Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 825 ggr
Maria
2018-01-07 12:09

Egenskaper hos andra

Vad uppskattar ni för egenskaper hos andra människor?Jag gissar att variationen kan vara stor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
2018-01-07 12:15
#1

Ärlighet och humor.  Och att man är trogen och djurälskande.

Maria
2018-01-07 12:59
#2

Jag tycker om uppriktighet. Människor som är rakt på sak även om det kan vara obekvämt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2018-01-07 13:23
#3

Jag håller med Hera, med viss reservation för vad innebörden av "djurälskande" är för var och en. Uppriktighet är också mycket viktigt tycker jag.

Fransu
2018-01-07 15:42
#4

Jag håller med om vad ni alla skrivit. Uppriktighet, humor, djurvänner är egenskaper jag verkligen uppskattar hos människor. Däremot tycker min mamma att hon är "uppriktig", men hon är istället ofta väldigt elak. Men för henne heter det "att hon bara säger som det är". Men det är en annan historia.

Något jag också verkligen uppskattar och tyvärr sällan finner hos människor är att dom faktiskt lyssnar. Jag har inte haft turen i livet att ha människor omkring mig som lyssnar på riktigt. Jag hade önskat kunna ha mer djupa samtal om livet och allt möjligt, med det är svårt när jag inte upplever att jag får den kontakten. Det är bara hos psykologer jag kunnat prata, men det känns heller inte rätt eftersom dom får betalt för att lyssna. Och dom bara lyssnar, dom berättar inget själva som jag kan ha åsikter om eller i bästa fall hjälpa till med. Blir inte så äkta då.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
2018-01-07 18:15
#5

Ärlighet sympati. Att man både kan ge & ta. Tyvärr alltför vanligt att folk bara tar & tar. Men när man själv ber om något så kommer alla möjliga ursäkter varför de inte kan. Klart man ska vara ärlig. Men ibland är det bättre att vara tyst ist för att säga något som kan såra. Ett ex, efter att vi förlorade vår förstfödda så sa en nu fd vän " ni mår bättre när ni får ert första barn" Där hade det varit bättre att vara tyst. Ibland funkar inte ärlighet. Denna person var ärlig enl dennes tycke. Men för oss sårade det så djupt så vi bröt all kontakt. Så i vissa situationer är det bättre att använda en vit lögn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Totum
2018-01-19 01:29
#6

Ärlighet och ödmjukhet

Annons:
aggeelin
2018-01-19 15:50
#7

Det finns många egenskaper som är viktiga; att lyssna är en sådan. När jag samtalar med någon som hela tiden "tar över" mitt samtalsämne blir det tråkigt att umgås.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Tuulikki]
2018-01-20 02:40
#8

Humor, förståelse för andra, nyfikenhet. Och att vara allmänt snäll helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: