Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 527 ggr
MonicaLagerquist
2018-05-25 13:10

Vad gör du när du sitter i telefon kö?

Du har just nu 44 i könummer.Väntetiden är ca 23 minuter. Var god vänta.

Vad gör du under tiden?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-25 13:13
#1

Tack för att du väntar.Alla Medarbetare arbetar på….

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
2018-05-25 13:17
#2

Sitter just nu i telefonkö….högtalarfunktionen på, kollar mail och annat på datorn.
Men kan även laga mat, vattna blommor, fylla tvättmaskin etc. Tack gode för mobila telefoner och högtalarfunktion.

JMW
2018-05-25 13:27
#3

Jag gör det jag brukar. Har headset så jag kan gå omkring inne eller ut eller vad som. Inga problem.

Tyst
2018-05-25 14:34
#4

Pga telefonfobi, så om jag absolut måste vänta i kön - sitter på helspänn och lyssnar uppmärksamt på ljuden i luren för att inte missa att svara när jag kommer fram - och bävar samtidigt för att komma fram. Är förmodligen även både lycklig över att det är lång tid till att jag kommer fram men hatar det samtidigt bara för att jag måste plågas så länge.

Odd
2018-05-25 14:43
#5

Sätter mig och skissar eller surfar på datorn, eller så passar jag på att ringa när jag ska ut med hunden. Tycker att det är jobbigt när man suttit i kö länge, har plats nr 2 och blir fruktansvärt nödig, vill inte gärna sitta och krysta när någon svarar i luren haha. En gång så hände det när jag var dålig i magen, hade suttit i kö i 40 minuter, då kunde jag inte hålla mig så det var bara att lägga på och ringa sen igen…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Maria
2018-05-25 14:55
#6

Det är ju egentligen en baggis idag med moderna mobiltelefoner för man sitter ju inte fast vid en lur med en sladd längre😃 Det finns ju allt möjligt man kan hitta på under tiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[[eskils_]]
2018-05-25 19:41
#7

Precis. Man sitter inte i telefonkö längre, lyckligtvis. Sladdlös telefon och högtalarfunktion är praktiskt då.

MonicaLagerquist
2018-05-25 21:41
#8

Jag hann tömma diskmaskinen gå på toa en sväng innan det blev min tur

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
2018-05-25 22:14
#9

Ibland blir jag så stressad av att vänta med min sladdlösa telefon att jag byter till den fasta, för då vet jag att batteriet inte dör mitt i samtalet (vilket har hänt) eller precis när det är min tur.
Jag använder inte mobiltelefonen till viktiga eller långa samtal ( mer än 5 min.) eftersom det är en kontanttelefon.
Plockar lite på bordet framför mig, sorterar, läser på datorn, söker efter information. tittar på tv, läser mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2018-05-25 22:16
#10

#9 Vi har ingen fast telefon numera.

Stolt ägare till fem La permer

Dioramabyggare
2018-05-26 03:34
#11

Planerar vad jag ska göra när samtalet är avslutat.

aggeelin
2018-05-26 09:35
#12

Mrd headsetet i örat så gör jag något nyttigt hemma. Sätter på en tvättmaskin, plockar ur diskmaskinen, vattnar blommor - Jag kan få mycket gjort! :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2018-05-28 10:09
#13

Nu sitter jag har och väntar igen.Inte i telefonkö denna gång utan på att de ska ringa upp mig. Omväxling i alla fall.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mooniq
2018-05-28 10:15
#14

Gör nog som de flesta. Sätter mobilen i högtalar-läge och pysslar, surfar, ser på tv. 

Har bara mobilen numera, har avslutat hemtelefonen. Pratar väldigt sällan i mobilen - kulturen har gått över till sms och det är jag rätt nöjd med.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Leifsdotra
2018-05-28 11:31
#15

Tar på mig headsetet så att jag kan göra nytta medan jag väntar. 

Jobbade förut inom en verksamhet där jag ibland bemannade kundjtänsttelefonen och vi hade ofta långa köer. En sak jag reagerade på var att många verkade lägga telefonen utom hörhåll för dem, så när det väl blev deras tur i kön efter en halvtimme så hörde de inte när man svarade. Ofta hörde man att folk pysslade med disk eller liknande i bakgrunden, men fast jag hojtade så hörde de mig inte. Det kändes inte bra att lägga på i den situationen, men efter ett par minuters hojtande utan svar och med långa köer som väntar måste det ju bli så.

MonicaLagerquist
2018-05-28 12:01
#16

# 15 Det är det jag är rädd för.Därför sitter jag med mobilen i handen och försöker göra andra saker med den andra handen.

Sen har man/jag ofta ett papper och en penna framför mig.Gäller telefonsamtalt något kring min svärmor måste jag ju ha personnummer koder och en mängd annan info tillgänglig.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: