Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 825 ggr
[Rhonda]
2017-11-19 09:18

Babysaker jag gjorde åt dottern. 1981

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag håller på packa ihop äldsta dotterns babysaker som jag sparat, nu ska hon få dem, hon fick en liten pojke för 4 månader sedan. 

Jag hade glömt dessa små kinesiska tossor som jag hade sytt åt henne.  De är sydde med 2 lagar tyg med stickningar utanpå.

Finns det flera damer som hade tidningen Sömnad och Handarbete på 70- och 80-talet? Mönstret fanns i en av dem. 

Jag sydde tomtemössan till henne samt en tomtemössa till tröstnallen som heter Teddy. 

Oj vad sentimental jag blir när jag tittar på hennes babysaker, fällde några tårar med. Hon är nu 37 år gammal.

Annons:
Maria
2017-11-19 09:21
#1

Så roligt och vilka fina saker🙂

Jag har ju också ett litet barnbarn på 4 månader men jag har ännu inte kollat i lådor om jag har något kvar.

Jag minns att jag gick på sykurs när sonen var liten och jag sydde två par snickarbyxor och så stickade jag en del.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
2017-11-19 09:24
#2

Tack! Samma här Maria. Jag sydde o stickade mycket till henne o till hennes två yngre syskon.  Det var billigt att sy själv då.

Jag hade sparat 2 skallror med o hennes pekböcker

Maria
2017-11-19 09:27
#3

Vår son fick ta över kontraktet på vår lägenhet vid ett tillfälle och då lämnade vi nästan alla hans saker kvar i förrådet på vinden eftersom det ändå var hans saker så att säga. 

Han har flyttat flera gånger sedan dess och sakerna har sakteliga försvunnit så vi har nog inte så mycket kvar tyvärr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Rhonda]
2017-11-19 09:33
#4

Barnens saker har följt med mig i åratal. Sonen fick sina kartonger när han o frun köpte hus för 5 år sedan men äldsta dottern (Stockholm) har inte haft plats, Förråden är små men hon ska komma ner snart o går igenom sina kartonger. Hon kommer att kasta mycket tror jag.

Upp till toppen
Annons: