Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 655 ggr
aggeelin
1/24/18, 8:48 AM

Det här med grannar ...

Det är inte så enkelt med grannar - våra grannar är trevliga och vi vill behålla grannsämjan … En granne har; 1, byggt en uteplats som ser ut som en lastkaj. Denna lastkaj är byggd 10 cm in på vår tomt, 2, satt en häck på vägföreningens mark. häcken hänger ut mot vägföreningens väg. På denna mark står en ljuspolare. Häcken växer runt pollaren och hindrar ljuset

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
1/24/18, 8:49 AM
#1

Granne 2. Har en stenmur mot vägföreningens väg. Stenar, större och mindre, från denna har aldrig monterats in i stenmuren. Ligger därför på vägen, ca 3 meter långt och 70 cm ut på vägen. Är i vägen för bilar som parkerar där (tex min bror har kört in i dem) och vid snö blir det svårt och trångt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/24/18, 8:50 AM
#2

Granne 3. Har satt upp staket som vänts ut och in (estetiskt fult) på toppen av staket pinnarna sitter plåtar som är vassa. Vid skötsel av vår gräsmatta det stor risk att skära sig på plåten. Svårt med grannar och grannsämja. Hur ta upp detta? Att de är egoistiska och brer ut sig utan tanke på andra … 😱😱

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1/24/18, 9:27 AM
#3

Usch vad jobbigt. Har ni någon förening där ni kan ta upp sådana här ämnen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
1/24/18, 11:49 PM
#4

Det som har med vägföreningen att göra kan man väl anmäla anonymt om man vill. Att ljuset hindras är ju en fara, likaså stenarna. Det skall väl inte behövas en olycka innan något händer?
De som byggt altan får man väl fråga lite försiktigt om de vet var tomtgränsen går och säga att ni vore tacksamma om de sågade av den 10 cm eller om de kan kompensera er med något annat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Totum
1/25/18, 12:13 AM
#5

Har du försökt att ta upp problemen med dina egoistiska grannar? Ett vänligt men bestämt samtal är alltid en början.

flocken
1/25/18, 6:08 AM
#6

Min första tanke. Bygglov? I min kommun får man inte bygga altan/ uteplats utan bygglov. Vi har även bestämmelser om hur det får vara mot en bilväg.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[PeterTM]
1/25/18, 2:33 PM
#7

Finns det inte någon form av lokal ordningsstadga att följa eller vägförening boendeförening? Nånstans måste man ju kunna vända sig med problem utan att behöva ta strid mot grannarna och därmed kanske hamna i onåd?

[[eskils_]]
1/25/18, 4:08 PM
#8

Har ni pratat med andra grannar i närheten? Tycker de att detta är ok?

I synnerhet häcken som hindrar gatubelysningen borde väl kommunen ha synpunkter på.

Upp till toppen
Annons: