Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 477 ggr
Maria
2018-02-24 06:49

Godmorgon lördag 24 februari

Godmorgon på er.

Vi har 4 minusgrader och planerna idag är att veckohandla som vanligt sedan får vi se vad dagen ger.

Hoppas ni får en fin lördag🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
RosaYlva
2018-02-24 07:09
#1

Godmorgon. Vaknade kl 0630´och har hunnit ätit lite frukost och klä på mig.Idag hoppas jag på att min bror kommer och vill hjälpa mig med min hemsida/webshop.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

flocken
2018-02-24 07:10
#2

Godmorgon Några minus & det bara snöar. Jag är väl en utav de få som älskar snön. Uppe tidigt pga värk i kroppen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mooniq
2018-02-24 07:40
#3

Mårning. 5.5 minus i Munkedal. Slömorgon som sen ger arbetspass i Strömstad i eftermiddag. Vi har många sjuka på jobbet nu så vi som är friska gamar hejvilt - att ta extra arbetspass går under namnet - att gama - för de ger lite extra klirr i kassan och lite extra kompledigt - tyvärr är det svårt att få ut kompledigt då vi är en slimmad organisation och det går inte att ringa nån bemanning o kasta in nån i vår tjänst. Så igår och idag gamar jag och får ialla falla söndagen ledig innan det är dags för ny arbetsvecka igen. 

Nästa vecka blir det årligt säkerhetsprov - vi som jobbar som tågklarerare avlägger säkerhetsprov 1 gång per år för att säkerställa att vi jobbar rätt och enhetligt. Det är bra tycker jag. Men man gruvar sig lite varje gång ändå.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2018-02-24 07:51
#4

#3 Spännande jobb du har🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2018-02-24 07:56
#5

#4 Maria

Ja, det är faktiskt ett riktigt roligt jobb att vara tågklarerare som jag är ute på en äldre station. Lite av den gamla och nya världen som slås ihop. De som jobbar i Göteborg ser ju aldrig några tåg, de har bara en mängd gigantiska skärmar och deras jobb kan kanske mer liknas vid dataspel, dvs att de har spårbilder med rörliga fyrkantiga block med ett nummer under som är olika tåg, medan jag ser hör o känner tågen på utsidan. När timmertågen dundrar igenom Munkedal så vibrerar hela stationen - de får ju åka i 80 km/h genom stationen och varje vagn lastar ungefär lika mycket som en långtradare så det blir en del vikt som förflyttar sig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2018-02-24 07:57
#6

#5 Jösses😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2018-02-24 08:55
#7

Morrn! -10 och himlen är blå! Solen på väg upp! Den har jag inte sett på bra länge. 

#3 Vad spännande ditt jobb låter. Lite ovanligt kan jag tycka.

Fransu
2018-02-24 09:08
#8

God morgon!

Vi hade sju minus i morse. Ser ut att bli vackert väder idag.

Idag ska jag göra köttbullar till hundarna. Dom innehåller endast blandfärs och ägg och gräddas i ugnen. Dom brukar få köttbulle efter sista promenaden på kvällarna. Inte alls bortskämda…

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
2018-02-24 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Fransu

tycker jag låter som en perfekt avslutning. Min kompis har en härlig Schäferdam och jag försöker få kompisen att läsa på om Barf-food både för hund o katt men hon är väldigt tveksam. Tror endast på veterinären.. 

Nellie - snällaste och största Schäfer jag mött.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
2018-02-24 09:40
#10

#9 Så vacker!

worst
2018-02-24 09:50
#11

God morgon!

Sovit hemma i natt, och det var sååååå skönt!
-5 grader, lite sol. lite snö!

#0 GRATTIS Maria på din dag!

JMW
2018-02-24 09:55
#12

#11 Vad har vi missat nu?

worst
2018-02-24 09:56
#13

#12 Födelsedagstråden!

Annons:
Mooniq
2018-02-24 09:57
#14

Hm.. Maria smyger du.. Fyller du idag? Grattis i såna fall. 😃☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2018-02-24 10:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Godmorgon! Frukostdags!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2018-02-24 10:28
#16

 #11 Tack🙂

#14 Haha tack😃 Jag smyger gärna. Har aldrig gillat min födelsedag.

Schäfer är en vacker hund. Min bror och svägerska hade sin fina Heidi som vi passade en del. En underbar hund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2018-02-24 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

God förmiddag 🙂

Sovit länge idag, tyst i huset, bara katterna och jag, övriga är ute på varsina håll och sover över hos kompisar. Här är 8-9 minusgrader, lite småmulet. Här var en udda "fågel" vid fågelbordet vid frukost 🙂

aggeelin
2018-02-24 11:31
#18

#17 det var en fin fågel!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: