Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 677 ggr
Kiyona
6/2/18, 9:47 AM

Mina samlade ord som hör livet till

Här tänkte jag skriva ner & anteckna orden , texterna som bubblar upp emellanåt. Texter från djuptet inom mig, yttranden som beskriver mina upplevelser, vad livet åtminstone betyder för mig. Dagar, känslor och minnen från både framtiden & mitt förflutna. Ord som lätt faller bort i glömska. Låt nu orden ristas i evigheten, för framförallt mig att tillgå, att inte tappa bort. Men vem vet, kanske orden faller gott hos någon av alla er som läser något någonsin en dag som ödet tog sig frihet att dra er upp och ner för denna tråd. Hoppas ni finner nått, ett ord gott vila hos er så dela mer än gärna. En självförtroendes boost kan väl aldrig sitta fel? Tack på förhand!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Kiyona
6/2/18, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andas in naturen , dess grönska, dess mystik & dess egensinnade harmoni till allt som lever&växer omkring. Andas ut , livet för denna vackra skatt, så många mer än du som tager detta naturens mirakel för givet. Bortglömd bakom våra kalla fyra väggar. Bakom allt vi skapat åt oss & vår avkomma att hållas likt fångar bakom galler & bom. Det är vår uppskattning, vår förlust. Vi skiljer oss från vår mänskliga natur, tappar vår drift likt djuren i skogen. Vi tappar rötter för vad livet handlar om, den som givit oss kraft åt livet, den som fått oss växa i symbios med allt omkring oss, ty naturen finns där, vacker , mystisk & alla kär. Andas ut med en doft av din inre själ , den som frodades ibland djuren ute i den fantastiska naturen. Giv oss liv framåt i tiden. Tag oss ur dessa väggar , kalla & grå giv oss livet mer än dock er tomma blick ut genom fönstret bakom gardinen som vi hoppas åtminstone kunna skänka mer än en uppfattning om var solen befinner sig ovan himlavalvet blått, skänker ljus åt dagen som ger liv åt grönskan med strålar av hopp. Dock bakom din bur i betong säger allt av livets under inte tillräckligt för dig att blicka ut, mot allt liv utanför din bur. Du har glömt bort allt vad vi kallar leva. Du har separerats från skogens vidunder av liv & mystik. Du lever enbart ditt liv framför tv och total avsaknad av mystik. Livet du lever, finns där en mening som driver dig ut, driver dig fram att dansa i kvällens regn & morgonens dagg där allt liv vaknar upp till denna vackra harmoni. Nej nej, du är låst bakom dina kalla väggar & det enda liv av skogens beskyddare, solens strålar av liv håller sig enbart där, på andra sidan ditt fönster bakom er livlösa gråa gardin. Andas ut… Finns där liv kvar för er? Andas in, och känn naturens livfulla bris. Ta dig bakom andra sidan betong lådan, kalla kala väggar som slutligen kommer stå skyldig för era liv bortom allt & alla skapades att leva vid, Harmoni, grönskan, blomster en frisk morgonbris som passerar förbi med allas livets magi…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
6/2/18, 9:52 AM
#2

Livet ger lycka, livet ger sår. Livet ger mest för den som tro sig lyckan få…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
6/2/18, 9:53 AM
#3

Du tycktes dig tro mig vackrare än du. Ty vad kan överstiga denna dygd? Du eller jag. NÄH vet du vad! Lika vacker är Du som Jag.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Maria
6/2/18, 10:40 AM
#4

Nu finns det ju många som lever ett lyckligt och bra liv bakom väggar som du beskriver. Du kallar det "bur"

Människor som inte har möjligheten att vara ute i naturen men som ändå lever ett gott liv. 

Alla är vi olika..

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
6/2/18, 9:08 PM
#5

❤️

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
6/3/18, 7:04 AM
#6

Väldigt märkliga texter. Krävdes stor ansträngning att ta sig genom dom. Vet inte om det är meningsbyggnaderna, glorifierandet av skogen eller placering av punkter och komman som gör det svårtläst för mig. Saknar rytmen som binder ihop texten.

Föredrar texter som skrivs som man pratar. Får man fråga du skriver på det viset?

Annons:
Kiyona
9/15/18, 8:25 PM
#7

Så som vi älskar, är oförstått. Så som vi saknar, är tomheten utan att livet någonsin glimta upp. En öde planet, dock folk finnes nära , jag kan höra dem tala, varandra emellan, skratta & leva livet jag hoppas gro nu, för OSS. Din famn allt för långt bort, värmen från dig, den du sedan dag ett givit mig , är borta nu, eller iallafall alldeles för långt bort. Vårt hem har burit många mil sedan den byggdes 74 men ingen vagn har då gått den distans som kyler ett täcke is, saknad och kärleken där, kärleken här den mellan oss lever men övertygelsen kortar icke ner distansen, fysiskt mellan oss. Ingen som rullar, ens fordon från öst till väst har ens knappat in den distans som råder mellan oss, mmellan Min&Din kropp såsom verkligheten tyvärr lyder sin sanning kring allt om oss & världen i sig när två själar svärvts ihop, själsfränder så att säg. Dem sliter aldrig sig och heller finns där bara en, du finner aldrig två av samma sort. Själsfränder, livspartner, mig , världen , ja ödet skapade oss & det unika vi delar. Vi skapar värme, känner kyla i vardagens alla andetag, de som ej kan nå en viskning till ditt öra. Men ändå där du är, långt, långt bort finns där inget avstånd att lyckas sära på oss. Må min röst nä dig, genom eld&vatten, land&hav, Per , hör du mina ord i en viskning , för kärleks skull. Känslan börjar var dag då min blick möter tomheten, spåren av kärleken, din själ& allt du betyder för mig, känslan som strömmar genom mig när var morgon stundar & jag vaknar där, igen värme likt alltid förr, inga andetag i takt med mina, det där nyvakna flåset ömt mot mig. Hur jag minns, levt & förväntats möta var morgon kall precis innan solen blir tillräcklig att lyckas få mig varm. Som livet. Som vänskap, som kärlek kan. Jag är så kall i morgonens bris, utan din famn, utan din doft, ditt liv just precis intill mitt. Saknaden jag känner , oj du aldrig hade jag trott mig känna ensamheten gro sig ann så illa uppe på väggarna mina, tränga sig på, ren pina. Väggarna krymper i vårt hem trots resten av verkligheten växer sig större…avståndet förlängs. Men inte ens allt vad kärlek innebär då paren skiljs isär, kommer att krossa oss. Jag har ett hemtrevligt kryp in, för bara oss två att älska inuti, där vi , äntligen tillsammans igen värmer isen, bryter kylan och kopplar bort allt vad som är utom Jag&Du. Vårt liv. Vår framtid. Saknaden , tomheten kylan som upplevs är inget mer än en kort period av våra liv. Två liv , som värmer oss & fler i kylan utanför en kärlekens famn. För till alla er som våra hjärtan har kommer aldrig frysa med bara dina egna skoavtryck bakom, i dina spår bakom, du lämna efter dig, från förr. Låt icke förgöra, om ditt hjärta slår för oss, i ärlighetens sanna namn , så skall du aldrig frysa , trots mörker, is och snöslam. Är du med oss , hålls ditt hjärta varmt. Ingen vinter bryter banden emellan dem, eller kan lyckas krossa hjärtan, tro & hopp för dem, som Älskar likt oss. Saknaden, kylan….visst. Några veckor till det klarar vi. Vi klarar allt. Ingen av oss skall frysa till is, kärlek är mer än oss, det är individen med. Ingen kyla kan kväva oss , släcka oss. Våra hjärtan har puls, även då många mil nu skiljer oss kan kärlekens hjärtan aldrig tappa taget, våra hjärtan slår puls , med kärlek,värme & näringen vi behöver tills våra hjärtan slår i takt, öma slag intill närheten , tätt intill våra bröst. Åter nära får våra hjärtan slå. Hud mot hud. Nära, det vill,är & förblir oss Kärlek du förstår Är vad vi delar mellan oss… Per Wijk

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
9/15/18, 8:27 PM
#8

Nej jag är då inte alls irriterad eller så , herr tv-antenn då du fallit i inkompetens här ute i ödemarken. Inte alls så att det besvärar mig att vi får flytta dig ständigt millimeter för millimeter då du tappat signalen så att tv bilden är pixlar i grönt med ett digitalt skrik som skär i mina öron var gång jag så lite som lyfter högerarmen och kliar mig bakom örat eller då jag lägger mina fötter för långt åt vänster. Kan respektera och förstå att alla har några dåliga dagar i veckan… Men snälla herr tv-antenn, då du totalt misslyckas att utföra din enda arbetsuppgift och funktion jag faktiskt betalat dig att utföra så ber jag dig snällt innan jag dödar dig där du står, i vårt hem som törstar efter en bra, eller åtminstone duglig tv bild.. Sök hjälp!!! Vi köpte ju dig en förstärkare! Försök sammarbete med henne NU herr tv-antenn. Snälla. Hon kostade nästan 500Spänn.. Snälla försök nu herr tv-antenn… Annars kanske vi avlivar dig. Kan inte ro för det. Har varken tålamod eller ekonomi att leta upp ett annat märke till kompis åt dig att hjälpa dig hålla signalen så att tv:n går att tolka och fördriva våra mörka kvällar , där vi satsat för oss, för dig och för tv:bilden skarp och fin. Inse din inkompetens, eller det kanske inte ens är ditt fel,, ellerhur , herr tv-antenn? Gör dig vän med fru antenn-förstärkare lilla herr tv-antenn. Ingen är fullkomlig och hel utan sin andra del, inte sant? Det är inte ditt fel. Men jag vill kunna klia näsan eller lyfta upp knäet , ibland. Vi är rastlösa förstår du , herr tv-antenn. Det heter ADHD, herr tv-antenn. Det blir svårt att få bra bild när ADHD stör din signal var gång en rörelse sker, större än lilltån som tittar till herr monster tån från motsatta kvarter bortom lilltå street. Det är fullt liv med ADHD i varje led… Värp några extra Ritalin om du tänkt skippa sambo livet, din räddning, ditt kall, ditt livets långa säkra framgångsrika led…. Bota ADHD eller välj ett samarbete. Ge henne en chans.. . Herr tv-antenn & fru antenn-förstärkare , tillsammans , aldrig någonsin mer blir bilden otydlig och klen. Bara svälj sanningen , båda två eller iallafall innan hon vänder sig till någon annan. Där finns många som du nv herr tv-antenn, greppar du inte verkligheten nu kanske du dömer ditt liv åt fanders då vi köper en annan och fru antenn-förstärkare lever lyckan genom alla resten av de åren hon har kvar, innan Sony finner bättre teknik i djupet av dina styckade delar av el skrot du aldrig kunde hedra mer , än livet och inget mer värt än stolthet. Svälj den och ta henne nu! Fröken antenn-förstärkare dansar din pipa i varje sekund! Ta henne nu! Eller förlora livet medans vi andra lever livet, Bättre än Du…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
12/2/18, 10:58 PM
#9

Aldrig närmre döden än där & då. När skall det ta slut, det tar aldrig slut. När skall mina ord få gehör? När skall jag dömas för vad jag faktiskt gör? För sjuk för en psykakut. När skall det ta slut, det tar aldrig slut… Mitt inre skriker så högt rösten min bär. Mitt sinne förtärs i min inre misär. När skall det ta slut. Aldrig varit närmre döden än där, då, här eller ens just nu. Knäckt på riktigt för första gången där inget av mina tillvägagångssätt bär mig i hamn till ett sinnesintryck, en känsla av den jag faktiskt är, stark, positiv omöjlig att dra isär. Men blås bort allt det där för nu, jag står ännu vid livet. Dock ovetandes vart stegen bär eller hur många dem är & vart dem tänkt att ta mig. Hur mycket framtid kvar? Så ledsen inför att tvingas lämna allt jag har. Men drömmen om livet står ännu kvar. Du är mitt allt, det enda jag har. Rädd för att lämna, rädd för att försvinna, att lämna dig kvar. Vill inte tas till världen bakom solen &, tvingas se dig lida, ensam kvar… Att inte lyckas nå dig då, är en mardröm jag har. Älskling, jag har inga svar, ingen vetskap om ödets stora plan, för oss? Hur många steg kvar, och var? Du är mitt allt!! Om livet rinner ur mig, så håll i minnet, att kroppen , den är bara ett skal. Du kanske aldrig mer får se mig men tvivla aldrig på min kärlek, även i döden står jag tätt intill dig, varje dag. Sådant så äkta som Du&Jag står alltid kvar även då, om ödet skiljt oss åt, så kommer vi ändå igenom helvetet &, tillbaks att stå stadigt kvar…. Jag älskar dig genom allt, jag ger dig av allt, allt jag har. Men en skön sanning sa, att där krävs inget mer för oss att ta oss genom allt än kärleken vi redan delar & har och som ständigt växer, var dag. En försäkring om att ödet, även om det menar illa så kan inget slita oss isär, våra hjärtan, våra själar kan ej slitas isär av någon makt. Det vi har är mer än normalt. Tror kärlek. Ingen älskar mer än så uppenbart… Som Du&Jag.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Upp till toppen
Annons: