Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 696 ggr
Maria
11/8/17, 6:39 AM

Godmorgon onsdag 8 november

Godmorgon på er från ett tvågradigt Göteborg.

Vi har ju semester denna veckan och oj vad jag tycker det går fort. Det är ju redan onsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
11/8/17, 7:15 AM
#1

Godmorgon Trötta efter en jobbig dag igår. Var en dödsolycka på mannens jobb igår. Stått om det både på Aftonbladet och Expressen. Även att jag inte visste vem det var så blir det så nära inpå. Han lämnade efter sig fru & barn.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
11/8/17, 7:19 AM
#2

#1 Så ledsamt.😕

Arbetsplatsolyckor känns alltid så hemskt och så onödigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
11/8/17, 7:31 AM
#3

#2 Ja det känns så… Var en erfaren man som jobbat där länge. Många kollegor blev vittne av olyckan. Det blir så många inblandade

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
11/8/17, 7:42 AM
#4

Godmorgon! Här är det dimmigt! Jag ser kanske 30 meter framåt. Rikligt med novemberväder är det alltså! Och det är i november som det hör hemma och är förväntat.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
11/8/17, 8:10 AM
#5

Morrn! Kallt idag, -2 nu men det har varit nere på -5 och vänt. Saltbilen körde förbi ute på den stora vägen. Nu är det dags. Jag har inte fått på vinterdäcken ännu men till helgen ska maken byta.

Maria
11/8/17, 10:04 AM
#6

Läste precis i tidningen att det varit många olyckor nu i morgonhalkan. Tur att vi ska sätta på vinterdäcken imorgon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
worst
11/8/17, 10:29 AM
#7

Godmorgon!

En mulen och lite småtrist onsdag idag. Tur att man slipper oroa sej för skatten på Malta nu också… Det räcker med den svenska skatten!   ;-)

Maria
11/8/17, 10:36 AM
#8

Fifflande med skatt tycker jag är ett allvarligt brott mot oss alla. Upprörande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
11/8/17, 12:08 PM
#9

Ja det var riktigt halt på vägarna idag. Klarade mig bra i morse när jag körde till jobbet. Men när jag körde hem så var jag väl inte lika försiktig och bilen tappade greppet om underlaget precis vid en viadukt. Det gick bra, men jag hade hjärtat i halsgropen en stund. Vinterdäcken måste på!

#1 Så tragiskt och fruktansvärt. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
11/8/17, 12:44 PM
#10

#8   Läste i DN att de jämför skattesmitning med stöld! Men det är då att ta i, för än är skatteplanering lagligt. Lagligt eller inte, vi kan väl få kalla det omoraliskt i alla fall!

Maria
11/8/17, 12:47 PM
#11

Ja i allra högsta grad omoraliskt. Man klappar sig på bröstet för varje krona man kan försöka slingra undan skatteplikten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
11/8/17, 2:45 PM
#12

Förresten, är det någon som vet vart Hera tagit vägen? Saknar henne här på iFokus.

Nu såg jag henne i en annan sajt. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
11/8/17, 2:58 PM
#13

Hera är väldigt aktiv men kanske inte så mycket inne på Livskvalitet utan andra sajter. Hon är ju Sajtvärd på Kvinna och Relationer iFokus bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
11/8/17, 5:09 PM
#14

God eftermiddag 🙂

Hann aldrig in på datorn i morse. Det rådde märkligt klimat för när jag åkte vid halv sju var det 2 plus och regn, men efter ungefär 2 mils väg blev det absolut molnfritt och minusgrader och det var minus i Uppsala. Hörde sedan från chauffören jag åkte hem med att det hade varit så hela förmiddagen.

Maria
11/8/17, 9:32 PM
#15

Nu blir jag gramse. Har lyckats att köpa en knallblå tandkräm igen. Morr

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
11/8/17, 11:16 PM
#16

#15. Är det fel färg eller fel smak eller vad?

Själv använder jag nästan bara Sensodyne tandkräm och olika smaker eftersom jag tröttnar fort på samma smak.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
11/9/17, 6:59 AM
#17

#16 Den är blå. Man blir alldeles blå i hela truten och jag brukar aldrig skölja munnen när jag borstat tänderna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
11/9/17, 7:04 AM
#18

😃 Vad heter den tandkrämen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
11/9/17, 7:08 AM
#19

Den ena är Colgate och den andra Pepsodent så det är ju ganska vanlig märken., Max white står det på den ena och extra fresh på den andra så jag trodde det var vanliga vita tandkrämer😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
11/9/17, 7:20 AM
#20

Aha, aldrig tänkt på att några är så blå så de färgar av sig. Tycker alltid att de blir vita i munnen när man borstat ett tag.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Maria
11/9/17, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Denna blir inte vit i munnen. Jag garanterar haha. Detta är Colgate.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
11/9/17, 8:05 AM
#22

Kanske skulle testa den då, för skoj skull!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: