Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1117 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-14 13:12

Dagens projekt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mitt/vårt linneskåp har under en längre tid bara blivit stökigare och stökigare.

Idag fick det bli "Dagens projekt"

Min plan är att ta tag i diverse saker som borde ha gjorts för länge sen.

Även om det är lite jobbigt och trist så är det en skön känsla när det är klart.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2018-03-14 15:49
#1

Jag vill nog inte ens visa en bild på vårt linneskåp😃

Jag håller med dig. En underbar känsla när man har fått rensa.

Jag har ju nya handdukar sedan förra helgen och tanken är att rensa ur en massa gamla men det har ännu inte blivit av.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-14 15:57
#2

Jag la en hög med handukar i lådan där vi sparar tygbitar som man får använda när man tex meckar bil.

Sen klippte jag sönder några kökshanddukar till trasor som ligger i badrummen klara att användas när det ska städas.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-14 16:03
#3

Jättebra att ha till diverse. Min man har bitar av kakan i verkstaden som trasor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-14 16:05
#4

#3 Kakan?

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-14 16:08
#5

Haha. Lakan ska det vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-03-14 16:13
#6

Då är vi fler… Mitt linneskåp är inte heller det mest välstädade. En annan dag…

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-14 16:19
#7

#5 😃

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2018-03-14 21:39
#8

Jag har inte ens ett linneskåp😉
Det närmaste man kan komma är en stor plastback från SmartStore.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2018-03-15 08:00
#9

Jag minns morsans linneskåp.

Allting var stenmanglat och låg på millimetern rätt. Från örngotten hängde veckade band. 

I och med att allt var manglat så platt så fick hon plats med enorma mängder i skåpet😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-15 08:03
#10

Jag manglar gärna sängkläder. Men nu har jag faktiskt rensat ut bland mina lakan. Varför ha en massa halvdassiga kvar som jag ändå inte kommer att använda. På den tiden al fem ungarna bodde hemma gick det ju åt en massa lakan.

Ofta så tvättar jag lakanen på morgonen och bäddar i dem på kvällen. Vi fick lakan av en av sönerna för drygt tre år sen. Dem har vi använt sen dess. Tvättas en gång i veckan och de ser fortfarande ut som nya.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-03-15 11:03
#11

Dagens projekt.

Omplantering av

26 tomatplantor

3 djungel gurkor

4 paprikaplantor

6 Maria tistlar

Citrongräset får växa på sig lite till innan det ska skolas om

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-03-16 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Dagens projekt.

Städa skåpet där alla plastburkar står.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-16 10:50
#13

#12 Haha, jag känner igen det där.

Vi har redan rensat och köpt glasburkar på Ikea i samma storlek så det känns lite mer ordning i skåpet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-16 10:52
#14

#13 Önskar att jag skulle ha råd att byta ut alla mina plastburkar. men det har jag tyvärr inte. Sen använder jag dem för att frysa in färdiglagad mat och då känns glas lite otäckt att ha i frysen.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-16 10:53
#15

#14 Jag har frusit i de lådorna och det funkar perfekt. Bara de inte är så fulla så att det inte finns någon plats mellan locket och maten så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-16 10:55
#16

#14 Okej. Men tyvärr blir det ju lite dyrt att köpa runt 40-50 glaslådor bara sådär.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-16 11:07
#17

#16 Oj då. Behöver du så många?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-16 11:18
#18

#17 Lagar ofta mat i storköksstorlek och fryser in.Så skönt at bara kunna ta fram.Lika lätt att göra en stor lasagne som att göra en liten. Äter en och fryser in sex.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-03-16 11:24
#19

Oj då förstår jag. Du måste ha en stor frys.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-03-16 11:33
#20

#19 Vi har tre stycken

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2018-03-16 11:38
#21

Haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-03-16 13:41
#22

Jag har också en del plastlådor. Gjorde för en tid sedan en urrensning. Tänk så många som jag aldrig använde. För att spara plats så har jag burkarna för sig och lägger sedan locken i en låda. Då kan jag stapla ihop en hel del av burkarna för att spara plats.

Soligajag1
2018-03-17 09:25
#23

#22  Så gör jag med , lägger plastburkarna ihop , jag har sådana med röda lock från Ikea ,  Nu är dem visst olika färger , på locket , men jag gillar dem, använder och fryser in maten, lasagne tex. Bara o ta fram o värma ur frysen ! Enkelt. 

#0  Vilket linneskåp!  Jag har ett skåp där jag har allt , handdukar , dukar , lakan och påslakan, örngott . Får nog gå till tvättstugan en dag och mangla , då får man mer plats ! 

HH 🙂

MonicaLagerquist
2018-03-17 09:42
#24

Öppnade just vitrinskåpet för att städa och plocka där inne. Men sen föll latmasken över mig och jag stängde igen. Får se om jag får mer lust framåt dagen

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-04-10 15:16
#25

Har varit lite of ett tag men idag tog jag tag i ett projekt som legat över mig ett tag. Har lagat och tvättat spryahooden till segelbåten.Det var betydligt smutsigare än vad jag kom ihåg. Grannbåten brann ju förra sommaren så det var en hel del sot på tyget. Vi tvättade ju av det på plats och borde väl ha tvättat det redan i höstas men så blev det inte. Men nu hänger det på tork.Tvättat och nylagat.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-06-18 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Efter dryg tre månaders ågren tog jag itu med vitrinskåpet.

Alla glas både i det här skåpet och det andra vitrinskåpet diskade torkade.Plockat bort några udda glas som ska till lämplig loppis.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-06-18 12:59
#27

Åhh nu blev jag påmind. Det är lite halvtrist väder idag så nu tänker jag gå upp och rensa igenom den garderob där alla dukar och gardiner förvaras. Så rörigt och mycket som kan rensas ur.  Jag har rensat ur min garderob och byrå på kläder och skor. Packat i kartonger. Nu har jag 4 kartonger som ska till loppis. Det finns även porslin och andra husgeråd i kartongerna. Så skönt att rensa!!!

Vilken fin ordning du fick i vitrinskåpet!

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-18 13:07
#28

#27 Tack.

Ja det är skönt att rensa.

Man borde göra det oftare.

Typ en sak in två ut.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2018-06-18 13:57
#29

#28 När jag köper kläder på secondhand (eller händelsevis nytt i butik) så åker något ut. Ett plagg in, ett plagg ut.

Åsa S
2018-06-18 15:00
#30

Har börjat röja ur min garderob har varit betydligt smalare så de kläderna kommer jag inte i och kommer nog aldrig komma i igen så de lägger jag i påsar och går ner med till klädinsamlingen lite i taget och såsmåningom kommer jag ha en betydligt luftigare garderob och jag kan bättre se vad jag har att sätta på mig

Upp till toppen
Annons: