Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 965 ggr
Fransu
2017-11-14 16:56

Kosttillskott

Tar ni några kosttillskott? Eller är ni duktiga på att äta allsidigt så ni får i er allt ni behöver via er vanliga kost?

Jag äter probiotika, d-vitamin på vinterhalvåret och så har jag även börjat med nyponpulver (som hjälper min besvärliga hud). Borde väl äta såna där omega3-kapslar också eftersom jag sällan äter fisk.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
flocken
2017-11-14 16:59
#1

Jag äter multivitamin kvinna samt xtra järntabletter Har svåra blödningar och mått uselt. Feber känsla, yrsel. Men sen jag började med detta har sjukdomskänslan försvunnit. Har fortfarande jobbiga perioder men mår bättre

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Honestyisdead
2017-11-14 17:00
#2

Multivitamin, omega 3 och probiotika.

Maria
2017-11-14 17:04
#3

Jag är ju lite slarvig med maten underveckorna så jag äter multivitamin kvinna och så brukar jag äta D-vitaminer den märka årstiden så tack för påminnelsen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dioramabyggare
2017-11-14 17:04
#4

Nu under den mörka årstiden använder jag vitamintillskott. I övrigt äter jag varierat: Jätteofta färska grönsaker i matlagningen ("skräpmat" undviker jag så mycket jag kan, och "färdigrätter" undviker jag helt, utöver att jag är vegan (sedan några månader) och vegetarian (sedan ett trettiotal år).

Scorpio97
2017-11-14 17:10
#5

Äter D-vitamin under dom mörkare månaderna. Tar även järntablett när jag har mens efter råd av läkare (haft lågt järnvärde tidigare).

Just nu äter jag även magnesium eftersom jag noterat att jag får i mig mindre än rekommenderad mängd (registrerar vad jag äter). Eftersom jag helst slipper tillskott försöker jag dock få in det i kosten också.


//Jessie

Carrosh
2017-11-14 18:24
#6

Äter vanligtvis inga kosttillskott, bara nu äter jag en multivitamin för gravida som innehåller även magnesium, zink, folsyra m.m. + järntabletter jag fått börja med.

Men i vanliga fall har jag inga problem att få i mig allt jag behöver.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
JMW
2017-11-14 18:38
#7

D-vitamin den mörka tiden på året. Det kan vi aldrig få i oss i tillräcklig mängd med maten.

[PeterTM]
2017-11-14 19:40
#8

Jag har inte en chans att ens få i mig tillräckligt med vare sig energi eller protein via maten, så jag måste ta två näringsdrycker per dag och de innehåller alla vitaminer, mineraler och sppårämnen man behöver, men jag tar ändå extra E-vitamin och Beviplex Forte. D-vitamin måste jag ta av mer medicinska skäl eftersom jag annars som njursjuk inte kan reglera fosfat- och kalciumbalansen.

Lillyrod
2017-11-14 19:52
#9

Jag tar endast zinktabletter då det hjälper sår att läka. Lite eksem och annat som blir bättre av det. Allt annat försöker jag få i mej med kosten.

Mooniq
2017-11-14 20:19
#10

jag kör D-Vitamin och MSM - organiskt svavel. hjälper upp cirkulationen i kroppen och i huden. Jag har extremt torr hud och märker förbättringar. Har även läst på lite om jod-brist -för jag gillar inte fisk o skaldjur och är dålig på att använda salt. Så under en period har jag även tagit lite jod - 2 droppar/vecka - Jod är lurigt då man kan bli riktigt sjuk om man överdoserar. Tycker mig märka förbättringar på hår och naglar. Har lovat mig själv att plussa in mer grönsaker i vardagen - fler olika sorter för jag har lätt att fastna i några få trygga val.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2017-11-14 21:01
#11

Jag tar D-vitamin alla månader med r i. Magnesium som hjälper mig att slappna av när jag ska somna och sen jag skadade mitt knä även msm. Ibland Omega-3kapslar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
2017-11-14 23:13
#12

Jag tar när jag kommer ihåg det. Mest är det D-vitamin, Silica, Magnesium och Kvinna multivitamin.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Tuulikki]
2017-11-15 09:50
#13

B-12, D-vitamin och folsyra. Allt utskrivet av läkare.

Annons:
Fridaaaa
2017-11-17 19:38
#14

Nu som gravid gör jag det men inte annars.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: