Annons:
Etikettbilder-musik-och-film
Läst 1449 ggr
Tarotstollan
3/10/18, 8:16 PM

Melodifestivalen 2018.

Hur många av er sitter och tittar på finalen?👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[PeterTM]
3/10/18, 8:19 PM
#1

Ingen här hemma 🙂

[nollsju]
3/10/18, 8:19 PM
#2

Jag :)

[GIKmio]
3/10/18, 8:20 PM
#3

Jag föredrar tiden då det var endast en finalkväll, och inga deltävlingar, och andra, tredje och fjärde chansen 🙂 Jag kanske kollar röstningen. Lite nyfiken är jag på vad Sverige skickar till Portugal i maj..

Tarotstollan
3/10/18, 8:24 PM
#4

Kul att jag inte sitter här ensam!😉
Har ni några favoriter?

Jag har ingen speciell men det är några som är ok. Kommer inte ens ihåg vilka artisterna är som sjunger dessa låtar…😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
3/10/18, 8:24 PM
#5

Jag slötittar. Dåligt hittills.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
3/10/18, 8:25 PM
#6

#4 Jag har inte hört någon av låtarna hittills..

Annons:
fruktgumman
3/10/18, 8:31 PM
#7

Vi tittar men tycker ingen låt är särskilt bra

flocken
3/10/18, 8:37 PM
#8

Tittar/ lyssnar eftersom äldsta sonen vill. Har gillat mendez från första gången

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Stallmima
3/10/18, 8:38 PM
#9

Tittar inte

Tarotstollan
3/10/18, 8:40 PM
#10

Mendez, Martin och John är bland de jag gillar också. Kanske kommer någon till när jag hört alla bidragen igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
3/10/18, 9:17 PM
#11

Har inte tittat på flera år, tycker kvaliteten har sjunkit. Allt låter nästan likadant.

2Sirius
3/10/18, 9:21 PM
#12

Precis #10 Martin, Mendez eller Mariette tror jag vinner. Eller ska jag säga, skulle jag vilja, att vinner… Jag tittar.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
3/10/18, 9:23 PM
#13

Nu har jag ringt och röstat på den låten jag gillade bäst, valde Radiohjälp numret, jag är snäll en gång om året!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
2Sirius
3/10/18, 9:37 PM
#14

Helt otroligt, 6 jurygrupper och Mendez har 1 poäng!!! Om den så inte är värd att vinna så skulle den ha mer än så….

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
3/10/18, 9:41 PM
#15

Ja, hellre "Dance you off" Det verkar vara populärt att vara Singel. I stället för "Everyday"…. Så ska det tydligen vara, "Every Single Day"….

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
3/10/18, 9:45 PM
#16

Helt galet att mendez inte fått mer. Men enl mannen är det fuldans 😂

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
3/10/18, 9:51 PM
#17

Sån skit. Vi bytte kanal efter Felix.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GIKmio]
3/10/18, 9:54 PM
#18

#17 Håller med..

Tarotstollan
3/10/18, 9:56 PM
#19

Ja, nu gäller det? Blir det Benjamin eller någon annan?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
3/10/18, 10:00 PM
#20

Sverige är det land som  näst efter Irland är det land som vunnit ESC flest gånger.. Irland sju gånger, Sverige sex gånger.. Och jag tror att Sverige även tagit flest poäng totalt i tävlingens historia..

Annons:
Tarotstollan
3/10/18, 10:01 PM
#21

Ok, Grattis Benjamin!🏆🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
3/10/18, 10:06 PM
#22

Vinnarlåten tilltalar mig inte ett dugg… Den saknar något..Det är första gången jag känner så på väldigt länge.. Sedan får vi se vad övriga Europa skickar..Och om jag börjat att gilla låten efter ett antal lyssningar 🙂

[PeterTM]
3/10/18, 10:17 PM
#23

Jag tror att hela skiten är riggat. Sverige vill inte arrangera nästa år helt enkelt, det kostar för mycket pengar.

[GIKmio]
3/10/18, 10:53 PM
#24

#23 Sverige kommer inte att arrangera ESC nästa år.. Det blir något land med många grannlandsröster som tar hem det ..Kanske Portugal vinner igen om värdinnan eller värden är snygg och trevlig i tv-sändningen 🙂Det är ju den nivån det är på nu för tiden.. Ballat ur fullständigt sedan 15 år tillbaka då det var en fröjd att se på ESC..

BiancaWaterlund
3/12/18, 6:41 PM
#25

Flera i min klass har kommit med en teori. De övriga länderna som röstade i förrgår röstade på den med MINST chans att vinna eourvison så att de skulle ha större vinnarchans… Sen så röstade ju det svenska folket också fram Benjamin men teorin verkar ju ändå vara ganska trovärdig…

[HundochKatt]
3/12/18, 7:32 PM
#26

Jag saknar också den tiden där det var endast en finalkväll. Men för första gången har jag kikat på alla deltävlingar och jag begriper inte att Musik Sverige kan ha så dåliga bidrag!? 

Finalen, jag tyckte att Mariettes låt var bäst men vinnaren är absolut inte dålig och inte heller 2:an. 

Men överlag så är inte Melodifestivalen som den har varit. Retar mig på mycket, tex. att svenska låtskrivare skickar bidrag till andra länder, att artister utifrån är med och sjunger de svenska bidragen och varför in i norden ska en jurygrupp från olika länder vara med och rösta fram vinnaren? 🤔 

Jag menar, ska det inte vara svenska bidrag och svenskarna som väljer ut sitt bidrag till Eurovision song contest? Liksom alla länder väljer sina bidrag (och inte svenska låtskrivares) med sina egna artister etc. 

Nej, melodifestivalen är inte vad den har varit.

[PeterTM]
3/12/18, 7:50 PM
#27

Pengar, pengar, pengar. Det är med det här spektaklet som med så mycket annat. Varför ska det till exempel vara 7 finalmatcher i ishockey?

Annons:
aggeelin
3/12/18, 9:09 PM
#28

Jag tyckte att Mariette var bland det bättre. Vi bara snabbspolade oss igenom. Är nöjd att inte eländet Rolandz vann eller den tråkiga Martin Almgren. Den som vann var ok men inget speciellt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: