Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1729 ggr
MonicaLagerquist
2018-04-17 10:03

Korkat boendestöd

Blir så irriterad. Min dotter som är dryga 30 och har ett lättare förståndshandikap tappade bort sina hemnycklar förra veckan.

Nyckeln har en sån där polis-bricka på och det är anmält till polisen.

Igår kom dotterns boendestödjaren på att vi lägger upp en annons på stadens FB sida om att du tappat dina nycklar så kan de som hittar nycklarna  ta kontakt direkt med dig .

Nu är inlägget bort taget och jag hoppas att ingen såg det och parar ihop nycklar och dotter och gör inbrott.

Att min dotter inte kunde tänka steget längre är ju förståeligt men boendestödet borda ha tänkt till.

Det tar väl 10 sekunder att via dotterns namn få fram hennes adress och kan para ihop den med nyckeln som dessutom fanns med på bild..

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[Wijnja]
2018-04-17 10:10
#1

Inte så smart gjort

Fridaaaa
2018-04-17 10:16
#2

Inte så smart gjort - men lätt att vara efterklok.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
2018-04-17 10:29
#3

När de gjort en sån fadäs borde boendestödet stå byte av låskolv och nycklar, tycker jag. Otroligt obehagligt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Greta G
2018-04-17 10:38
#4

Faktiskt väldigt korkat gjort.  Människor utan förståndshandikapp borde koppla det eter några sekunder bara. Håller med Mooniq, de borde stå för låsbyte på lägenheten.

[HundochKatt]
2018-04-17 12:16
#5

Jisses så korkat! 😟

Påminner om min systers förvaltare då jag behövde fullmakt för att fixa med vår brors dödsbo.  Då skickar hon en fullmakt där hennes man och son bevittnade hennes namnteckning. 🤪  Vilket inte är användbart. När jag ber henne om en ny där inga släktingar bevittnar namnteckningen så hör hon av sig efter några dagar och säger att hon inte hittar någon som vill bevittna. Då undrar jag vad hon säger när hon ber om påskriften. Det är ju bara hennes namnteckning som de ska bevittna, inget annat. Tog några veckor extra att få en korrekt fullmakt så jag kunde fortsätta med mitt arbete.

Upp till toppen
Annons: