Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 528 ggr
Maria
5/17/18, 7:02 AM

Godmorgon torsdag 17 maj

Godmorgon på er

Precis när jag skrev datumet så kom jag ju på att det är "suttende maj" Norges nationaldag🙂

En gång har jag gått med i deras tåg denna dag då sonen hade två kompisar med norsk mamma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
5/17/18, 7:40 AM
#1

I går köpte vi en sådan där babysäng man kan fälla ihop.🙂 

Det behövs nu när den lille börjat krypa och börjat försöka ställa sig upp. Tidigare har vi sovit i dubbelsäng i gästrummet med den lille innerst och så har jag rullat lakanet som en "mur" emellan oss men nu är han för stor för det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
5/17/18, 7:47 AM
#2

Morrn! Nu känner man att det blir en annorlunda dag. Det är lite blåsigare. Det blir bra för nu MÅSTE gräset klippas. En vecka har gått sedans sist och det är för länge.

Maria
5/17/18, 7:50 AM
#3

Hos oss blir det nog lika varmt idag. Det är 19 grader ute och jag hoppas innerligt att det inte blir stopp i spårvagnstrafiken idag. Det är varmt att sitta och vänta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
5/17/18, 7:56 AM
#4

Så varmt Maria, här är det "bara" 15 grader än så länge. Enligt SMHI så ska vi få runt 20 grader idag. Känns skönt faktiskt för då kan jag göra lite mer ute i trädgården. I väntan på det stora jobbet som är på ingång.

aggeelin
5/17/18, 7:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon! Här är det solsken och blåst. Det är tydligen tradition att när vårt träd blommar ska det blåsa. Ute är det 13 grader idag så med blåsten blir det kallt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
5/17/18, 8:09 AM
#6

God morgon

Här ska det visst bli bara 20 grader idag.Eftersom att vi varit ute på sjön i tre dagar är det massor att göra hemma idag.

Mot kvällningen kommer yngste sonen och hans flickvän och de skulle visst vara hungriga så jag ska väl fixa något gott till oss att äta.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
worst
5/17/18, 9:28 AM
#7

God morgon!

18 grader och växlande solsken. 
Dagens plan är bara att gå och handla lite mat!

MonicaLagerquist
5/17/18, 10:57 AM
#8

Roat mig med att plocka bort alla tangenter på tangentbordet och dammsugit samt plockat tillbaka alla igen.

Så nu fungerar tangentbordet igen.Fast jag upptäckte nyss att x hamnat upp och ner. Men nu är det fixat.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
5/17/18, 11:12 AM
#9

God morgon och Grattis Norge! 👋

Fransu
5/17/18, 11:22 AM
#10

God förmiddag!

17 grader och halvklart ute. Så skönt med lite svalare väder. Jag känner mig dock hängig idag. Huvudvärk och trött. Har tagit tabletter och hoppas huvudvärken ger med sig snart.

Önskar alla en fin torsdag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
5/17/18, 3:39 PM
#11

God eftermiddag 😢

Här var det 10 grader i morse, nu har det orkat upp till 16, i och för sig en acceptabel temperatur om det inte vore för den hårda iskalla nordanvinden.

Jag har varit fullständigt under isen sedan igår kväll, jag råkade sätta ord på känslan av att jag inte duger åt min fru längre och att jag blivit kastad på sophögen. Det svider grymt i själen att tänka på och att jag med stor sannolikhet kommer att vara ensam resten av livet …

Fransu
5/17/18, 6:07 PM
#12

#11 Så behöver det inte alls bli, att du blir ensam resten av ditt liv. Fullt förståeligt att du nu känner dig som du blivit kastas på sophögen och aldrig kommer hitta en ny kärlek. Det skulle nog alla känna i det situationen du befinner dig i.

Detta är en hemsk period i ditt liv. Jag vill inte förminska den på något sätt. Det måste vara fruktansvärt tungt. Har du någon nära vän som du kan prata med om allt?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
5/17/18, 6:14 PM
#13

#12 Jag har två att prata med, dels kuratorn på dialysen och dels en tjejkompis jag har, hon har liknande erfarenheter sedan tidigare.

Skillnaden i mitt fall jämfört med många andra bedragna är att jag älskar min fru lika mycket fortfarande och har mycket svårt att ens tänka tanken att byta till någon annan. Om hon hade sagt något, men istället valde hon att tiga om sina problem och sin situation av missriktad hänsyn till mina smärtproblem och depression.

Hade hon rutit istället så att jag vaknat ur min egen bubbla och fått chansen att koncentrera mig på hennes istället, hade detta gått att lösa. Istället lät hon det gå så långt att hon förälskade sig i någon annan och släppte en bomb på mig. Jag har oerhört svårt att acceptera det.

Annons:
MonicaLagerquist
5/17/18, 8:33 PM
#14

#13 Det måste vara oerhört tungt att bli lämnad på det där sättet.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
5/17/18, 8:42 PM
#15

#11 Peter, givetvis går det inte att säga något som på något vis gör det bättre - men mitt i allt elände har du dina barn som älskar dig!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: