nog lite tråkig på så sätt. Men om det är solsken så ska jag till brorsan på midsommar och grilla ihop med min andra bror, deras respektive o barn. På midsommardagen är det cruising i Lysekil och om solen skiner då med så ska jag åka till andra vänner o grilla och sen gå en sväng på stan o kolla fina bilar. Stan brukar vara knökfull redan före lunchtid. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Rhonda]
2018-06-19 08:14
#5

Vi (gubben o jag) är hemma på midsommrarna förutom varannan då han åker till en kompis o övernattar. (jag är inte intresserad).

MonicaLagerquist
2018-06-19 08:33
#6

Vi firar midsommar.

Tidigare innan min svärmor blev osams med sin dotter firade svärmor jul med dottern och midsommar med oss.

Men sen fem sex år tillbaka så är svärmor osams med dottern och nu firar hon både jul och midsommar här.

Vi hämtar svärmor redan på torsdag och lämnar tillbaka henne på söndag.

Sill och lax och hemodlad färskpotatis på midsommar lunch,´.

På kvällen blir det dubbelmarinerad fransyska.

Vet inte hur många av barnen som kommer men skulle gissa på att de kommer fem ungar ,ett bonusbarn och en flickvän så det blir till att duka långbord.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fransu
2018-06-19 11:01
#7

Kan väl inte kalla att vi firar direkt. Vi äter lite extra god mat och har någon efterrätt. Annars tar vi det lugnt, eller jobbar på något med huset/trädgården och är hemma med hundarna. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Åsa S
2018-06-19 12:34
#8

ska till sommarstugan och vara med på firandet där, de har aktiviteter ända till midnatt eftersom det även är dans på kvällen. Får se hur mycket jag är med på är det regn blir det nog bara så att man är med på dagen.

citytjejen
2018-06-19 17:37
#9

Firar gör vi väl inte (små grodorna och att fara runt midsommarstång känner jag mig extremt obekväm med) men vi äter gott och umgås. I år åker jag och mannen upp till min svåger och svägerska som har landställe i Söderhamns skärgård, det ska bli mysigt!

/Christina

fruktgumman
2018-06-19 17:38
#10

Vi är i stugan midsommarhelgen och några vänner kommer över på fredagen och vi grillar lite. Blir ganska lugnt.

Scorpio97
2018-06-19 18:00
#11

Vi har som tradition att åka till min morfar under midsommar, han har en stuga vid havet. Det brukar dessutom vara lite firande med midsommarstång och dans för yngre barn, kanot-race osv på lördagen.  Mina syskon kommer också hem den helgen och jag får träffa min brors flickvän för första gången (jag var upptagen senaste gången han tog med henne hem). Så det ska bli kul. 

Jag är väl inte så mycket för högtider generellt sett, men tycker det är trevligt när vi kan umgås allihop. Mamma gillar alla högtider och jag har inget emot att "fira" för hennes skull.


//Jessie

Lona
2018-06-19 19:23
#12

Jag är ingen festprisse och har inga barn så det blir varken partaj eller klassisk dans runt midsommarstången. De senaste åren har jag faktiskt firat med min mamma och hennes väninna, i år kommer även väninnans son - som numera är min partner - att vara med. Det känns onekligen lite konstigt att relationerna ändrats det sista året, även om det är på ett positivt sätt. Lite invecklat är det allt! Det blir klassisk midsommar mat, sill och Potatis samt jordgubbar till efterrätt. Mina båda hundar är självklart med på firandet! :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[PeterTM]
2018-06-19 22:14
#13

Vi firar enkelt här hemma. Jag har byggt en liten midsommarstång, 60 cm hög, som vi majar och ställer på altanbordet. Grillar kycklingspett om vädet tillåter, annars gör vi dem i ugnen.

Annons:
Honestyisdead
2018-06-20 16:08
#14

Vi firar hos mina föräldrar med familj och lite vänner. Både thaimat och det klassiska

Fridaaaa
2018-06-22 12:06
#15

Brukar inte direkt fira
Ska äta god mat hos mina föräldrar iår. :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: