Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 411 ggr
aggeelin
2018-05-23 07:56

Godmorgon onsdag 23 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2018-05-23 08:00
#1

idag - en blåsig och solig dag. För tio dagar sen planterade jag tomatplantor som då var såhär små.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-05-23 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ber om ursäkt, bilden ville inte med. De var ca 10 cm över jorden. Nu har de växt mer än 40 cm på tio dagar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-05-23 08:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild på ampeltomat.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-05-23 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På plantor satta i början på maj finns de första små karten.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2018-05-23 08:30
#5

God morgon

Jag fegade och väntade ända tills igår innan jag grävde ner tomaterna i jorden.Nu hoppas jag att vädret håller i sig.

Vi kom aldrig ut på sjön igår så det får bli idag.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2018-05-23 08:48
#6

Mårning. Promenaden avklarad. Underbart väder med blå himmel och solsken. Sista veckan har jag lyckats starta promenaderna ungefär 5.40 och det är underbart kyligt innan solen klättrat upp över trädtopparna. 

Jag går o gullar med mina krukor, ser små fröer av Atlasblomma, Ringblomma, Blomman för dagen och luktärter komma upp. Mina ät-fröer har inte bråttom. Persiljan funderar och gräslöken har nätt o jämnt hittat jordytan. Gojibären sover än… 

Nu blir det en smoothie och liten stund på altanen, sen dags att åka o jobba.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
worst
2018-05-23 09:18
#7

God morgon!

19 grader och strålande sol. Jag ska ägna eftermiddagen åt att slåss med tvättstugan…

Fransu
2018-05-23 11:32
#8

God förmiddag!

Ännu en vacker sommardag. 23 grader och sol.

Ikväll står veckohandling på schemat, så jag ska försöka knåpa ihop en inköpslista.

Önskar alla en fin onsdag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
2018-05-23 11:39
#9

När vi kom ner till båten blåste det iskalla vindar och solen gick i moln. Vi planerade snabbt om och åkte till närmsta handelsträdgård och köpte lite blommor. Nu har vi ätit upp båtmaten och ska nu åka in till stan istället.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-05-23 12:34
#10

Gomiddá! Underbart väder men 25 grader och strålande sol. Trist bara att jag måste iväg om någon timme. Det är dags för blodgivning idag och efter det mammografi.

Maria
2018-05-23 16:54
#11

Så fina tomatplantor.

Själv har jag haft en "inneliggardag" idag med en jädrans huvudvärk.

Pratat med min läkare och jag ska höja dosen plåster så får vi se. Jag ska även göra ny magnetröntgen på skalle och halsrygg denna månaden men det blir väl snarare i juni/😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: