Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 618 ggr
[PeterTM]
1/17/18, 6:21 AM

God morgon onsdag 17 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon 🙂

Snöyran som började vid middagstid igår har fortsatt hela natten och vi har fått omkring dryga decimetern och frugan har varit ute och skottat uppfarten. Den är 1 minusgrad och snön yr fortfarande.

Annons:
flocken
1/17/18, 6:23 AM
#1

Godmorgon Idag 1.5 +. Snön som kom igår är idag bara vatten. Så tråkigt. Ska bli kallare om några dagar sägs det. Återstår att se.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
1/17/18, 7:00 AM
#2

Godmorgon 

Snöar här med , , 1 + , mycket snö nu. Mysigt för barnen.  

Får se hur länge snön blir kvar.  Ha en mysig dag alla! 🙂

HH 🙂

Mooniq
1/17/18, 8:05 AM
#3

Mårning. Strax över nollan ute och jag förväntar mig takdropp idag oxå. Det kom  lite över en dm snö igår morse, men redan vid lunch så var det plusgrader och dropp, så då kan det fortsätta droppa tycker jag. Trivs superbra i den lilla stugan jag hyr och jag eldar i kaminen varje dag, det har blivit en ritual att tända en liten brasa och ta en kopp kaffe o bara titta på elden. Mysfaktorn är skyhög.  Det börjar klia lite i frösättartarmen så jag har börjat titta runt på lite fröer, älskar Luktärter, speciellt dvärgluktärter som är enkla att ha i krukor, blir ca 20-30 cm höga och doftar ljuvligt.  

https://www.impecta.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
1/17/18, 8:08 AM
#4

Godmorgon! Nu är det vackert grått gryningsljus därute. Det har kommit snö men nu är det milt. Kan inte snön få ligga still ett tag nu?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1/17/18, 10:15 AM
#5

God förmiddag.

Jag har haft några jobbiga dagar med huvudvärk men det ska väl ge sig.

Vi har 2 plusgrad och snön ligger kvar så katterna trippar försiktigt runt. Moritz håller sig längs husväggen och staketet men Lakritz är lite modigare. Det är inga långa stunder de är ute.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

worst
1/17/18, 10:27 AM
#6

God morgon!

Idag är det en helt vanlig morgon en vanlig onsdag. Jag ska som vanligt gå vanliga ärenden på stan, en helt vanlig dag!

#5 Usch då! Hoppas huvudvärken släpper snart!

Annons:
Maria
1/17/18, 10:33 AM
#7

#6 Tack, det är redan bättre för annars kan jag inte sitta vid datorn alls😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
1/17/18, 11:47 AM
#8

God förmiddag!

Idag känner jag mig hängig. Nack- och huvudvärk. Känns som jag väger minst 700 kg och är väldigt trött. Hade seriösa problem att koncentrera mig på jobbet. Vet inte vad detta beror på. En dålig dag helt enkelt. Får se om jag orkar med skogspromenad idag, eller om det blir sängen.

#0 Vilken snygg skottning din fru gjort! Så jämnt och fint. Jag skottade lite igår, från ytterdörren till grinden och det var inte alls sådär jämnt och snyggt som på bilden. 😊

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1/17/18, 4:44 PM
#9

Ja hon gör ett snyggt jobb. Vår pojke har skottat en gång till nu efter skolan. Jag vågar inte försöka längre, har haft problem att skjuta på sedan jag blev amputerad, men skottade emellanåt åtminstone med vanlig snöskyffel, frugan använder en så kallad snösläde. Numera är det hjärtat jag är rädd om och ryggen säger ifrån direkt.

Maria
1/17/18, 6:25 PM
#10

Jag är evigt tacksam över att snöskottning ingår i vår samfällighet😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: