Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 626 ggr
Fridaaaa
2/16/18, 7:59 AM

God Morgon fredag 16 februari

Morgon på er! :)

Fått sova hyfsat i natt. Men kunde inte somna om när sambon stack till jobbet. Aja :) Blir fredagsmys i vanlig ordning. Något ni brukar ha med? =D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mooniq
2/16/18, 8:44 AM
#1

Mårning. Dags att bita tag i jobbhelgen. Ute snöar det lätt och mitt kungarike är vitt men inte så kallt, strax runt nollan. 🙂

Fredagsmys i form av onödigt ätande är något jag slutade med för många år sen, nån enstaka gång kan det bli hemmagjord Hummus (kikärtspure m vitlök och citron) och grönsaksstavar att dippa - men då har jag oftast ätit en senare lunch och ingen middag.  Jag önskar att för all chipsreklam att det även finansierades lika många grönsaks-reklam-snuttar. Ibland kan jag senarelägga  middagen om jag vill lyxa till det med lite "finare" middag.  ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2/16/18, 8:48 AM
#2

Fredagsmys har vi knappast numera.

Förr när sonen var liten/ung så var det annorlunda för då åkte vi till sommarstugan varje fredag året runt och då var det själva myset i sig att komma fram dit och leva "lantligt".

Både jag och min man brukar vara ganska däckade på fredag kväll och somna ganska tidigt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2/16/18, 9:06 AM
#3

#1 Fredagsmys behöver inte betyda godis och så :) Utan hur man själv definierar det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

worst
2/16/18, 10:04 AM
#4

God morgon!

Snön viner ned från en grå himmel idag, burr sa Kasper!

Nej inget fredagsmys här heller, om man inte räknar att se "På spåret" i kväll, det är mysigt i min vÄrld! Annars tror jag det är en generationsfråga med fredagsmys, det ska vara barn med i bilden, och då är jag ALLDELES för gammal…   😃

JMW
2/16/18, 10:47 AM
#5

God förmiddag!

Snö här också men det är sånt där smått som singlar ner. Runt nollan och grått som tusan ute. 

Fredagsmys, nja, det har vi inte. Vi gör inget speciellt för att det är fredag.

Fridaaaa
2/16/18, 11:11 AM
#6

#4 Fredagsmys är inte kopplat till barn dock :) 

Många verkar ha "fel" bild av fredagsmys eller ja olika uppfattningar.
Fredagsmys är vad man själv gör det till :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flocken
2/16/18, 11:22 AM
#7

Det snöar & snöar ❄ För oss är fredagsmys att vi äntligen är lediga & tillsammans. Jag jobbar mkt & mannen jobbar skift. Fredag kvällen är den kvällen vi är garanterat tillsammans bara vi. Vi lagar god mat. Godis inte nödvändigt. Bara är & njuter. Vi har ofta besök på lördagen. Denna lördagen kommer nog vår " xtra familj", som vanligt 😄. Vi ska grilla och baraha allmänt trevligt. Familj behöver inte vara gener. Utan dom man älskar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
2/16/18, 11:50 AM
#8

God förmiddag!

Jag bakar ofta något på fredagar så vi har något gott till kvällsfika. Vanligtvis blir det bara en slät kopp te på kvällarna. Men på fredagarna blir det ofta något bakat också. Så lite fredagsmys har vi allt. Men vi brukar lägga oss ganska tidigt vi också, är trötta efter jobbveckan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

aggeelin
2/16/18, 12:07 PM
#9

God middag! Här är lätt snöfall. Jag är förkyld och jobbar hemifrån idag. Skönt efter två dagar med undervisning och förkylning. Vi brukar "äta gott" på fredag och lördag ikväll. Der är vårt mys :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
2/16/18, 12:14 PM
#10

#6 Vi gör inget speciellt för att det är fredag. I såfall så har vi mys alla dagar i veckan. 😉

[PeterTM]
2/16/18, 5:19 PM
#11

Fredagsmys = titta på På Spåret och äta 3 st Wasa Sport+ med Bregott och hamburgerkött, en kopp grovt Earl Grey med mjölk i till 😃

Maria
2/16/18, 5:20 PM
#12

Jaaa, På Spåret är riktig fredagsmys

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2/16/18, 6:32 PM
#13

#11 Det låter riktigt fint det! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[PeterTM]
2/16/18, 9:07 PM
#14

#14 Skit också, idag fick vi spö med två poäng av vinnarlaget och hamnade på samma som det förlorande laget, 36. Musikdelarna var svåra den här gången, vi tog bara två av delfrågorna där och åkerspöket Marie Bergman gjorde inte saken lättare, jösses vad dåligt hon sjöng, knappt en ton rätt.

Maria
2/17/18, 7:10 AM
#15

Jag tyckte som vanligt att frågorna var väldigt svåra.🤫 

Jag var tvungen att googla på Marie Bergman för vi diskuterade när hon är född.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: