Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 978 ggr
Maria
2018-06-10 06:58

Vaknar med musik...

Är det någon mer än jag som brukar vakna med musik i huvudet. Det händer mig ofta i varje fall flera gånger i veckan att jag vaknar med en "låt" ringandes i öronen och det behöver inte vara någon jag lyssnat på nyss.

Det behöver inte vara någon låt jag tycker om heller. En gång var det JokkmokksJokkes "Gulligullan koko som en gök"😃

I morse så var det Harpos gamla låt "Sayonara"

Låtarna brukar sitta i några timmar för att sedan sakta ebba ut. Ibland är det riktigt irriterande då det är någon jobbig låt som inte går att få ur skallen.

Känner ni igen er?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-10 07:04
#1

Nej .

Jag lyssnar väldigt sällan på musik öht.

Nästan bara när vi åker bil och vinyl 107 fungerar.

Stolt ägare till fem La permer

Magi-cat
2018-06-10 07:36
#2

Ja! Just nu är det "Intåg i sommarhagen" som dansar runt i huvudet. 🙂

Somnade med den och vaknar med den nu…Den är ju fin i alla fall. 🎧😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-06-10 08:05
#3

Jag lyssnar väldigt sällan aktivt på musik så det gör det hela mer märkligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2018-06-10 08:11
#4

Som i morse t.ex. Vad kom Harpos låt ifrån. Jag tror inte jag har hört den sedan 80-talet. Den sitter fortfarande i bakhuvudet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2018-06-10 08:38
#5

#4 Va roligt Maria 😀 Nej , jag brukar inte vakna med musik i huvudet , Men i morse gjorde jag det , Jag vill ha dig i mörkret hos mig . . Tiden den stannar när vi rör vid varann . . 😀🎼 kommer inte ihåg artisten nu , Jag va på ’karoeke’ kväll igår , så kul!! 😀 Jag sjöng till o med , jag kan inte sjunga 🤣 Så den låten nynnade jag på när jag vaknade . 😀

HH 🙂

worst
2018-06-10 09:47
#6

Javisst! Det händer med jämna mellanrum. Jag tycker att det för det mesta är låtar som jag inte ens gillar som fastnar… och gillar jag låten, så gör jag det INTE efter ett par dagars uppspelning i huvudet!!!
Visst är det ett konstigt fenomen! Varför liksom?   🤔

Annons:
Maria
2018-06-10 09:51
#7

Haha. Ja varför är frågan…:-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-06-10 09:56
#8

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-06-10 10:04
#9

#8 Wow. Tänkt att det t.om finns ett ord för det😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-06-10 10:06
#10

Hade för mig att jag sett en tråd om det någonstans och nu hittade jag den äntligen!

Lite överkurs; "korvamato" heter det på finska. 😎😃

https://finland.ifokus.se/discussions/5331d9ac8e0e745383000225-korvamato-oronmask


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-06-10 10:11
#11

#10 Jag är imponerad av ditt minne😃

Jag läste en länk i den tråden att det kan vara besläktat med OCD och det har jag ju haft en "släng" av hela livet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-06-12 07:22
#12

Igårkväll när jag skulle gå och lägga mig hade jag "du gamla du fria" i min skalle.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-06-12 07:23
#13

Idag var det i alla fall tyst i mitt huvud när jag vaknade😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Magi-cat
2018-06-12 07:29
#14

Jag kör fortfarande "Intåg i sommarhagen". 🤪 Jag börjar nog kunna den snart. 😃

Tack för tipset om ämnet! Jag gjorde en tråd på Hjärnan om det:
https://hjarnan.ifokus.se/discussions/5b1d5d90ce12c4394c00044c-oronmask?discussions-1


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JMW
2018-06-12 08:06
#15

Jag brukar nog inte vakna med musik i öronen men under dagen kan någon låt börja snurra i huvudet. Den kan komma från ingenstans.

Fast nu de senaste veckorna så har jag somnat "sjungande" i huvudet med låtar vi framförde på Popkören i söndags.

[Rhonda]
2018-06-12 09:16
#16

#0 Jag vaknar ofta med musik i huvudet.  Det kan vara från 0 - 67 år sedan jag hörde det sist. Jag lyssnar inte på musik hemma.

Upp till toppen
Annons: