Annons:
Etikettsjälvförverkligande
Läst 924 ggr
MonicaLagerquist
3/25/18, 10:19 PM

om jag vann 10 miljoner

Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Milkshake
3/25/18, 10:37 PM
#1

Först skulle jag betala av mitt studielån. Efter det skulle jag köpa ett litet hus och en hund, det är mina två största (kanske lite tråkiga) drömmar i livet. Jag hade spenderat en hel del på familjen, kanske dragit med dem på en resa utomlands då det är något vi inte hade råd med när jag och syskonen var små. 

Resten hade jag (försökt) spara undan 😃

[PeterTM]
3/25/18, 10:38 PM
#2

Nytt tak på våra byggnader utom bostadshuset, ny kostym på huset med min verkstad och terrarierum, nya fönster på resterande ställen på huset där vi inte redan bytt, nytt altantak, betala bort banklånen.

Scorpio97
3/25/18, 10:47 PM
#3

Jag skulle köpa min drömbil samt en liten lägenhet. Erbjuda en del till min familj. Vilket dom förmodligen inte skulle acceptera, men jag kanske skulle få bjuda på en resa eller så i alla fall. Skulle jag vinna pengarna precis nu skulle jag även köpa en bil till mamma, oavsett om hon vill det eller inte (hon har haft lite bilproblem på sistone…). 

Resten skulle jag spara/investera på lämpligt sätt tills jag hittar en vettig användning eller tills det blir tillräckligt mycket att jag kan sluta jobba och ändå leva bekvämt.


//Jessie

Novachan
3/25/18, 10:51 PM
#4

Köpa en bra bostad och se hur över hur länge man skulle kunna leva på pengarna utan att jobba. Om jag hittar bra investeringar för att kunna få in en inkomst som om jag hade en lön skulle jag satsa på det. Kanske man kan leva på räntan om man spar alla pengarna på banken…  En del av pengarna skulle antagligen gå till husdjur

Kaktusar
3/25/18, 11:03 PM
#5

Ta bort hela studielånet och köpta vår första köplägenhet. Just nu känner man sig så fattig efter 4 års studier! Usch! Annars hade jag betalat resan till alla som skall med till Japan (som vi förhoppningsvis åker till nästa år) och resten sparar jag. Självklart kan jag betala av mamma o pappas lån på hus och så vidare :) Bröderna kan få lite också. Men annars vore det gött att gå ut och äta på en riktigt tjusig restaurang!

[HundochKatt]
3/26/18, 12:06 AM
#6

Som fattig sjukpensionär skulle jag bli överlycklig!

Först skulle jag betala de skulder jag har. Sedan köpa ett hus och flytta ihop med särbon, köpa en bil. Skulle också skänka en slant till barnen och resten - om det blir något över så skulle jag försöka leva på så länge som möjligt.

Annons:
flocken
3/26/18, 6:20 AM
#7

Renoverat köket. Vi hade nog inte ändrat så mkt. Utan kunna köpa sig det där lilla xtra. En nyare arbetsbil som det inte alltid är fel på skulle vara skönt. Men hade jag haft de pengarna skulle det inte vara några problem med verkstaden ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
3/26/18, 7:47 AM
#8

oj, vilken dröm. Jag skulle vilja bygga ett lågenergihus med nästintill egen elförsörning med olika strömkällor, solpaneler, vindsnurra och jordvärme. Egen jordkällare som farmor hade och så skulle jag vilja ha ett rejält växthus för att kunna odla lite smått o gott.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
3/26/18, 7:58 AM
#9

Jag skulle ge mina fem barn en miljon var till en liten peng för att de ska kunna fixa siba boende ,Det är inte mycket pengar i dagens läge men till handpenning skulle det räcka en bit i alla fall. Sen skulle jag renovera upp vårt hus.ev lösa de knappa 200 tusen som vi har i lån på huset.

Lite resor och en guldkant på tillvaron skulle det nog också bli.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
3/26/18, 9:09 AM
#10

Vi hade renoverat vårt badrum och fixat smådetaljer på huset som vi har pratat om. Jag hade lagt undan lite för kommande fattiga pension men sedan hade resten av pengarna gått till sonen och hans lilla familj.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
3/26/18, 10:54 AM
#11

Skrivit ut mig från Arbetsförmedlingen och lagt upp en plan för att få pengarna att räcka så jag slapp jobba resten av livet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
3/26/18, 11:43 AM
#12

Jag skulle genast säga upp mig från mitt jobb där jag inte trivs och lagt min ork på att söka ett annat arbete. Sen skulle vi givetvis betala av lånen på huset och renovera allt som behövs i betydligt snabbare takt än vi kan nu. Kanske hade jag köpt en lite nyare bil också. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

fruktgumman
3/26/18, 2:13 PM
#13

Vi skulle nog fortsätta leva ungefär som vi gör nu men ägna mer tid åt djuren familjen  och vänner och mindre tid på jobbet.

Annons:
Fridaaaa
3/26/18, 5:20 PM
#14

Betalat mina CSN skulder
Sätta undan till min son
Sparat
Köpt hus med tomt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaktusar
3/26/18, 7:16 PM
#15

Jag ser att många skulle sluta jobba för att vara hemma ett bra tag… men jag skulle bli så otroligt uttråkad. Visst med pengarna blir man inte så super beroende på vad man jobbar med men känslan att känna sig behövd på en arbetsplats skulle jag sakna (eller saknar… då jag inte har jobb bu hu)

Carmarino
3/26/18, 7:35 PM
#16

Har så mycket annat jag vill göra, så jag skulle inte sakna ett arbete.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kaktusar
3/26/18, 7:40 PM
#17

Jag kanske är lite av en arbetsnarkoman haha, nä men förstår dig. Jag vill egentligen bara ha jobb som kan betala mitt egentliga yrke (illustratör).

Carmarino
3/26/18, 7:42 PM
#18

Men om du hade vunnit en miljon så hade du kunnat ha den som trygghet när du jobbade som illustratör. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kaktusar
3/26/18, 11:44 PM
#19

Touché 😎

Soligajag1
3/27/18, 12:07 AM
#20

Jag skulle betala av mina skulder , Ta semester 1 månad och åka utomlands o kopppla Av från jobbet. Ge en slant till barnen . Köpa en Elcykel . En lägenhet , och ett nytt hem . Ta min pappa till Finland med flyg , njuta och koppla av Med honom . 😀

HH 🙂

Annons:
[HoneyTorbjörn]
3/27/18, 8:51 PM
#21

Ge pengarna till min mamma! Hon är värd det ❤️ Att jobba när man har cancer och njurproblem är en stor grej för mej. Min mamma betalar dels min pappas skuld som han lånade med min mammas namn. Både när hon hade cancer och njurproblem så fick hon aldrig hjälp av någon. Älskar min mamma det är min hjälte ❤️

tlover
3/27/18, 11:45 PM
#22

Jag skulle kasta in pengar i mitt företag för att känna att jag kan jobba med det utan penga oro. Även investera i min mans företag, rusta upp gården, betala av min mans studielån, investera pengarna i något relativt säkert så att dottern kan starta företag om hon vill då hon är stor och skänka en del till välgörenhet och de familjemedlemmar som förmodligen kommer bli fattig pensionärer trots att dom jobbat tungt sen dom gick ut skolan.

l'm back

Fransu
3/28/18, 11:57 AM
#23

#21 Oj, låter som du har en riktig kämpe till mamma. Hoppas hon blir frisk från sina sjukdomar. 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
3/28/18, 12:04 PM
#24

Åhhh jag kan komma på hur mycket som helst att göra om jag vann så mycket men prio ett skulle vara att byta alla fönster. Sen göra mig av med huslånen och köpa mig en NY bil.

Fast jag kan nog tycka att 10 miljoner är i saftigaste laget. Jag undrar om man kan hantera en sådan enorm summa.

[HoneyTorbjörn]
3/28/18, 12:09 PM
#25

#23 Hon är frisk idag dock så har fortfarande ont och har bara en njure

MonicaLagerquist
3/28/18, 12:43 PM
#26

#24 Jag valde just 10 miljoner för att jag skulle kunna ge mina barn en rejäl slant.😉Har ju fem stycken.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
3/28/18, 4:29 PM
#27

Ungefär hälften skulle nog gå till familjen, och hälften skulle delas till hårt kämpande katthem och katthjälparorganisationer. ❤️ En härlig dröm!

Annons:
MonicaLagerquist
3/28/18, 5:40 PM
#28

Kom just på en sak till som jag skulle vilja göra. Låta installera skjutdörrar i hela huset. En vanlig dörr + en gallerdörr till vissa rum.l

Stolt ägare till fem La permer

Torparmor
3/29/18, 8:18 AM
#29
  • Sätta undan en slant till barnbarnet

  • Rusta upp det lilla timrade gårdshuset och göra iordning till vävstuga - en dröm jag hade när vi köpte gården

  • Sätta upp solpaneler

  • Helrenovera växthuset och komplettera det med solvärme

  • Resa i Sverige på två veckors sammanhängande semester

  • Göra ny åkerdränering

  • Bygga ett attefallshus för alla våra böcker

  • Ta hjälp med renovering av hela trädgården och upprustning av alla gårdens hus


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Leifsdotra
3/29/18, 8:52 AM
#30
  • Betala av lån

  • Sparande till barnen

  • Gå ner i arbetstid

  • Maken skulle säga upp sig och bli bonde på heltid

Upp till toppen
Annons: