Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 705 ggr
Maria
2017-12-07 12:49

Tålamod

Tålamod, är det en förmåga som  ni besitter?

Eller det kanske inte är en förmåga?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2017-12-07 12:54
#1

För mig beror det helt på vad det gäller :)
Mer tålamod kring vissa saker än andra samt beroende på vilket humör jag är på :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Rhonda]
2017-12-07 13:00
#2

#1 Likadant här.

Jag har inget tålamod med idiotiska människor.

Har hur mycket som helst för barn, gamla, sjuka.

flocken
2017-12-07 13:15
#3

Så olika. Har ett rätt bra tålamod. Men är det bara kaos & kalabalik så brister det direkt. När man får säga till om & om igen & de man pratar med nonchalerar en.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-12-07 13:29
#4

Mitt tålamod har helst klart blivit bättre med åren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
2017-12-07 14:18
#5

Jag är som de flesta, har noll tålamod med knäppskallar, men annars, när det gäller att lösa ett praktiskt problem till exempel, har jag jättebra tålamod. Jag blir mer engagerad ju svårare det blir.

Fransu
2017-12-07 14:28
#6

Helt beroende på dagsform och hur länge sedan det var jag åt. 😃 Jag skulle tro att dom flesta skulle beskriva mig som en lugn människa som sällan brusar upp. Men jag ha helt klart fått sämre tålamod med åren. Brukar väl vara tvärtom. Det är dock sällan jag visar om jag är irriterad eller förbannad.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Scorpio97
2017-12-07 20:08
#7

Med kluriga uppgifter och sånt har jag väldigt bra tålamod, och kan hålla på så länge det krävs. Med jobbiga människor och liknande beror det helt på situationen. Om jag måste "stå ut" med något så gör jag det. Utåt sett verkar jag säkert väldigt lugn också, hur mycket jag svär och klagar samt vad som utspelar sig i mitt huvud behöver ju ingen veta ;) 
Vad jag minns har jag aldrig blivit riktigt arg, i alla fall inte så att jag visar det utåt. 

Förseningar och att jag måste vänta på något brukar också gå bra. Jag hittar alltid något att roa mig med eller så njuter jag av att få en paus. Ingen idé att bli upprörd över något man inte kan styra över liksom.


//Jessie

Maria
2017-12-07 20:13
#8

Jag tror att jag har ganska bra tålamod med folk i allmänhet men det finns gränser. Min brors gamla svärmor brukade säga. "Man får gärna skita mig på näsan men man ska ge fan i att gnida in det"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[HundochKatt]
2017-12-07 21:10
#9

Det beror nog på situation och hur jag mår, vilket tålamod jag har. 

Överlag har jag nog stort tålamod. Bla tecknar och målar jag och mycket detaljer, och då krävs det tålamod och inte bara rusa fram och få en halvfärdig teckning som klar. 

Men jag har inget som helst tålamod med människor som är oförskämda eller bara ska krångla till det mer än nödvändigt.  Eller sådana som gömmer sig bakom ett regelverk istället för att visa empati (Försäkringskassan) 

Eller människor som jag får vänta på om vi har bestämt träff eller ska någonstans (min särbo är seg som attan fast jag säger till i god tid och innan jag går en sväng med hundarna). Då kan jag bli riktigt irriterad.

Tarotstollan
2017-12-07 21:58
#10

Får jag bara var ifred och har gott om tid så har jag tålamod, inte annars. Blir väldigt stressad av minsta grej som går emot mina tidsplaner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: