Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1791 ggr
parsley
2017-12-14 10:50

Allers eller Hemmets Journal?

Jag funderar på att ge bort en tidningsprenumeration i julklapp. Vilken tidning har bäst korsord? Allers eller Hemmets Journal? Själva artiklarna brukar vara likvärdiga tycker jag. Tidningen Land kan också vara ett alternativ, eftersom innehållet passar mottagarna bra. Vad tycker ni?

Annons:
Maria
2017-12-14 11:06
#1

Jag har haft både Allers och Hemmets journal för just korsorden och jag har för mig att jag tyckte Hemmets journal var bäst.

Land vet jag tyvärr inget om.

Trevlig julklapp. Den kommer säkert att uppskattas🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
2017-12-14 11:19
#2

Jag har Hj men det är en smaksak.

[PeterTM]
2017-12-14 16:47
#3

Vi har Allers enbart för korsorden, tidningen är på Kalle Anka-nivå. Likadant med Land tycker jag, artiklarna är skrivna på ett sätt som får åtminstone mig att känna "men vad är det här för trams?"

Hemmets Journal har jag ingen erfarenhet av alls. Har nog inte ens sett en sån tidning sedan jag bodde hemma hos morsan för 45 år sedan.

Mirinda
2017-12-15 22:33
#4

Mamma hade Hemmets journal när jag växte upp. Jag gillade veckans kriminalhistoria bäst (oftast ett historiskt verkligt fall). Sedan gillade jag de där insända småtrevliga berättelserna på en sida som jag tror hette Per Penna. Korsorden hade jag inte tålamod med då. De var kanske lite väl svåra för mig också. En gång hittade jag en virkbeskrivning på en gardin. Det tog ett par, tre månader att virka gardinen. Jag var attans stolt över att kunna följa en virkbeskrivning. Tror att jag var 14 då.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

aggeelin
2017-12-16 11:17
#5

Min mamma löste korsord i Hemmets veckotidning. När det gäller innehållet i de båda håller jag nog med Peter om nivån. De känns också lite som skriva för min mammas generation. När jag jobbade inom äkdreboende fanns Hemmets veckotidning som de äldre där läste. Den tyckte min mamma var för en "äldre generation" och jag höll med. Blev därför så förvånad när min brors sambo, 9 år yngre än mig, prenumererar på den. Skulle aldrig köpa den :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2017-12-16 21:20
#6

Jag tycker att Hemmets Journal har bra korsord, Men nu är det längesen jag köpte den. Köpte alltid den tidningen till mamma .

HH 🙂

Annons:
parsley
2017-12-18 15:20
#7

Det blev Land i alla fall.  🙂

Upp till toppen
Annons: