Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 773 ggr
aggeelin
11/14/17, 7:33 AM

Godmorgon tisdag 14 nov

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
11/14/17, 7:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag blev det lite udda frukost. Jag brukar alltid förbereda min frukost på kvällen - den ska också svälla någon timme. Idag på morgonen visade det sig att jag endast tagit fram hallon igår men inte gjort något med dem. Yoghurten var helt slut. Vilken tur att det fanns kokta ägg och 2msk grekisk yoghurt att äta!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
11/14/17, 7:51 AM
#2

Godmorgon på er.

Inatt har jag sovit gott utan huvudvärk. Så himla skönt.

#1 Haha ibland får man improvisera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/14/17, 8:14 AM
#3

Godmorgon -5 & jätte fint ute. Tänk vad jag älskar vintern. Plockade fram min termokjol nu på morgonen. Klarar mig länge med den ist för klumpiga termobyxor.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
11/14/17, 8:17 AM
#4

 Jag älskar verkligen inte vintern😉 I alla fall inte i Göteborg.

#3 Jag har också en termokjol och det är ett väldigt bra köp. Jag visste inte först att det fanns sådana och tvekade ett tag men oj så bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/14/17, 8:20 AM
#5

#4 Är jätte nöjd med min. Hade lite problem med att gå in i bilen i början 😁 Tycker de blir mer o mer populära

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
11/14/17, 8:23 AM
#6

#5 Man kan kanske inte ta ut stegen så bra om man vill promenera snabbt men jag går ju både långsamt och vingligt så för mig är det perfekt.

Jag har inte testat att åka bil med den ännu utan jag har den bara när jag är ute för egen maskin och jag har ju inget Körkort.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
11/14/17, 8:29 AM
#7

Mårning. Tittar ut över frostigt landskap och grå himmel. Vädergudarna lovar lite regn framåt dagen.  Idag blir det ett kort arbetspass 12- 18 som känns skönt efter gårdagens heldagsmöte. Ska snart sätta igång här hemma o packa lite, fick några banankartonger på affären för några dagar sen. Ha en bra dag allesammans ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

worst
11/14/17, 9:04 AM
#8

God Morgon!

Det är så vackert ute med rimfrost i träd och gräs…

Vad tror ni, efter upprop av skådespelare, dansare och nu sångerskor, kommer det att bli så mycket bättre? Själv är jag mycket skeptisk!

https://www.dn.se/kultur-noje/653-kvinnliga-sangare-i-upprop-mot-trakasserier-och-sexism/

Maria
11/14/17, 9:09 AM
#9

#8 Jag tycker det är jättebra att man nystar i denna äckliga soppa.😡

Jag vet att många tycker det har blivit "för mycket" men jag håller inte med. Det är bra att det kommer upp till ytan.

Jag har själv varit utsatt. På den tiden fanns det inte ens en tanke på att gå vidare med problemet för det var ju så det var….men nu kanske alla kvinnor kan få berätta och tänka efter att det som hände var faktiskt inte OK och inte heller mitt/ditt fel.

Jag tror det här är en väckarklocka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
11/14/17, 9:29 AM
#10

GodFörmiddag 🙂 

-3 här , brr, , gillar inte alls vintern. 

#3 Termokjol  , var har ni hittat den , , Maria har visst oxå en.  Vill med ha, eftersom jag mest har kjol på mig, även på vintern ,´med tjocka strumpbyxor , som jag har nu. 

Ut en runda nu. 🙂

HH 🙂

Maria
11/14/17, 9:32 AM
#11

#10 Jag köpte nog min i en vanlig sportaffär om jag inte minns fel.

Perfekt då man kan ha vad som helst under som kjol eller långbyxor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

worst
11/14/17, 9:37 AM
#12

#9  Jag hoppas att det är en väckarklocka, men tror att problemet ligger mycket djupt! Jag har jobbat i mansdominerade yrken och själv blivit utsatt, förstås? Glömmer aldrig en arbetskompis som först kunde trakassera mej, och i nästa minut ringa hem till frun och vara sockersöt i munnen! Kunde knappt tro att det var samma människa!!!

Soligajag1
11/14/17, 9:51 AM
#13

#12  Usch o fy för sådana manssvin. 😈

Sådana vill jag plocka ner på jorden.   Är det Dr Jekyll och Mr Hide det heter ?? 

Finns många sådana exempel!!

HH 🙂

Annons:
flocken
11/14/17, 11:28 AM
#14

#10 Jag sökte bara efter det. Var ute i 2 timmar i frös ingenting

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
11/14/17, 12:04 PM
#15

God middag!

Jag är alldeles matt efter att ha kört hem från jobbet. Jag har kört bil i alla möjliga väglag i 21 år men aldrig varit med om sån halka det var på vägen hem. Det var underkylt regn på kallt underlag och vägen var blankis. Jag vet helt ärligt inte hur jag lyckades hålla mig på vägen emellanåt. Bara vägen lutade lite så gled bilen. Det var alldeles fruktansvärt. Har aldrig varit så rädd när jag kört bil. Ikväll åker dubbdäcken på. Körde med (ganska nya) sommardäck idag. 😊

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
11/14/17, 12:07 PM
#16

#15 Så obehagligt. Skönt att du  (och andra) klarade det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
11/14/17, 12:43 PM
#17

God middag.

Vaknade med ont i halsen till ösregn efter en hemskt natt med jobbiga drömmar som jag inte kunde vakna från trots att jag visste det inte var verklighet. 

Ikväll ska jag tura med min pappa och äta vilt och skaldjursbuffe. Det ser jag fram emot.

Imorgon ska jag se Marilyn Manson förutsatt att jag inte blir mer sjuk. Har betalt nästan 700kr för biljetten!

[PeterTM]
11/14/17, 1:08 PM
#18

God eftermiddag 🙂

Här är grått nu, det var molnfritt i morse och långt in på förmiddagen, minusgraderna håller i sig och det känns riktigt kallt ute, kanske skulle jag skaffa en termokjol jag också 😃

Värkdag för mig idag igen, förmår inte mycket, tabletterna hjälper inte idag. Har en del måsten ändå, som att pumpa däcken på min rullstol och börja förbereda övervintringsboxar till en del av mina slingersvansar, medan småttingarna ska matas. Bra fart på fågelbordet en sån här dag, det går åt omkring 5 liter solrosfrön per dag nu.

Fransu
11/14/17, 2:14 PM
#19

#16 Tack! 🌺

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
11/14/17, 2:57 PM
#20

Nu snögar det för fullt här 🙂

Annons:
flocken
11/14/17, 4:56 PM
#21

#20 Åh skicka hit. Här har det regnat

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carrosh
11/14/17, 6:27 PM
#22

Gokväll!

Inatt så sov jag inte jättebra och vaknade med huvudvärk, men blev på världens bästa humör så fort jag tittade ut genom fönstret i morse - det snöade! Så jag var snabbt ut för att handla, så jag fick njuta lite av snön också. :)

I övrigt har det blivit mest lugnt idag. Foglossningen tvingar mig till att ta det lugnt, och då det blev slaskigt ute under dagen så vågade jag inte halka omkring där ute, så har suttit med poddar och målarböcker hela dagen. :) Nu blir det snart middag här!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[PeterTM]
11/14/17, 7:32 PM
#23

#21 Det blev bara en kort snöfallsperiod, kanske kom en centimeter, men det blev vitt i alla fall.

Upp till toppen
Annons: