Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 534 ggr
Maria
2018-02-19 06:07

Godmorgon måndag 19 februari

Godmorgon på er.

 Jag ska strax iväg till jobbet. Det är snöblaskigt ute med två plusgrader.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
2018-02-19 06:10
#1

God morgon 🙂

Här är 3 minusgrader och det har kommit runt 5 cm snö under natten. Jag ska iväg till dialysen strax, ha en bra dag alla 🙂

aggeelin
2018-02-19 07:39
#2

Godmorgon! Här snöar det för fullt! Det är bra med snö för här är det sportlovsvecka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
2018-02-19 08:35
#3

Morrn! Grått och runt nollan. Kom lite snö under natten, kanske 2 cm. Fast det ska ju snöa mer under dagen. 

Så skönt att inte behöva åka iväg och jobba.

worst
2018-02-19 09:38
#4

God morgon!

Sovit borta i natt, nu blir jag och katterna snart lämnade här i skogen så får vi passa varandra!   😉

[[eskils_]]
2018-02-19 11:22
#5

God förmiddag!

Även här har det snöat i natt och temperaturen är ca 5 minusgrader. Skoj för de små barnen att åka pulka i backarna.

Fransu
2018-02-19 11:50
#6

God förmiddag!

Här har det kommit en hel del snö. Säkert närmare 10 cm sen igår kväll. När jag körde hem så hade en plogtraktor lyckats köra ner i diket. Den stod verkligen och tippade, med ett av dom stora bakhjulen i luften. Jag stannade och frågade föraren som klivit ur om han var okej. Det var han, förutom att han var rosenrasande förbannad. Han kunde inte förstå hur han lyckades hamna så illa. Nåja, huvudsaken var ju att han var oskadd och en annan bonde var på väg för att dra upp traktorn ur diket.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Mooniq
2018-02-19 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Gokväll. Idag har jag jobbat fm, förbannat det råkalla vädret med snöglopp. Gjorde en sväng på affären och det resulterade i en riktigt god soppa när jag kom hem. Tänk traditionell grönsakssopp + 2 Potatis i småbitar + finkrossade tomater med chili. När det kokat 30 min så dängde jag i 2 dl creme fraiche och tog fram stavmixern och mixade en slät soppa. Chilin i tomatkrosset är lite kaxig men den värmer riktigt gott.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2018-02-19 20:11
#8

#7 Så gott🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2018-02-20 11:28
#9

#7 Vilken glad och härlig färg på soppan!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: