Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 601 ggr
MonicaLagerquist
2018-04-22 13:51

Matsedel/matlista

Har ni någon matsedel som ni följer hemma eller lagar ni mat spontant av det ni har hemma?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fridaaaa
2018-04-22 13:53
#1

Vi har haft matsedel innan men följdes sällan
Men funderat på att börja igen, nu när jag är mammaledig. Har dock  lite svårt för det då jag vill äta det jag är sugen på för dagen men blir mer ekonomiskt med lista :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2018-04-22 13:57
#2

Vi bestämmer oftast i förväg några dagar vad vi ska äta och så har vi nog alltid gjort vad jag kan minnas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
2018-04-22 14:08
#3

Vi lagar efter det som finns hemma eller som vi är sugna på och utefter vad som är praktiskt möjligt just då. Vi handlar ofta efter vilka erbjudanden som finns i affären och tillagar under veckans gång.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
2018-04-22 14:13
#4

Vi gör en veckomatsedel och handlar efter den.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

citytjejen
2018-04-22 14:29
#5

Vi kör det spontant, vi tycker båda att det är trevligare att laga/äta det som vi är sugna på i stället för att ha matsedel för veckan.

/Christina

MonicaLagerquist
2018-04-22 15:16
#6

Vi handlar en gång i veckan. Har ingen speciell matsedel men vet oftast på ett ungefär vad vi ska äta under veckan.

Vi har en hyfsat tajt matekonomi så några större utsvävningar blir det inte.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[PeterTM]
2018-04-22 17:41
#7

Vi gör upp en veckomatsedel varje helg som vi följer hyfsat bra, ibland kastar vi om dagar när det kanske behövs. Det skulle aldrig funka att utan plan laga mat till fyra personer varav två tonåringar på det som finns i skåpen. Då blev det pasta vareviga dag.

flocken
2018-04-22 17:49
#8

Vi planerar så gott vi kan. Men dagarna ändras rätt fort

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

akvarium123
2018-04-22 20:38
#9

Vi försöker planera hemma vilken mat vi vill ha denna veckan. Men inte i någon speciell ordning utan maträtten kommer väl fram ganska slumpmässigt. Vi äter ganska mycket snabbmat också kan jag väl medge. Runt 2-3 gånger per vecka för en hel familj. Tyvärr så har väl vi aldrig gått in i någon mataffär och ätit innan så vi är alltid jättehungriga där inne. Vilket är den sämsta saken man kan göra! För då kan det helt plötsligt bli lite mer än vad man tänkt sig och den där drickan man inte skulle köpa "råkade" visst vara med i papperskassen påväg ut till bilen😂!

Upp till toppen
Annons: