Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 618 ggr
Maria
2018-01-15 20:08

Valet 2018

I år är det ju valår. 

Ni behöver inte alls berätta vad ni röstar på utan jag undrar främst om ni är på det klara med vad/vem ni ska rösta på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
vallhund
2018-01-15 20:23
#1

Ja.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
2018-01-15 20:29
#2

Definitivt inte, mer än ATT jag ska rösta, om det så blir på Kalle Anka-partiet, och vilka jag definitivt INTE ska rösta på. Blir nog uteslutningsmetoden… Att få rösta är, i mina ögon, både en förmån och förbaskad skyldighet.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

VeilofElysium
2018-01-15 20:31
#3

Jag röstar med hjärnan snarare än hjärtat i år som jag gjort föregående två val jag varit röstberättigad. Gjorde tvärtom innan men ja man har växt upp lite..

Tjeja
2018-01-15 20:39
#4

Har ingen bra lösning än på hur jag ska rösta… om alls ens en gång just nu. Är så less på att alla valmöjligheter vi har inte känns som något bra alternativ alls. Vill inte heller välja "det minst dåliga" heller! 

Måste inte nödvändigtvis hitta "det perfekta partiet" men skulle vilja ha något att välja som i alla fall kändes ok och ett någorlunda bra alternativ. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Scorpio97
2018-01-15 21:38
#5

Är första året jag får rösta och planen är väl att göra det också. Man ska använda sina rättigheter :) Men jag har inte alls bestämt vad jag ska rösta på. Är inte så insatt (eller intresserad) av politik så jag måste läsa på innan jag kan bestämma mig.


//Jessie

Tarotstollan
2018-01-15 21:50
#6

Rösta skall jag göra om jag lever! På vad har jag ingen aning om, vet däremot på vilka jag inte skall rösta på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flocken
2018-01-16 06:14
#7

Röstar gör jag & vet på vilket parti. Men politik är inget som intresserar mig. Men röstar man inte har man ingen talan sen enl mig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

worst
2018-01-16 09:41
#8

Ja, rösta ska jag förstås!
Jag har börjat hålla utkik på ett parti, men gör de bort sej blir jag alldeles rådvill…

JMW
2018-01-16 10:31
#9

Naturligtvis ska jag rösta och vet också på vem.

Carmarino
2018-01-16 11:41
#10

Ska definitivt rösta, men vet inte säkert vilket parti det blir. Brukar bli så besviken varje gång det är val, för det händer alltför ofta att det parti man röstat på ingår i någon "ohelig allians" med partier jag inte alls vill ha vid makten. Så det blir svårare och svårare att hitta ett parti som står för sina vallöften.

Får alltmer intrycket av att politikerna är mest intresserade av att roffa åt sig så många förmåner till sig själv som de kan. Sedan spelar det ingen roll om de bryter vartenda löfte de gått till val på, bara de får sitta tillräckligt länge för att få pension livet ut. Fast det är ju tack och lov ändrat nu - väl?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2018-01-16 11:51
#11

Jag ska rösta, men vet faktiskt inte på vilket parti just nu.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Leifsdotra
2018-01-16 15:12
#12

Japp jag ska rösta och jag vet vilket parti om det inte händer något oförutsett.

Totum
2018-01-19 01:27
#13

Ja

Annons:
Upp till toppen
Annons: