Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 634 ggr
Maria
4/20/18, 6:09 AM

Godmorgon fredag 20 april

Godmorgon på er.

Idag ska jag försöka att inte ta på mig så mycket kläder som jag gjorde igår😉

Efter jobbet så kommer sonen och lille barnbarnet och sover över tills i morgon. Det ska bli trevligt🙂

Ha en fin fredag alla…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
4/20/18, 6:28 AM
#1

God morgon 🙂

Redan 9 plusgrader, jag tror att det är meteorologisk vår på gång till och med. Skjutsade pojken till samhället igår, han och ytterligare 13 ungdomar drog till Åre för en skidhelg.

Mooniq
4/20/18, 6:46 AM
#2

Mårning. Sippar kaffe, solen skiner, fåglarna kvittrar och jag ska snart gå ut min promenad med stavarna. Sen blir det jobbhelg att se fram mot.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
4/20/18, 6:52 AM
#3

Godmorgon! Jag är ovanligt tidigt uppe och ändå är det 15 grader i uterummet - termometern i halvskugga. Mycket på jobbet så det är bara att köra på! Ha en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
4/20/18, 7:16 AM
#4

Vi hade 10 grader i morse.

Igår när jag åkte hem från sonen så väntade jag på en bänk på spårvagnen och satt bredvid en ung tjej med sommarsandaler och kort linne med magen bar. Jag hade vinterjacka, tröja under, halsduk och vinterkängor. Snacka om kontraster😃

Idag har jag däremot plockat fram tunnare jacka och mina varskor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
4/20/18, 7:45 AM
#5

Vaknade innan 04 med ångest. Har så fruktansvärt mycket att göra så jag vet inte hur jag ska fixa hälften. Vill bara att dagen ska vara slut så jag kan gå å lägga mig igen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
4/20/18, 8:25 AM
#6

God morgon

Sol och vackert väder.

Mannen ska ner till båten och fixa.Jag borde baka då vi inte har något bröd hemma men jag vill hellre gå ut och fixa lite i växthusen.

#5 Hoppas att det löser sig för dig och att din dag blir en bra dag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
worst
4/20/18, 9:19 AM
#7

God morgon!

Redan 17 grader och en envis sol!
I eftermiddag ska jag dra med syrran på loppis och visa de grejer som jag hittade för hennes räkning!   😃

JMW
4/20/18, 9:34 AM
#8

Morrn! Fantastisk morgon! Redan nu har vi 18,5 grader. Det är ju lovat uppåt 25 idag så jag har shorts och linne på. Ska ut och jobba. Trädgårdsjobben tar aldrig slut.

Fridaaaa
4/20/18, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

God förmiddag!
Ser ut att bli toppenväder idag med. Blir minst en längre runda idag också, skönt att komma igång med promenaderna igen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
4/20/18, 11:17 AM
#10

#9 Åhhh vilken sötnos!

Maria
4/20/18, 11:20 AM
#11

#9 Vilken liten söt kille: -)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
4/20/18, 11:53 AM
#12

God förmiddag!

20 grader och sol! Sommarvärme idag. ☀️

Jag har nack/huvudvärk som inte vill släppa trots full dos av både Alvedon och Ipren. Tröttsamt. Får försöka göra lite stretchövningar för nacken och hoppas det släpper.

Hoppas alla får en härlig fredag och en trevlig helg.

#9 Vilken söt och glad liten kille. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
4/20/18, 2:24 PM
#13

Idag var det inget snack om att det var en huggorm jag såg. Den låg på grusvägen nära vårt hus. Brun och tydligt sicksack- mönster, jättefin! Jag tänkte ta en bild på den. Då vände den sig emot mig och väste. Jag blev rädd och lät den vara ifred. 😊

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Tarotstollan
4/20/18, 5:35 PM
#14

#13. Ta kort?!😮 Hade det varit jag som sett ormen så hade jag sprungit till Kiruna härifrån och knappt stannat där en gång!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
4/20/18, 6:47 PM
#15

#13 Väsningen är en signal som betyder du är för nära för att det ska kännas bekvämt för mig". Ett foto hade du kunnat ta ändå utan någon som helst risk. Huggormar är inte direkt fartsyndare annat än i själva hugget, men de når bara så långt som den s-formade halsen blir utsträckt, kanske max 20 cm om det är en vuxen orm.

Jag brukar alltid se till att ormen kommer av vägen så att den inte blir påkörd av nån cykel eller moppe, eller till och med en bil. Det är bara att peta på den med en pinne så ringlar den av vägen.

Fransu
4/20/18, 6:51 PM
#16

#14 😃

Vi har ju faktiskt tre ormar här hemma. Så man tycker ju att jag borde vara lite van. Men inte. Jag har alltid haft stor respekt för ormar. Jag hoppar högt varje gång om jag kommer för nära en orm  innan jag hinner se den. Inte så smart, men det är en reflex jag inte rår över. (Jag har hoppat högt över många fler pinnar än ormar, som jag trott varit ormar 😃) Ser jag en orm på avstånd så betraktar jag den gärna en stund.

Som idag, jag såg ormen på ganska långt avstånd. Jag stannade och tittade på den en stund. Tog fram telefonen och tänkte smyga fram och ta en bild, men det ville inte ormen. När den väste åt mig stannade nog hjärtat en stund, för så rädd blev jag faktiskt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
4/20/18, 6:57 PM
#17

Vilken härlig dag.Har varit ute i trädgården nästan hela dagen. Krattat fixat i stora växthuset.Klippt torra grenar och bara njutit av värmen.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
4/20/18, 7:53 PM
#18

På tal om huggornar så skulle jag kissa bland några stenar när vi paddlade en gång. Precis när jag fått ner byxorna och hukade mig såg jag en stor huggorm under mig. Jag gissar att ormen blev lika förskräckt som jag;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
4/20/18, 10:24 PM
#19

#18. Hade det varit jag hade jag nog satt mig på ormen när jag tuppade av!🤦‍♂️😢
Fick du på dig byxorna innan du sprang?😃
Ormen hann väl inte bita dig?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
4/21/18, 6:07 AM
#20

#19 Nej då jag sprang inte😉. Det var bland stora stenblock. Jag tog det ganska så försiktigt och ormen ringlade in mellan några stenar. Jag blev inte biten heller för ormen var ju så att säga inte "trängd"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
4/21/18, 8:22 AM
#21

#15 Okej, då var jag inte tillräckligt nära för att den hade kunnat nå mig. Bra att veta ifall jag vill fota någon annan gång. Samtidigt vill man ju heller inte störa/stressa dom.

Jag var inte bekväm med att den låg där på vägen. Den låg verkligen i ett hjulspår också där bilarna kör. Funderade på hur jag skulle få bort den. Men jag var för rädd för att göra något. Jag gick tillbaka samma väg på tillbakavägen och ormen var inte kvar. Och denna grusvägen är glest trafikerad. Så den klarade sig tack och lov. Men jag ska absolut försöka våga peta på en orm nästa gång om jag ser en på vägen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: