Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 611 ggr
Maria
6/14/18, 6:48 AM

Förkläde

Förkläde är väldigt praktiskt tycker jag och har alltid använt det när jag lagar mat.

Hur är det med er? Använder ni förkläden?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
6/14/18, 7:22 AM
#1

Till och från men mest ett plastförkläde när jag diskar. Jag stänker så hemskt, så jag har både förkläde och handduk på golvet! Jag hatar att diska!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
6/14/18, 7:24 AM
#2

Jag äger inget förkläde så svaret på din fråga blir nej. Jag använder inte förkläde. Har aldrig gjort. Mamma hade alltid förkläde men jag tog inte efter.

Maria
6/14/18, 7:47 AM
#3

För mig är det en sådan vana att jag känner mig naken när jag lagar mat utan förkläde.😃 Dessutom så sölar jag en del och fläckar med ex soja och olika tomatvarianter färgar så illa.

Jag har ett par stycken som jag varvar med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
6/14/18, 7:52 AM
#4

Alltid. Stå i köket utan förkläde går inte. Har några olika men mitt senaste är i fusk jeanstyg m texten crazy dog lady. Det är jag det 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

starhawk
6/14/18, 8:15 AM
#5

Jag använder förklädet lite sporadiskt, men jag borde nog använda det mera, ibland blir man ganska så ordentligt pudrad med sågspån och då är det bra med ett förkläde.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MonicaLagerquist
6/14/18, 8:28 AM
#6

Sällan förkläde men gärna en "släng"

Det hade vi alltid när jag jobbade i kök.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Leifsdotra
6/14/18, 8:32 AM
#7

Jag har ett fint rödrutigt i Madicken-stil som jag använder när jag bakar oftast. Men till vardags drar jag inte på mig förkläde vid matlagning.

fruktgumman
6/14/18, 8:50 AM
#8

Jag har ett förkläde som jag alltid glömmer att ta på mig tyvärr.

Novachan
6/14/18, 8:55 AM
#9

Äger flera förkläden men glömmer att använda dem -.-

[[eskils_]]
6/14/18, 9:56 AM
#10

Samma här, har förkläden men glömmer att använda dem. Oberörd Tar ibland på ett när jag bakar.

Lona
6/14/18, 9:33 PM
#11

Hm, var sjutton har jag mitt förkläde?! Jag lagar inte mat men brukade alltid ha det när jag diskade eftersom jag skvätter så mycket.
Har nog inte sett det sedan jag flyttade för tre år sedan… hade ett som jag hade sytt i slöjden😊

Sen har jag ett annat förkläde som jag har när jag trimmar hunden, glömmer dock ofta att ta på det så vi är lika lurviga båda två efter ett tag.😃


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tlover
6/14/18, 10:06 PM
#12

Näst intill alltid då jag lagar mat och såklart alltid då jag packar upp te

l'm back

Upp till toppen
Annons: