Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 509 ggr
Maria
1/18/18, 7:24 AM

Godmorgon torsdag 18 januari

Godmorgon på er från ett nollgradigt Göteborg med snö kvar.

Jag är ledig idag och känner mig aningen bättre tack och lov.

Hoppas ni får en bra torsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
1/18/18, 8:02 AM
#1

Morrn! Här har vi också snö kvar, några cm och -3,5 men alldeles vindstilla. Kändes inte alls kallt när jag var ute. 

Hittade ett spår i snön här framför huset och jag kan inte identifiera det. Sökt och sökt utan att lyckas. Irriterande att inte veta vad som gått förbi här.

aggeelin
1/18/18, 8:11 AM
#2

Godmorgon! Nu har vi snö! Jag var ute och skottade bort en dm igår kväll och nu är det mer snö att skotta bort! Har bara hunnit skotta det viktigaste nu på morgonen. Nu kanske minns att vi inte har någon snöröjare här från kommunen - vi handskottar vägen tillsammans med övriga i vägföreningen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1/18/18, 8:19 AM
#3

Jag måste bara berömma min neurolog. Man hör så mycket illa om vården så det är bra med något positivt ibland.🙂

Han har telefontid varje dag (mån-fre) mellan 8-9 och han är som en klocka. Det är bara att ringa för någon fråga eller för recept och så fixar han det på nolltid.

Det är en stor trygghet i att veta att man alltid kommer fram när man har något man funderar över. Att det alltid är någon som svarar och att man inte blir hänvisad till en massa andra ställen.

Så en stor ros till honom🌺

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
1/18/18, 9:56 AM
#4

Kollade mina recept nu och de är redan "inne"🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

worst
1/18/18, 10:27 AM
#5

God morgon!

Idag är det varannan torsdag, d v s tvättstugedag!   😕 Jag överlever nog!

Ett ord på vägen?
"Lycka är att tycka om vardagen!"

Carrosh
1/18/18, 11:17 AM
#6

God förmiddag!

Blev en skön sovmorgon i morse och när jag vaknar är det ordentligt med liv i magen. ❤️ Det är minusgrader här borta och allt slask och all snö har frusit till nu, så vågar inte riktigt gå ut idag. Så jag ska hålla mig inne, plocka lite och spela lite tv-spel idag, tänkte jag.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[PeterTM]
1/18/18, 12:02 PM
#7

God middag 🙂

Här är det vitt nu, vi har fått omkring 20 cm snö totalt och det är 3 minusgrader, de har lovat 15-20 minus till helgen. Jag ska försöka skyffla en stig till fågelmataren så att jag kan fylla på ordentligt. 

Sedan ska jag skära till ett metallbläck att sätta för ett uppgnagt hål i dörren till pumphuset. Det är en vanlig garderobsdörr som leder ner till pumphuset inne i garageförrådet. Mössen har gnagt upp ett hål så vi får in möss i garageförrådet. Massor av julsaker var helt förstörda av mössens gnagande och pissande överallt. 

Först provade jag att bomma till ordentligt, men det funkade inte, så nu ska jag fixa ett kraftigt bleck att skruva dit. Det är den större skogsmusen som är boven, jag har tagit tre i fälla redan.

Fransu
1/18/18, 12:12 PM
#8

God förmiddag!

När jag var på jobbet fick jag ett sms från min man att pudeln spytt i soffan. Vi har en filt på soffan, så själva soffan klarade sig fint. Filten är i tvättmaskinen nu. Men när jag öppnade dörren hem så kände jag genast en otrevlig odör och så ser jag en stor spya i hallen. Givetvis delvis på mattan.

Då blev jag ju orolig och undrar vad som är fel. Städar upp och tar ut hundarna. Pudeln är pigg och lekfull som vanligt. Och nu när jag åt lunch såg han sugen ut på att få smaka. Så förhoppningsvis var det något tillfälligt ändå.

Blir alltid så orolig när det är något med hundarna.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1/18/18, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Nu jäklar ska ingen mus komma in i garageförrådet, jag har skurit ut och bankat till ett kraftigt förzinkat stålbleck och skruvat dit 🙂

Maria
1/18/18, 3:32 PM
#10

#9 Haha, det borde stoppa dem. Nu har de mött sin överman😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
1/18/18, 4:19 PM
#11

#10 Ja, i värsta fall får jag montera en skjutregel på utsidan av dörren just över blecket så att det tajtar upp ordentligt 😃

Upp till toppen
Annons: