Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1480 ggr
flocken
2017-11-11 06:26

Låsa när man är hemma

Låser ni ytterdörren även när ni är hemma?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2017-11-11 06:28
#1

Jag gör oftast det. Framförallt när inte mannen är hemma. När jag jobbar så är det upplåst för mina kunder. Jobbar hemifrån.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annette
2017-11-11 06:31
#2

Alltid.

Tarotstollan
2017-11-11 06:35
#3

Alltid, utom de sekunder det tar att springa ner och hämta posten 1½ trappa längre ner.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
2017-11-11 06:40
#4

Alltid låst. Och öppnar inte om det knackar på dörren och jag inte vet att någon ska komma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

flocken
2017-11-11 06:43
#5

Vi var på grannsamverkan möte i veckan. Jätte intressant och då kom just detta upp.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2017-11-11 07:08
#6

Jag låser altid dörren , oavsett om jag är ensam eller om jag får besök.

Säger alltid till kompisen som kommer : Lås dörren är du snäll.

HH 🙂

Annons:
Lillyrod
2017-11-11 07:19
#7

När jag har låst upp efter natten så är det öppet resten av dagen om jag är hemma. Ofta står dörren öppen också. Har loftgång utanför så det är balkong utanför ytterdörren, alltså inget trapphus : ) Har bara en granne på samma loftgång.

[rumelle]
2017-11-11 07:27
#8

Jag bryr mig egentligen inte så mycket nu när vi bor i skogen. Men min man vill gärna ha dörren låst och han tycker inte om tanken på att jag är ensam hemma med olåst dörr så för hans skull låser jag alltid. 🙂

KPD
2017-11-11 07:40
#9

Ja, alltid.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Rhonda]
2017-11-11 08:27
#10

Alltid. (lägenhet)

Maria
2017-11-11 08:37
#11

Ja vi försöker alltid att göra det men så många gånger som vi har missat.🤫

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agda
2017-11-11 08:42
#12

Är jag ensam så är dörren alltid låst när jag är inne. Men är jag ute på gården eller i stallet så har jag olåst, skulle det komma någon då så varnar hunden.

JMW
2017-11-11 09:09
#13

Alltid olåst på dagen när jag är hemma. Vi låser till natten. Bor avskilt i hus och lämnar olåst när jag går med hunden. Kanske dumt…

Annons:
Ria74
2017-11-11 09:20
#14

Oftast låst eftersom jag har en granne som klampar in när som annars. Dessutom nu under småbarnstiden har det känts säkrare att ha dörren låst så inte sottern får för sig att gå ut på egen hand.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
2017-11-11 09:22
#15

På landet när vi hade sommarstuga så låste vi sällan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-11-11 09:55
#16

Jag kan ju berätta varför jag alltid har det låst. När jag bodde hemma och vi hade katter så hade vi dörren olåst en gång. Och då var det någon illvillig jävla unge(ursäkta språket men trots förklaringar och utskällning så ville ungen inte fatta för den ungen kunde ringa på dörren som jag vet inte vad och smälla i brevlådan bara för att skrämma katterna) som tyckte det var kul att öppna dörren och släppa ut våra innekatter, varför dörren var olåst var för att vi väntade besök.. Och sen finns det otroligt skumma personer i mitt område nu så jag känner att detta med att ha dörren låst är en stor prio för mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

worst
2017-11-11 10:49
#17

Ja, alltid.

Mycket mysko figurer i omgivningarna här… Har även en granne som hela tiden tar fel (?) på våningsplanet och försöker rycka upp min dörr, vilket alltid är obehagligt!

Dioramabyggare
2017-11-11 10:53
#18

Ja, alltid.

Carrosh
2017-11-11 11:09
#19

Låser alltid. Var extra glad att jag gjort det då vi förra året hade en granne som ryckte i vår dörr i tid och otid. Vet inte om det var han eller någon besökare till honom som gick fel, men det ryckte i dörren alla tider på dygnet, så det var lite obehagligt. Då var jag glad att vi hade låst dörr.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
2017-11-11 17:47
#20

Har också alltid låst utom när jag går ner och hämtar posten. Mina grannar är trevliga och har aldrig försökt ta sig in utan att ringa på dörren först, så det är inte därför, men jag vill ha dörren låst. Det har hänt att jag glömt låsa den, men det är inte ofta.

När jag väntar besök så låser jag dock upp dörren ca 10 minuter innan, för katterna blir så rädda när det ringer på dörren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
citytjejen
2017-11-11 18:29
#21

Bor i lägenhet och vi har alltid låst. Min man tycker att det är onödigt att låsa när vi är hemma men jag tycker att det är självklart att det ska vara låst! Vi bor på bottenvåningen och har vår ytterdörr precis bredvid där hissen är och då kan det hända att barn rycker i vårt dörrhandtag (dock inte så ofta numer då vi skrämt dörryckande barn så att de har slutat göra så😂)

/Christina

[PeterTM]
2017-11-11 19:06
#22

Den här frågan känner jag mig högst obenägen att svara på och framför allt vill jag inte säga vilka rutiner vi har. Det är ju som att be om inbrott.

KPD
2017-11-11 20:57
#23

#22 Man svarar bara på de frågor man vill, men har du inte just besvarat frågan? Att jag alltid har låst inbjuder inte till inbrott. Det är endast om man inte har det, som det kan vara känsligt.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Fridaaaa
2017-11-12 12:22
#24

Stort sätt alltid.
Känns tryggare samt har en katt som kan öppna ytterdörren.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fransu
2017-11-12 18:37
#25

Ja, efter många år i lägenhet där det var självklart att låsa, låser vi alltid här på landet också.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

aggeelin
2017-11-12 20:02
#26

Numera låser jag alltid. Det känns skönt att ha koll på låset på dörren.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leifsdotra
2017-11-13 13:33
#27

Nej, vara på nätterna men ibland glöms även det bort. Har bilarna olåsta på gården nattetid också faktiskt. Men garagedörren är alltid låst om vi inte behöver komma in där 😃

Annons:
Honestyisdead
2017-11-13 15:52
#28

Låser alltid och här alltid gjort.

Upp till toppen
Annons: