Annons:
Etikettbilder-musik-och-film
Läst 1100 ggr
Maria
12/5/17, 11:19 AM

Musik

Musik är ju ett brett ämne och det finns så oändligt mycket.

Vad gillar ni för musik? Har ni olika stilar som är favoriter? Lyssnar ni på olika musik  vid olika stämningslägen eller hur fungerar ni och musik "ihop"? 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
12/5/17, 11:20 AM
#1

Eller har ni rentav viss musik som ni inte alls klarar av?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
12/5/17, 11:25 AM
#2

Gillar: klassisk, latinamerikansk, Gipsy Kings, reggae, hårdrock, soul. (jag lyssnar inte på hårdrock längre)

Tycker inte om: svensk dansbandsmusik, thrash och death metal o liknande, jazz.

Fransu
12/5/17, 11:43 AM
#3

Jag tycker om många typer av musik. Ny som gammal. Allt från tekno till klassiskt. Jag har aldrig haft något favoritband, utan det är många artister och band som har ha någon/några riktigt bra låtar och även många som inte tilltalar mig.

Jag kan bli både glad och ledsen av musik.

Klarar inte av "skränig" (min man säger att jag låter gammal när jag säger skränig 😃) musik. Alltså musik som bara väsnas och inte har någon rytm och någon kanske skriksjunger. Vet inte vad sådan musik kallas, men för mig är det bara oljud och har inte musikaliskt på något vis.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Dioramabyggare
12/5/17, 12:26 PM
#4

Jag gillar "all" sorts musik, utom "stökig" musik, "utslätad" pop, punkrock, "modern" jazz/storbandsjazz, dansbandsmusik.

Scorpio97
12/5/17, 1:00 PM
#5

Jag gillar främst rockabilly och gammal rock. Men även pop och nyare rock låter bra. Tror inte jag har någon stil som jag direkt ogillar, det är väl mer vissa låtar eller liknande i så fall. 

Sen är det väldigt få låtar jag verkligen gillar, och väldigt få jag verkligen hatar också. Så jag kan lyssna på det mesta egentligen.


//Jessie

citytjejen
12/5/17, 4:05 PM
#6

Jag föredrar rock, en del pop, hårdrock och 70- och 80-talsmusik främst.
Några av favoriterna är Elton John, Deep Purple, Rainbow, A-ha, Rush och en hel massa mer!
 Tycker inte om dansband och punkrock och klarar bara inte av Carola och hennes galande 😃

/Christina

Annons:
[PeterTM]
12/5/17, 4:17 PM
#7

Jag gillar många olika sorters musik, delar av allt utom rap och hiphop. Som för de allra flesta är det musiken jag växte upp med som jag oftast lyssnar till. Mycket Deep Purple, Groundhogs, Pink Floyd, Uriah Heep, Queen, Rush (2112), Moody Blues med flera.

Jag gillar ocksåen del pop, som Adele och Miriam Bryant och visor som Taube och Olle Adolphson. Epistlar som Tåströms version av Bellmans "Märk hur vår skugga" är helt oslagbar. Ibland lyssnar jag på filmmusik, speciellt Ennio Morricone och emellanåt är det bara klassisk som faller mig på läppen. 

En av mina absoluta favoriter är "Duetten ur Pärlfiskarna" med Jussi Björling och Robert Merrill, den får jag gåshud av varje gång. Just nu har jag en Verdi-period och den här har jag lyssnat på massor av gånger under den här veckan:

https://www.youtube.com/watch?v=2F4G5H_TTvU

Maria
12/6/17, 3:29 PM
#8

Jag gillar olika sorters musik, alltefter humör. Jag tycker om klassisk musik, visor, hårdrock, folkmusik m.m. och så har jag en förkärlek till kletzmerinspirerad musik och gillar skarpt vårt svenska band "Räfven" Det är musik som man blir riktigt glad av.

Musik jag inte klarar av är dansbandsmusik. Då brukar jag faktiskt få stänga av. En viss form av jazz där de bara "jammar" på i oändlighet har jag också svårt för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
12/6/17, 4:33 PM
#9

#8 Ja jäklar, hur kunde jag glömma dansbandsmusik, antagligen förträngde jag den helt. Det borde finnas ett alternativt namn, typ "hur man slaktar annars bra musik", för många låtar de gör lalalala av är bra från början innan nåt dansband sätter tänderna i dem. Min största avskykategori inom musik, värre än värst. 😃

Maria
12/6/17, 4:50 PM
#10

#9 Jag förstår att du förträngde dansbandsmusik😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
12/7/17, 1:28 AM
#11

Min musiksmak ligger nog mest mellan 60 - 80 talet och sen är det nog mer artister/idoler än musiken som är viktig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: