Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 511 ggr
Maria
11/16/17, 6:06 AM

Godmorgon torsdag 16 november

Godmorgon på er från ett Göteborg med bara en plusgrad.

Jag ska i väg och vara proffspatient på "praktiska prov" för studenter på läkarprogrammet. Termin 7 tror jag det är. JAg har ju varit det många gånger förut och de brukar vara då duktiga och så nervösa. Hoppas det går bra för dem idag också.

Två stycken är det varje gång. En timma vardera har de på sig. Var och en för sig så jag får klä på mig och klä av mig i två omgångar.😃

De gör en kroppslig undersökning och så tar de anamnesen och ställer frågor för att komma fram till vad det är för problem jag har/haft.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
11/16/17, 6:11 AM
#1

Jag ska inte vara där förrän klockan 8 men idag så måste jag nog åka tidigt med tanke på det där jädrans toppmötet i Göteborg och att trafiken påverkas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
11/16/17, 6:54 AM
#2

Gomorron ! 😀 -2 här i Västerås / Västmanland , Låter spännande o få vara en ’proffspatient’ på praktiska Prov!! 😀👍 Lycka till Maria! Jag har haft huvudvärk i 2 dagar , lite bättre nu , tog en zoomig , injektion i näsan. Sedan svart kaffe med socker , en macka . Blir viloläge idag.

HH 🙂

Maria
11/16/17, 7:20 AM
#3

#2 Oj hoppas huvudvärken snart ger med sig. Jag är redan på Sahlgrenska. Snacka om att vara i god tid haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
11/16/17, 7:43 AM
#4

Godmorgon! Der sägs att det ska bli regn idag men just nu ser det ut som solsken!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
11/16/17, 8:08 AM
#5

God morgon 🙂

Här är ett par minusgrader och solen håller på att ta sig upp bakom skogen. Jag ska strax iväg till röntgen på Ackis, bentäthetsmätning, en av undersökningarna jag ska göra i jakten på min eländiga värk.

JMW
11/16/17, 9:26 AM
#6

Morrn! Idag har vi blå himmel och solen har stigit upp. Kallt med flera minusgrader.

Annons:
worst
11/16/17, 10:18 AM
#7

God morgon!

Soldis med två plusgrader…

I kväll, om jag orkar, ska jag på ett föredrag om gamla butiker i stan…

Ett ord på vägen?
"Var dej själv, det finns redan så många andra!"

Maria
11/16/17, 10:54 AM
#8

Så nu var dagens gärning gjord och jag är hemma igen och det gick ganska bra för blivande läkarna.

Nu ska jag bara slappa resten av dagen tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/16/17, 1:05 PM
#9

Blev en promenad med syrran o hennes 2 hundar på morgonen. Var isbana ute. Läskigt o köra då. Nu inväntar jag en ny kund. Möten är inte min grej men ingår i jobbet. Idag tar jag helg. Ledig imorgon.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
11/16/17, 6:55 PM
#10

#8 Ja hur går det egentligen för dem?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
11/16/17, 7:12 PM
#11

#10 Idag var jag inte med på samtalen efteråt så jag vet inte vad de kom fram till men det kändes bra och som de var på rätt spår vid undersökningen.

Jag har haft en låt i huvudet i snart en vecka. Man blir ju tokig när man inte kommer på vad det är utan den bara finns där i bakgrunden.

Idag så helt plötsligt kom jag på att det var "Take me to church" med Hozier. Så himla skönt. Nu har jag lyssnat igenom den helt.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: