Annons:
Läst 842 ggr
MonicaLagerquist
3/4/18, 10:57 AM

Det här är livskvalitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I augusti fick vi efter nio års hundutan möjlighet at ta över en nästan sexårig gammal/ung golden retrievern.

Det är så härligt att ha hund igen.

Vic är dessutom världens bästa hund. Väluppfostrad och trevlig.

Dessutom otroligt vacker med sin gyllenröda färg.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
3/4/18, 10:59 AM
#1

Så roligt. Håller med om han är väldigt vacker. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[SonjaG]
3/4/18, 11:19 AM
#2

Mycket fin. Det är en ras som jag känner som otroligt glad och positiv och härlig. Grattis.

Maria
3/4/18, 11:20 AM
#3

Åh vilken fin hund🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnnaCDSG
3/4/18, 12:53 PM
#4

Jättefin! 😍

MonicaLagerquist
3/4/18, 12:55 PM
#5

Tack alla. Han är verkligen en riktig guldklimp.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
3/4/18, 2:58 PM
#6

Han är fantastiskt fin. Jag vet inte om jag någon sett sett en så mörk färg på golden annat än på bild. Inte så vanligt idag tror jag. Men så fint. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
MonicaLagerquist
3/4/18, 3:16 PM
#7

#8 Jakt golden retrievers är ofta mörka men Vic är extra mörk även för att vara av jaktstam.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
3/4/18, 4:12 PM
#8

#7 Ja, jag har sett jaktgoldens med fin mörkare färg. Men Vics färg är verkligen extra djup och vacker. 🙂

Jag tycker i och för sig att dom ljusa nästan vita golden är fina dom också. Härlig ras som är svår att inte tycka om.

Vi köpte en goldenvalp för 10 år sedan som bröllopspresent till oss själva. Tyvärr visade det sig till min mycket stora förvåning att jag var allergisk. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
3/4/18, 4:17 PM
#9

#8 Jag är allergisk mot både hund och katt.😉

Har tre katter och en hund

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
3/4/18, 4:22 PM
#10

#9 Hur löser du det? Mår du inte dåligt? Jag var konstant kraftigt förkyld och fick kliande utslag, rinnande ögon och svårt att andas.

Själv tål jag våra fällfria hundar och lite andra raser utan underull, bland annat whippet. Just golden är bland dom värsta för min allergi och även katter. Förutom raser som siames, nakenkatt och cornish/devon verkar funka.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
3/4/18, 4:33 PM
#11

#10 Djurfritt sovrum och medicinering en rulle mjukt snorpapper vid datorn och god vilja.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
3/4/18, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vic älskar snö.Här spanar han på en älg bakom vårt hus.

Stolt ägare till fem La permer

Mirinda
3/4/18, 8:20 PM
#13

Vilken vacker hund du har!🙂 

Om du står ut med allergin förstår jag att han betyder väldigt mycket för dig. Djur kan få en att må så bra. De känner av stämningar och kan få en att bli glad, bara genom sitt härliga sätt att vara på.

Jag har haft både hund, katt och marsvin. Just nu har jag en gammal gubbe (6 ½ år) och en unge på knappt tre månader i marsvinsburen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Tarotstollan
3/4/18, 11:39 PM
#14

Vic är jättefin!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
3/5/18, 10:19 AM
#15

Du har verkligen en vacker hund !! 🙂 Otroligt att du fixar det trots allergi!! 

Sen är hunden människans bästa vän! 🌺 även katter !! 

Jag har 2 katter , Knatte o Tjatte , bröder . Mycket olika . Jag älskar dem! 

Har alltid velat haft hund , men jobbet har gjort att det blev katter istället.

HH 🙂

[HoneyTorbjörn]
4/2/18, 7:30 PM
#16

Jätte fin :)

Leifsdotra
4/3/18, 7:45 AM
#17

Otroligt vacker hund, vilken härlig färg! Nästan som irländsk setter🙂

Jag förstår hur du känner, våra hundar betyder mycket för alla oss i familjen ❤️

Upp till toppen
Annons: