Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1739 ggr
Fransu
11/17/17, 6:59 PM

Hur ofta byter ni sängkläder?

Jag växte upp med att byta sängkläder en gång i veckan. Men som vuxen byter jag varannan vecka.

Hur ofta byter ni?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Carmarino
11/17/17, 7:02 PM
#1

Det beror på. Oftast varannan vecka, men ibland varje vecka, eller var tredje vecka, beroende på när jag tvättar.

Plus att jag oftast somnar i min sköna stol framför teven, så jag sover inte så ofta i sängen. Ingen idé att tvätta sängkläderna om jag bara sovit i dem 2-3 gånger när det är dags för tvättstugan. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
11/17/17, 7:09 PM
#2

Varannan vecka. Jag sover i flanellpyjamas och min man i kalsonger och T-shirt så det känns lagom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
11/17/17, 7:13 PM
#3

Varannan vecka här med

Honestyisdead
11/17/17, 7:26 PM
#4

Tvättar varje vecka.

Scorpio97
11/17/17, 7:27 PM
#5

Jag försöker göra det varannan vecka, men ibland är jag glömsk så det blir längre mellan bytena.


//Jessie

Fridaaaa
11/17/17, 7:37 PM
#6

Byter en gång i veckan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Annielle
11/17/17, 8:42 PM
#7

Byter varannan eller en gång i veckan, blir lite olika.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Dioramabyggare
11/17/17, 11:36 PM
#8

Varje eller varannan vecka.

flocken
11/18/17, 3:06 AM
#9

För sällan men pga min svåra värk klarar jag inte av att göra det ofta. Jag vet att jag även har barnens sängar. Jag får prioritera mina sysslor vad som är viktigast. O det är mat o att hålla huset rent. Lakan blir när kroppen orkar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
11/18/17, 10:02 AM
#10

Det blir med 7-10 dagars mellanrum. Det beror på hur sängen känns. Jag slänger sängkläderna direkt i maskinen när jag byter. Det är faktiskt dags för byte idag. Så tråkigt. Byta sängkläder är det avgjort tråkigaste jag vet.

NatasjaHemby
11/18/17, 12:17 PM
#11

Byter varannan - var tredje vecka om sängkläderna får lov att vara rena så länge. Byter såklart direkt om de blivit smutsiga, typ om en katt spytt i sängen 🤮 Om någon av oss varit sjuk eller det varit värmebölja så att vi svettats mycket på natten så byter jag också oftare.

Har massor av olika bäddset och älskar att matcha sängkläder så hade jag haft tid så hade jag säkert bytt minst en gång i veckan jämt 😃

SE*Simbelmynes

[PeterTM]
11/18/17, 12:44 PM
#12

Jag vill minnas att en sån här tråd nyligen varit uppe. Vi byter var 14e dag om inget särskilt gör att vi behöver byta tidigare 🙂

Fransu
11/18/17, 2:00 PM
#13

#12 Då har jag missat (eller glömt av) den. 😊

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Maria
11/18/17, 2:01 PM
#14

Jag missar och glömmer ofta vad vi har pratat om tidigare men jag tycker inte det gör så mycket då det många gånger är nya användare som tittar in🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
11/18/17, 2:04 PM
#15

#14 Tack! Skönt att inte vara ensam om att vara lite glömsk. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Rhonda]
11/20/17, 10:51 AM
#16

Pga värk blir det oftast var 3.e-4:e vecka. När jag känner att kroppen orkar. De stoppas inte i maskinen utan i tvättkorgen och tvättar gör jag när jag orkar.

[Rhonda]
11/20/17, 10:52 AM
#17

#13 Ingen fara. Jag bryr mig inte om sådant 🌺

Annielle
11/20/17, 2:42 PM
#18

Minns också en tråd som denna för ett tag sen, men bryr mig inte heller.

Svarade nog inte ens samma som nu eftersom jag inte känner att jag slaviskt måste byta exakt varje vecka som jag gjorde tidigare.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Tarotstollan
11/21/17, 9:25 PM
#19

Var 14:de dag, om jag inte varit sjuk för då blir det oftare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
11/22/17, 11:21 AM
#20

Underlakan och örngott varje vecka och påslakan varannan. Tycker det luktar efter en vecka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Stallmima
11/25/17, 12:54 PM
#21

Oftast varje vecka men det kan gå upp till 2-3 veckor ibland, men det är sällsynt

starhawk
11/27/17, 12:21 PM
#22

Vi byter var tredje vecka som mor lärt oss. Om någon varit där och knyckt "vår tid" (för att vi varit slarviga, sker ytterst sällan) så blir det var fjärde den månaden. Vi har tvättlista som man fyller i med blyerts ingen har knyckt tiden genom att sudda bort oss, men nu är det någon elektronisk grunka på gång.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tuulikki]
11/28/17, 12:48 AM
#23

Varannan vecka om jag inte varit mycket sängliggandes, då byter jag oftare.

Upp till toppen
Annons: