Annons:
Etikettövrigt
Läst 634 ggr
MonicaLagerquist
4/26/18, 4:31 PM

Bucket list

Vad står på din bucket list?

Vad har du redan kryssat?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[PeterTM]
4/26/18, 5:24 PM
#1

#0 Vad är en "bucket list"?

Fransu
4/26/18, 5:25 PM
#2

#1 Jag tror det är saker man vill hinna göra/uppleva innan man dör.

Själv har jag ingen bucket list.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
4/26/18, 5:37 PM
#3

Jag är så väldigt nöjd med vad jag redan gjort. Men jag har några " åh vill göra" Äta på Heston blumenthals restaurang "the fat duck" i England. Åka på husbils semester igenom Sverige. Flytta längre ut från samhället. Åka till Irland och Skottland.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
4/26/18, 5:39 PM
#4

Första gången jag hörde ordet var när jag såg den underbara filmen "The Bucket List" med Morgan Freeman och Jack Nicholson.🙂 Kan rekommenderas.

Jag har ingen sådan lista men jag hade en dröm om att resa till Egypten och se Pyramiderna men främst Sfinxen. Det var efter jag som barn läste Kalle Anka och en serie utspelade sig där.

Det blev en drömresa och jag fick se precis allt jag önskat mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/26/18, 5:52 PM
#5

Jag har några saker som jag drömt om att få göra. Men en del saker har jag nog blivit för gammal för.

Rida en galopphäst på en bana har varit en barndosdröm.Men jag vet inte om jag skulle klara av det idag.

Sen skulle jag vilja se en tiger i det vilda.

Att få se och höra en späckhuggare är också en dröm jag har.

Stolt ägare till fem La permer

[PeterTM]
4/26/18, 6:32 PM
#6

 Jag har ingen lista av det slaget, mina drömmar är mer blygsamma och inte så svåra som många andras kan vara. Exempelvis att få fram någon extrem färgvariant på mina Leoniskungssnokar, det vore en dröm för mig.

Annons:
Lona
4/26/18, 8:24 PM
#7

Saker jag kan bocka av:

Tagit Körkort, vilket kan låta som en baggis, men med mina funktionshinder så var det en jättegrej att jag fixade det

Hoppat fallskärm

Flugit skärmflyg

Ridit islandshäst på Island

Vandrat i Alperna

Varit ute på långturer i husbil, bland annat Lofoten och Nordkapp
(Dock visste jag nog inte riktigt hur härligt det är med husbilssemester förrän vi åkte den första långresan)

Bo i en stuga på landet (även om den inte är min)

Bli kär och faktiskt ha en särbo❤️

Saker som finns kvar att drömma om:

Ta skärmflygscertifikat

Åka till Nya Zeeland

Vandra i Norrland, tillsammans med hundarna

En riktig långtursritt på Island

Få en så bra hund att den är värd att avlas på och att jag kan vara delaktig i kullen

Resa till Rom och Italien

En resa tillsammans med särbon, spelar egentligen ingen roll vart men det lutar åt London och kanske ett återbesök på Island där vi så att säga fick upp ögonen för varandra.

Sen finns det förstås en del hälsomässiga och funktionsrelaterade grejer, men de är rätt komplicerade…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: