Annons:
Etikettövrigt
Läst 466 ggr
MonicaLagerquist
2018-04-26 07:38

God morgon torsdag 26 April

Jävla Morgon
Kylskåpet har gått sönder.
Maten delvis lagd i frysen och delvis ute på verandan.
Vet inte hur vi ska lösa detta men dyrt lär det ju bli.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2018-04-26 07:56
#1

Godmorgon från ett mulet och sexgradigt Göteborg.

#0 Nej vad tråkigt. Sådant blir ju ganska akut när det händer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2018-04-26 08:41
#2

Mårning! Idag börjar jag min vårsemester och har redan gjort första promenaden i solsken. Inte så varmt ute idag men skönt ändå. 

Trist med trasiga kyl/frysar - råkade ut för det för några år sen,  Kolla blocket och på facebook- det finns mängder av köp o säljgrupper och säkert där du bor oxå om du inte vill ha helt nytt, vill säga. 

Jag har snart döpt om klippsmurf till Damien 666 då han har lyckats att tugga av slingan på 4 ställen - självklart är det ju mitt fel som inte uppmärksammat att tråden inte legat platt mot marken, utan att det funnits "osynliga" svackor.. Men nu hoppas jag att jag sett allt och i förebyggande syfte tryckt ner lite fler märlor här o där 😃

Idag ska jag ta fram mina ute-krukor o plantera lite fröer.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
2018-04-26 09:16
#3

Morrn! Ruggigt ute med blåst och bara 10 grader. Ska in till stan och handla för att fylla upp kyl och skafferi. Ska se om jag kan hitta några snygga dynor till utestolarna.

#0 Så  drygt med trasigt kylskåp. Det är sånt man inte vill ska hända. Vår diskmaskin gick sönder men den är ju inte lika viktig som ett kylskåp. Numera diskar vi för hand. Går faktiskt förvånansvärt bra.

MonicaLagerquist
2018-04-26 09:23
#4

Burit ut en del av maten på altan. En del la jag i frysen. Nu väntar vi på att en reparatör ska höra av sig. Troligen är det kompressorn som givit upp.

Kylen är runt 9 år gammal och av ett bra märke så den borde inte ge upp redan nu.

Stolt ägare till fem La permer

worst
2018-04-26 09:25
#5

God morgon!

Tio grader och växlande solsken.
Idag är det tvättstugan IGEN, hoppas det går över fort…   😕   Sen ska jag ta det lugnt resten av dagen!

[PeterTM]
2018-04-26 11:26
#6

God förmiddag 🙂

Vi har växlande molnighet, mest solsken och 12 grader just nu. Jag har som vanligt fasansfullt ont i ryggen och svårt att gå pga skavsåret på högerbenet, men jag måste göra några saker ändå, så det blir att hoppa på kryckor i möjligaste mån.

Frugan är på Rhodos den här veckan, så jag får hålla i trådarna så att logistiken fungerar. Dottern har ridskola idag, så jag måste fixa mat åt henne så att hon hinner äta, hon har 20 minuter på sig efter att hon kommer hem tills hon måste iväg med bussen igen

Jag måste också mata mina slingersvansar idag, särskilt äggläggerskan. Jag ska också ställa om kläckaren från torrkläckare till våtkläckare. jag har funderat på varför jag förlorat såpass många ägg till mögel de senaste åren, så jag tänker prova att kläcka i våt istället. Jag vill minnas att förr när jag alltid kläckte äggen i våtkläckare att jag sällan förlorade några ägg.

Annons:
JMW
2018-04-26 14:58
#7

Här har termometern klättrat upp till 13 men det är förfärligt blåsigt. Synd för nu vill jag sitta ute. Köpte nya dynor (skitsnygga) till vår utemöbel idag. Fast det ser ut som vi får vänta på det. 😕

MonicaLagerquist
2018-04-26 15:00
#8

Börjar misstänka att vi får klara oss utan kyl fram till nästa vecka.Ingen montör har hört av sig och nu är det ju snart långhelg.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-04-26 15:03
#9

#8 Vilken tur då att vädret är som det är. ☔️

MonicaLagerquist
2018-04-26 15:11
#10

#9 "Tyvärr" har vi 14 grader varmt och sol.

Stolt ägare till fem La permer

[PeterTM]
2018-04-26 15:18
#11

God eftermiddag 🙂

Rätt bra väder här, jag har inga problem att vara ute i t-shirt så länge jag är igång och gör något, vi har 15,3 i skuggan på nordsidan just nu.

Jag har klarat av en god andel av mina planer, lagat mat åt dottern, ställt om kläckaren från "torr" till "våt" och lagt en drös frysta möss på tining.

JMW
2018-04-26 16:21
#12

#10 Bättre än 20-25 grader. 🙂

MonicaLagerquist
2018-04-26 16:33
#13

#12 Just nu skulle jag ju önska typ 4 grader varmt ute .😉

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: