Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 962 ggr
Mooniq
2018-04-16 10:33

Beställer du kläder/skor på nätet?

Jag försöker så långt det går att köpa kläder och skor i butiker i min närhet. Skor är inget problem då jag har storlek 39 - favoriter är Ecco och Skechers med memory foam.

Kläder däremot är lite trixigare då många butiker har upp till storlek 42/44. Jag drar 46/48 och då är är utbudet nästan obefintligt. 

Cellbes har större storlekar men jag upplever många gånger att tröjor/blusar/jackor med lång ärm är trånga.

Ellos har en plusmeny som är rätt ok - där har jag hittat en del på rea och varit nöjd med. 

Bon prix - har jag provat för första gången idag att beställa på, de har även dom en plusmeny och en del på rea, så idag gjorde jag ett försök och beställde en parkas med innejacka, sandaler och lite annat. Ska bli kul att få paketet och se om de håller måttet. 

Jag har kollat en del på ullapopken.se - de har en del snygga saker men även snygga prislappar, har inte beställt där än. 

Drar nån av er lite större storlek och beställer på nätet? var i såna fall?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
tlover
2018-04-16 10:41
#1

Jag är själv inte så stor men jag har sett att en tjej från trakten har en webbshop med större storlekar så jag skulle nog beställa därifrån isåfall.

Själv köper jag i princip aldrig kläder och skor på nätet…

… men då köper jag i princip aldrig kläder och skor och gör jag det brukar det ofta vara second hand (jag vet jättedåligt för skor) så hade jag varit sån som hade handlar mycket kläder hade det kanske varit annorlunda

l'm back

Lia
2018-04-16 10:41
#2

Jag beställer alltid från bonprix, men deras storlekar är så stora så man måste nästan alltid ta en storlek mindre än vanligt. Skor köper jag endast i fysiska butiker.

JMW
2018-04-16 10:44
#3

Jag drar nog lite större som 44 eller ibland 46 men jag beställer sällan på nätet. Absolut inte skor för de måste jag prova innan. De gånger jag nu beställt kläder på nätet så tycker jag inte att storlekarna stämmer. 

Jag älskar däremot att handla secondhand. Har gjort massa fynd på det sättet. Det mesta i min garderob är secondhand eller egensytt.

Fridaaaa
2018-04-16 10:45
#4

Kläder beställer jag ofta, då det är billigare på nätet och bättre utbud
Skor däremot köper jag extremt sällan på nätet, måste kunna prova

Jag beställer mest från Bonprix & H&M då dem har bra priser och snygga kläder :)

#2 Jag håller inte med där. Jag beställer en del därifrån men tycker storlekarna varierar mycket, ibland bra storlek, ibland stort ibland litet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2018-04-16 10:49
#5

Jag har för första gången nånsin beställt ett par skor på nätet och det var över förväntningarna. Jag hade räknat med att bli besviken. Jag köper nästan bara ecco och de skorna eller kängorna håller i åratal.

För övrigt så köper jag mest kläder från Gudrun Sjödén och det har hänt att jag köpt via nätet men annars har "hon" en butik här i Göteborg och då är det lättare när man får se plagget på riktigt så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
2018-04-16 11:10
#6

Köper skor i butik då jag vill kunna prova dem, jag tycker de varierar så himla mycket i storlek. Ibland behöver jag ha 36, oftast 37 men någon gång faktiskt också 38… 

Jag har inte köpt stora storlekar därifrån, men tipsar ändå om http://ateljetimjan.se/ som har fina kläder!

Annons:
Fransu
2018-04-16 11:38
#7

Sällan. Det måste vara något som jag provat och vet passar. Tycker det blir för meckigt annars.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Tuulikki]
2018-04-16 14:26
#8

Skor köper jag aldrig online för jag måste alltid prova. Däremot typ alla kläder köps på internet, köper bara kläder på Gekås då och då.

En del från BonPrix. Förr en del från H&M men vill inte stötta dem längre. Asos har en del plus-size.

Jag har skapat en egen köp-&-sälj-grupp på FB för kläder i stora storlekar för max 100kr plagget. Det är 2800 medlemmar just nu så idén var poppis😃

flocken
2018-04-16 15:43
#9

Beställer till 99% Gå i affärer är något utav det värsta jag vet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
2018-04-16 17:59
#10

Jag avskyr ast beställa från nätet för det ser inte ut som jag tänkt mig vad gäller färg och form. Jag vill se och känna - prova. Jag avskyr att köa i mataffären för att hämta paket. Ogillar starkt att skicka tillbaka. Jag hart behållit sånt jag inte vill ha för att jag tycket att det är så tråkigt att gå tillbaka medsaker.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Stallmima
2018-04-16 18:25
#11

Kläder och skor går jag helst till affären och provar så jag blir nöjd

Mooniq
2018-04-16 18:27
#12

#8

fb har många bra grupper och jag e medlem lite här o där, vad heter din klädgrupp?

-------------

Jag avskyr butiker, handlar sällan kläder o skor, men ibland måste man förnya. Älskar secondhand - men tappar lätt tålamodet om jag inte hittar rätt storlekar direkt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Tuulikki]
2018-04-16 18:40
#13

#12 Skickar PM

Annons:
Farwuq
2018-04-16 18:43
#14

Nu mera, efter Postnords straffavgifter, köper jag inget utanför EU.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Thotis90
2018-04-16 18:59
#15

Jag köper aldrig skor på nätet, däremot köper jag mina kläder på nätet - då begagnat  på Tradera. Man kan hitta mycket fint, fräscht och billigt begagnat. Det är få plagg i min garderob som jag har köpt nya i butik.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Scorpio97
2018-04-16 19:05
#16

Jag föredrar att kunna prova och känna på kläder/skor, så jag beställer väldigt sällan online.


//Jessie

JMW
2018-04-16 20:34
#17

#15 Förr, för många år sedan brukade jag också köpa på Tradera men jag upplever att det inte är så billigt längre. Frakten tar ju en hel del och många "saltar" ju också fraktkostnaderna.

penke
2018-04-16 22:53
#18

Njaää..
 jag började köpa jeans som passade,
 för läänge sedan via nätet..
i butik fanns "bara" tre storlekar, liten, medium och stor midja
alla med samma ben-längd  inte kul om man inte hade tranben , typ
(tyvärr, inte SÅ överdrivet)
ganska så snabbt började butiker få bredare sortiment, av en s.k slump ..

 numer köper jag sällan kläder, alls 😛

[PeterTM]
2018-04-16 23:40
#19

Jag beställer alla kläder utom skor via nätet. Skor är ett mycket komplicerat kapitel för min del och hittills har jag inte kunnat använda anda skor än Nike Air utan att justera hos ortopedteknikern. De är de enda skor jag bara kunnat snöra på och gå med.

Som protesgångare har man det delikata dilemmat att hitta skor som både är maximalt lätta och maximalt mjuka. Det kan låta banalt, men nästan samtliga lätta skor är hårda och nästan samtliga mjuka skor är tunga.

Dock går det år emellan mina klädinköp, så det är inget överhängande problem. Jag fick sluta helt med jeans för 20 år sedan när jag började gå med proteser. Jeans är alldeles för stela och åtsittande och dessutom sällan vida nog för att gå över protesholkarna. Jag vet att det finns, men jag föredrar cargobyxor med massor av stora fickor och rejält med luft.

Lia
2018-04-17 15:21
#20

#8 Jag köpte en kjol för 10 år sen som jag alltid älskat. Dock har jag fått inse att jag inte längre kan ha den då en är en storlek för liten och har blivit kärleksfullt utsliten. Och det har verkligen gjort mig ledsen eftersom det av någon anledning är svårt för mig att hitta kjolar som jag gillar. Men så idag dyker just exakt den kjolen i en storlek större upp i just din Facebookgrupp och jag är totalt överlycklig! Trodde ju aldrig någonsin att jag skulle hitta en likadan igen! Så nu har jag gjort mitt första köp där, helt fantastiskt! 😍

Annons:
[Tuulikki]
2018-04-17 15:36
#21

#20 Åh vad roligt!!🌺

Maria
2018-04-17 15:50
#22

#20 Sådant blir man glad av🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Thotis90
2018-04-17 17:57
#23

#17 Man kan få mycket billigare frakt via Tradera om man köper flera saker från samma säljare, då Tradera har samarbete med Schenker och DHL. Ett paket som jag ska skicka i dagarna skulle ha kostat 105 kr om jag bokat direkt på Schenkers hemsida, men nu blev det istället 67 kr när jag bokade genom Tradera 🍸 Det förutsätter dock att antingen säljaren eller köparen känner till detta.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

JMW
2018-04-17 19:01
#24

#23 Jo jag vet men frakten är ändå för hög och det är ju inte alltid man köper flera saker. 67 kronor tycker jag är för dyrt. Tradera var bättre förr. 😉

Åsa S
2018-04-18 07:45
#25

Även om jag jobbar i Stockholm och ju har lätt ta mig till butiker så köper jag oftast på nätet avskyr att gå runt och trängas i butiker och när jag slutar vill jag bara hem till en lugnare miljö, och här där jag bor har vi ett nybyggt köpcentrum men har ändå inga klädbutiker. Skor brukar jag dock köpa i butik jag måste prova jag är rätt kinkig med skor det får inte klämma nånstans ofta köper jag walkingskor i nån sportbutik.

Halvdansken
2018-04-18 18:07
#26

Zalando… farligt att gå in där. Sen köper BHar på Miss Mary. Behöver lite större rejälare grejer och de har bra urval.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

lunaticIam
2018-04-19 16:57
#27

Jag beställer både kläder, smycken och skor online. Butikerna på stan har knappt något som tilltalar mig och jag har också mer och mer börjat bojkotta "fast fashion", i den mån plånboken klarar av det förstås. Online blir det en hel del på Tradera, ett par väl valda alternativa klädmärken och så Etsy.
Etsy är en riktig guldgruva. Finns så många olika butiker med handgjorda kläder av små, självständiga tillverkare! 

Går ju givetvis på stan då och då. Oftast för att kolla i secondhand-butiker 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: