Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 487 ggr
Maria
1/13/18, 6:47 AM

Godmorgon lördag 13 januari

Godmorgon på er alla från ett nollgradigt Göteborg.

Denna helgen är min man ledig men vi har inga större planer på gång. 

Jag har varit aktiv tre dagar i rad med jobb och andra inplanerade saker så jag känner mig alldeles "slak"

Hoppas ni får en fin lördag vad ni än hittar på🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
1/13/18, 7:36 AM
#1

Godmorgon Idag blir det lugnt. Varit en intensiv vecka. En väninna kommer i em för lite mat. Blir även en långpromenad. Skönt o bara ta dagen som den kommer

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

worst
1/13/18, 8:59 AM
#2

God morgon!

Idag blir en tung dag. Vi ska till pappa på demensboendet och bli utskällda som vanligt, allt är vårt fel! Men idag är det dags för besök i alla fall!

Ett ord på vägen?
"Det är inte många som vet hur bra de har det, däremot hur bra andra har det!"

Mooniq
1/13/18, 9:32 AM
#3

Mårning! Igår kväll startade jag slowcookern o idag smyger jag runt o "provsmakar" kalopsen hela tiden 😃 En ledig lördag utan måsten. Ute ligger det 1 mm snö- så kungariket lyser vitt. Paps ska få lite kalops han med, gjorde 10 portioner så det lär räcka länge. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
1/13/18, 9:39 AM
#4

Morrn! En lite grå lördag och runt nollan. Brasa igång i spisen och nu ska jag fixa till i min crocpot. Det blir högrev i vin och örter. 

För övrigt så har jag ganska mycket jobb liggande så det blir arbetsrummet några timmar idag och imorgon.

aggeelin
1/13/18, 10:52 AM
#5

Godmorgon! Ute ser det ut att vara en mulet skön dag. Jag ska snygga till lite här och sen åka och träna lite. Min kropp och knopp gillar det - och mest belöningen bastu efteråt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
1/13/18, 11:15 AM
#6

God förmiddag 🙂

Här är gråmulet och 1 minusgrad, några få cm snö på marken ger i alla fall en ljusare dag än annars under gråväder. Vaknade med extremt lågt blodsocker idag, omätbart värde, vilket brukar innebära under 2, så jag är inte riktigt igång ännu.

Min plan är att ta itu med ytterligare ett av mina vitrinskåp idag, nu när det inte kom någon utbytesstudent idag som vi trodde. Hon eller han kommer först den 29e januari.

Annons:
Fransu
1/13/18, 11:28 AM
#7

God förmiddag!

Här är det runt nollan och mulet. Kom precis in från en skogspromenad med pudeln. Var riktigt behagligt promenadväder då det varken regnade eller blåste. Maken känner sig krasslig idag så han stannade i soffan. Men vi är vana att vandra bara vi två eftersom min man jobbar längre dagar på vardagarna än jag.

I övrigt blir det en lugn dag idag. Skönt!

#6 Vad spännande med utbytesstudent. Hur länge ska hen (vet att du inte gillar ordet, men nu passar det bra 😉) stanna? Och vilket land kommer hen ifrån?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1/13/18, 11:53 AM
#8

#7 Det är en student från Kina och om planen stämmer (den har ju inte gjort det hittills), så ska hon/han stanna i 10 dagar. Vår pojke och hans klass ska sen åka till Kina i början av 3e året och bo hos varsin kinesisk familj i Beijing, dvs nu i september. De ska stanna i 10 dagar de också.

Numera ska det visst finnas någon liten garanti för att den som kommer kan kommunicera åtminstone hjälpligt på engelska, något som inte var självklart tidigare, vilket ställde till oerhörda problem på alla plan, särskilt om det var ungdomar från landsbygden som kom och inte ade minsta kunskap om moderna faciliteter som wc osv.

En skillnad är att de kinesiska barnen börjar i skolan ett år tidigare än i Sverige, så studenten som kommer är ett år yngre än vår pojke. När hon/han är här ska hon/han bo här och följa Ludvig till skolan med bussen in till stan. Där samlas de kinesiska studenterna upp av en ledare som tar dem med på andra aktiviteter för att de ska lära sig om det svenska samhället. De kommer inte att delta i skolan alls.

Maria
1/13/18, 11:57 AM
#9

#8 Det låter väldigt spännande och roligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
1/13/18, 2:10 PM
#10

Håller med Maria. Tänk så intressant för barnen att få se och lära sig av helt olika kulturer. Tror jag hade varit nyttigt för dom flesta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

aggeelin
1/13/18, 6:39 PM
#11

Ja precis, så spännande med ett besök från Kina

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
1/13/18, 6:47 PM
#12

God aftonkvist 🙂

Nu har jag fått höra att planen för resan till Kina är förlagd till denna vårtermin, någon gång i april vad jag förstår.

Jag har byggt om ett vitrinskåp idag och nu är jag fullständigt slut, både i knopp och kropp. I morgon ska jag försöka få klart jobbet och färdigställa det fjärde vitrinskåpet.

Upp till toppen
Annons: