Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 511 ggr
Maria
11/9/17, 7:02 AM

Godmorgon torsdag 9 november

Godmorgon på er från ett ganska varmt Göteborg med hela åtta grader ute.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
11/9/17, 7:07 AM
#1

Här är det + 5,3, fuktigt och dessutom blåser det bra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
11/9/17, 7:28 AM
#2

Mårning. En ledig långhelg som börjar idag. Känns bra efter alla extrapass på jobbet. Igår skrev jag på kontrakt på den senaste stugan jag var o tittade på.  Är superglad.  Flytt 1 dec, så nu ska jag säga upp denna lägenheten - och jag är inte orolig - folk skriker efter lägenheter så denna blir uthyrd omgående, skulle jag tro. 

Idag blir det ett par svängar till tippen - konstigt att man aldrig är färdig med det stället - finns alltid saker att kasta och att köra till återvinningen. Blåser ute och vädergudarna har lovat regn idagarna två.  Jaja, lite kaffe på det här så e jag snart igång. 

Tänkte smartstäda under denna månaden.  Ugnen, Bakom kyl & frys. Frysen är nästan tom, så tömma den och torka ur plastfacken. Torka ur kylen och göra rent filtren i torktumlaren o sen inte använda den mer. Nästa vecka blir det fönstren som får sig en omgång. 

Nya hyresvärden ska tapetsera om köket och sen verkade det som jag kunde få en nyckel några dagar tidigare för att börja köra grejer. Det e bra. En bra torsdag ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
11/9/17, 7:30 AM
#3

#2 Grattis till dig🙂 Det gick snabbt så du får börja packa redan. Tänk att du får fira jul i en liten stuga i år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
11/9/17, 7:43 AM
#4

#3 Maria

ja, detta gick supersnabbt, men vändningar i mitt liv har en tendens att komma i 200 🙂. jag har redan börjat packa och har ju några veckor på mig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
11/9/17, 7:46 AM
#5

#4 Jag gillar också när det går snabbt.

När vi köpte vårt hus så gick det i rasande fart och vi var inte ens inne på att flytta alls. Gick bara på vår allra första visning någonsin😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
11/9/17, 7:46 AM
#6

Godmorgon! Fuktigt väder men varma grader. Det vaser riktigt halt här igår. Jag tog fram min cykel med dubbdäck. Den var lite dåligt pumpad så det var ett helt motionspass att cykla.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
11/9/17, 7:48 AM
#7

09.30 ska min man byta däck idag och det känns bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/9/17, 10:07 AM
#8

Mulet men rätt behagligt ute. Gått en timme med hundarna & blir en likvärdig efter lunch.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

worst
11/9/17, 10:37 AM
#9

God morgon!

Isch, asch, usch, i eftermiddag blir det tvättstugan… inte roligt alls, men har bara två maskiner så det går ganska snabbt.

#2   Grattis till stugan, alltid spännande med en flytt!

Maria
11/9/17, 11:21 AM
#10

Nu har vi varit och handlat och jag blir alldeles veckovill eftersom både min man och jag har semester denna veckan och vi brukar ju aldrig handla en torsdag.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
11/9/17, 11:55 AM
#11

God middag!

Mulet, blåsigt och regnigt här. 8 grader.

När jag körde hem idag från jobbet så var plötsligt grusvägen jag körde på uppriven. Gick alltså inte komma fram där. En grävmaskin stod där och jobbade. Jag vet att det varit problem just där med en stor vattensamling så fort det regnar, så det behövde förstås göras något. Det var bara att backa tills jag kunde vända bilen och köra en ordentlig omväg hem. Skönt att jag inte hade någon tid att passa.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carrosh
11/9/17, 5:09 PM
#12

Godeftermiddag/-kväll!

Här har det vart regnigt hela dagen, så har hållt mig inomhus och dolat med massa grejer. Snart kommer min sambo hem från jobbet, så då lagar han middagen medan jag förbereder inför jobbdygnet imorgon.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[PeterTM]
11/9/17, 5:38 PM
#13

God aftonkvist 🙂

Regn hela dagen. Jag har jobbat lite i verkstan. Snart klar med mitt uppdrag, ett skaft helt klart, det andra har jag tagit in för att limma lite så att det inte flisar upp sig i glasfiberstråken.

Måste nog ta ett snack med de där tjejerna som driver eventföretaget, tror inte att de har fattat hur tomahawker funkar. De har antagligen fäst skallarna på skaften på samma sätt som på vedyxor, men tomahawker har koniska ögon i yxskallarna och skaften ska släppas ner uppifrån och slås ner med en träklubba.

Annons:
Upp till toppen
Annons: