Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1118 ggr
MonicaLagerquist
3/20/18, 6:36 PM

Bad eller dusch?

Vilket föredrar ni

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
3/20/18, 6:39 PM
#1

Jag valde dusch men hade önskat ett alternativ för både ock…

Jag duschar oftast och vi har en badbalja för vuxna som jag använder emellanåt.😃 Jag gillar båda och tanken när vi renoverar vårt badrum är att vi ska få plast med både dusch och badkar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[rumelle]
3/20/18, 6:41 PM
#2

Om jag vill bli ren så vill jag helst duscha. Om jag däremot vill slappna av och stressa ner så är ett bad inte helt fel.

MonicaLagerquist
3/20/18, 6:42 PM
#3

Jag föredrar helt klart bad.

Vi har jacuzzi  och min man och jag badar för det mesta tillsammans.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
3/20/18, 6:42 PM
#4

#1 Det alternativet glömde jag.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
3/20/18, 6:44 PM
#5

Jag älskar att bada, så för mig var valet enkelt 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Milkshake
3/20/18, 6:58 PM
#6

Jag älskar att bada men valde dusch, tycker det är så mycket smidigare och lättare att hålla rent.

Annons:
Lillyrod
3/20/18, 7:04 PM
#7

Absolut bad. Det är bara på sommaren om det är för varmt som jag inte badar. 

Sen blir det ju alltid både och egentligen eftersom man duschar av sig efter badet : )

Stallmima
3/20/18, 7:14 PM
#8

Duschar helst  (har inget badkar)  men ibland skulle det vara mysigt att ha ett…

Fransu
3/20/18, 8:11 PM
#9

Dusch och gärna bastu också.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
3/20/18, 8:14 PM
#10

#9 Bastu vill jag ha.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
3/20/18, 8:38 PM
#11

Valde dusch. I vardagen dusch men vid avslappning bad

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
3/20/18, 8:49 PM
#12

Jag duschar helst, både för att bli ren och för avslappning. Att stå/sitta i rinnande vatten är mer avslappnande än ett bad för mig :) Fast efter att jag har simmat sitter jag gärna en stund i bubbelpoolen. Men då duschar jag ju ändå efteråt också och skulle nog ta duschen om jag var tvungen att välja. 

Men bastu slipper jag gärna trots att jag är halvfinsk, haha. Tycker det är otroligt obehagligt. Ångbastu är ännu värre


//Jessie

JMW
3/20/18, 9:02 PM
#13

Dusch av den enkla anledningen att vi inte har badkar. Vi sålde badkaret kort efter vi köpt huset.

Annons:
Tarotstollan
3/20/18, 11:52 PM
#14

Valde dusch eftersom det går fortast men älskar ett varmt  bad under kalla vinterdagar när man varit ute eller behöver slappna av p. g. av värk.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Tuulikki]
3/21/18, 3:31 PM
#15

Föredrar dusch till vardags då det går snabbt och enkelt men jag skulle gärna ha badkar här hemma att slappna av i och bara ha det härligt med badbomber och skum😃

tlover
3/21/18, 10:36 PM
#16

Valde "bara nyfiken" för det beror på vad anledningen är (och det framgick inte). Vill jag bli ren är det dusch, vill jag bli avslappnad är det bad

l'm back

fruktgumman
3/22/18, 8:15 AM
#17

Jag föredrar dusch

Leifsdotra
3/22/18, 8:35 AM
#18

Vi har inget badkar så därför duschar jag alltid till vardags. Däremot för djuprengöring och avslappning är vår bastu oslagbar! Har en vedeldad bastustuga som vi drar igång rätt ofta och det är verkligen stor skillnad i hur ren man känner sig och hur värmen tränger in och mjukar upp spända muskler. Superskönt

Fridaaaa
3/23/18, 10:07 AM
#19

Föredrar bådeoch :) Men vi har bara dusch, men föredrar nog dusch lite före bad ändå. Enklare haha! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: