Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 2025 ggr
Maria
11/10/17, 9:02 AM

Skaldjur

Jag älskar ju skaldjur och är uppvuxen på västkusten så jag har ätit en hel del genom åren.

I dag ska vi till Fiskekrogen och äta skaldjursbuffé, därför kom jag på denna frågan😉

Jag förstår att det är många som inte gillar dessa djur och att det är väldigt delade meningar om vilka skaldjur som är godast.

Äter ni skaldjur och har ni i så fall några favoriter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
11/10/17, 9:08 AM
#1

Älskar skaldjur! :) Men äter inte det så ofta då det är dyrt.
Men gillar främst kräftor och räkor :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
11/10/17, 9:15 AM
#2

Älskar skaldjur, främst krabba :) Har turen att ha en man som jobbar som yrkesfiskare på västkusten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
11/10/17, 9:30 AM
#3

Min favorit bland skaldjuren, förutom ostron, är alla gånger krabba. #2 Så härligt att ha en fiskare i familjen: -)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
11/10/17, 10:18 AM
#4

Jag älskar också skaldjur. Havskräftor, sötvattenskräftor, räkor, kammusslor, blåmusslor. Krabbklor. Hummer.

Ja jag kan inte välja! Ska tura med pappa på tisdag.  Det är sista dagen båten har vilt och skaldjursbuffe. Som jag ska kränga!

worst
11/10/17, 10:45 AM
#5

Kräftor, havskräftor, räkor och hummer…

Kräftor kan jag äta kilovis!
Havskräftor är sällsynta på ostkusten.
Räkor är gott!
Hummer är för det mesta för dyrt, men ibland så…

Fransu
11/10/17, 11:59 AM
#6