11 Fniss & Gapskratt

Roliga felläsningar

2018-02-23 10:35 #0 av: [Rhonda]

Jag hittar ingen pågående tråd då börjar jag på en ny.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Häromdagen köpte jag ett amigurumi mönster från Etsy.

Fick ett mejl där det stod:

"Your lies will be available to download once payment is confirmed."

Det var 'files' (filer) det gällde inte 'lies' (lögner).

Anmäl
2018-02-23 10:42 #1 av: Maria

HahaSkrattar

/Maria

Anmäl
2018-02-23 11:39 #2 av: Fransu

Jag har i år jobbat 5 år på mitt nuvarande jobb. I alla år har jag tyckt att det är lite gulligt att en artikel kallas angel. På mitt jobb tillverkas det maskindelar, det mesta är i stål och aluminium. Så det finns liksom inget änglalikt på jobbet. Men häromdagen när jag läste ordern och dom här "änglarna" fanns med så såg jag ju att det står angle, alltså vinkel vilket det verkligen också är. Att det tog mig nästan 5 år att haja det... Förlägen

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Anmäl
2018-02-23 12:28 #3 av: Maria

#2 Haha. Ibland tar det tidSkrattar

Det påminner lite om min fellyssning på På spåret.

Jag tyckte i flera år att det var så konstigt uttal på bandnamnet Stefans Borsén. Varför uttala S?...Innan jag fattade att bandet faktiskt heter Stefan Sporsén...

/Maria

Anmäl
2018-02-23 12:35 #4 av: [Rhonda]

#3 Gapskrattar

Anmäl
2018-02-23 20:00 #5 av: 2Sirius

Det räkte med att jag läste Rubriken....

"Roliga Felhälsningar..."

Har inte hört det uttrycket förr.... 😕

Anmäl
2018-02-23 22:36 #6 av: 2Sirius

Vidare så kan jag nämna att, jag tykte mycket om.. "Handburgare", som barn.
På flera av våra bilar, så hade vi problem med... "Vindruvetorkarna" (och nu när jag skrev, så tolkade mitt tangentbord det på en annan dialekt/alt. Danska, "Vindrudetorkarna"). ....

Anmäl
2018-03-08 11:10 #7 av: Tant Grön

Maskhoppning 

Nej, maskeradhoppning stod det ju.

Anmäl
2018-03-08 11:48 #8 av: [HundochKatt]

Jag fick mig ett gott skratt en gång när jag skulle handla toapapper. 

På reklamskylten stod det priset + pant. 

Kul grej att panta toapapper. Gapskrattar

På korsord läste jag en gång plåtter-mos. Vad sjutton är plåtter-mos tänkte jag, väldigt länge tills jag läste rätt och det skulle ju givetvis vara plåt termos.

Anmäl
2018-03-08 11:51 #9 av: [HundochKatt]

Ingen fel läsning direkt men när min syster skulle konfirmera sig så sa hon att hon skulle få wienerbröd. Vilket jag tyckte var så häftigt och lite orättvist för det ville ju jag också ha. 

Fast hon sa vin och bröd (vin och oblat). 

Anmäl
2018-03-09 18:17 #10 av: Lona

Inte en felläsning, men något jag uppenbarligen fått om bakfoten som liten;
När jag var tonåring så besökte vi Lützen och jag stod där, ytterst konfunderad.
Jag var helt säker på att Gustav Adolf hade trillat ner för ett stup i den berömda Lützendimman och därmed avgjort Sveriges framtid.
Det är bara det att slagfältet vid Lützen är platt, väldigt platt.
När jag alltså kläckte frågan "Men...var är stupet??" så höll mina föräldrar på att skratta ihjäl sig.
Jag måste som liten hört att "Kungen stupade vid slaget vid Lützen" och gjort min egen tolkning som sedan hängde med - självklart trillade han ner för ett stup!

Likaså Disney's ekorrar Piff och Puff - jag har i hela mitt liv trott att de var ihåliga. Den svarta randen var helt klart ett hål, de var urgröpta ungefär som keramikgrejer som man ska bränna.
För bara några år sedan satt vi och tittade på Kalle Anka när jag utbrast "De är ju randiga!!!"
Mina kompisar tyckte att jag var totalt blåst, hur skulle ekorrar kunna vara ihåliga?! En rätt korkad kommentar om jag får säga det själv, med tanke på att de uppträder med en talande anka i sjömanskostym...LiparSkrattar

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-03-09 20:00 #11 av: flocken

Hjälpte pappa med korsord " runt banan" . Skal såklart. Men det passade inte. Skulle ju vara runt en bana. Rink var svaret
Eller " bibo" . Vi klurade länge. Vad är bibo. Ett bi bo.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-04-22 10:13 #12 av: [Rhonda]

Jag chattar på Messenger med min svägerska i Australien. Vi diskuterar posten där.

"They don't give out animal stickers anymore you have to ask for them"

Det var 'airmail' stickers.

Anmäl
2018-05-09 10:49 #13 av: Maria

Jag funderade på en rubrik här på iFokus där det stod "risterrasser"

Jag undrade så vad rister-rasser var för något innan jag såg vad det verkligen stodSkrattar

/Maria

Anmäl
2018-05-11 07:03 #14 av: [Rhonda]

Från en handarbetsgrupp på FB:

'Dessa katter kunde man skapa  -  för alla har trasiga strumpor eller sniglar som man kan avvara?'

Jag hade gott om trasiga mördarsniglar när vi bodde i ett hus men nu har jag inga.

Singlar var det.

Anmäl
2019-01-10 19:06 #15 av: MonicaLagerquist

Rubriken var

"Förarlösa snabbtåg i Kina"

Jag läste "Föräldralösa snabbtåg i Kina"

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-16 22:21 #16 av: Huygens

Tomtar i växthuset

Anmäl
2019-05-20 17:03 #17 av: akvarium123

När vi hade läsning i skolan i kanske 3;an och man skulle läsa 3 meningar var så fick ju jag då läsa "... ... Kul... ..." Och jag misstolkade ju kul till ett litet könsord där ***. Läraren som var en kille blev generad och de flesta i klassen hade ju aldrig hört det ordet tidigare så där satt vi och var som frågetecken. Nu i efterhand så förstår jag ju att han måste tyckt det var lite jobbigtSkrattar 

Anmäl
2019-06-14 21:39 #18 av: Huygens

Sökes i Östergötland - myskakor

(jaha, fikadags, får kolla vad det är för kakor)

Anmäl
2019-06-15 06:01 #19 av: Maria

Skrattar Nytt recept.

/Maria

Anmäl
2019-06-15 08:53 #20 av: Huygens

Ja, jag tänkte det måste vara kakor som gör det extra mysigt vid en kaffestund. Kanske är det något jag slipper baka och kakorna går att köpa i affär. Myskakor.

Anmäl
2019-06-15 09:20 #21 av: Maria

Haha.😊

/Maria

Anmäl
2019-07-05 22:58 #22 av: Tarotstollan

Såg en reklam här inne om snygga klänningar, läste att det var Vattenfall som sålde dem.
Skall de börja sälja klänningar och inte bara syssla med vattenkraft tänkte jag...
Det var Valentall som sålde klänningarna!Tyst

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-07-06 11:46 #23 av: Huygens

Hickande grå flugsnappare

(stackare, vad kan nu ha hänt.)

Anmäl
2019-07-06 12:58 #24 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-07-31 19:44 #25 av: Huygens

Låsning i badkaret

(stackare, säkert ländryggen, undra om denna tog sej ur på egen hand?)

Anmäl
2019-07-31 20:18 #26 av: VoxBauers

”Utmärkt fruntimmer säljes” läste jag på Blocket.

Hmm... det var utmärkt furutimmer de sålde.

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-08-22 22:12 #27 av: Tarotstollan

Läste "Låsning i badkaret" och tänkte att det är nog smärtsamt att försöka ta sig upp ur badkaret då.
Det står Läsning i badkaret.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-08-29 22:44 #28 av: Huygens

"Lära sej tomköra"

(Jösses vilka krav det måste finnas för körkort nu för tiden.)

Anmäl
2019-08-30 08:06 #29 av: Maria

Haha, vad stod det egentligen?

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.