Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1042 ggr
Maria
2017-11-07 06:00

Godmorgon tisdag 7 november

Godmorgon på er.

Jag vaknar tidigt fastän jag är ledig denna veckan.

Vi har bara två grader hos oss brrr.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
2017-11-07 06:02
#1

Morgon -3 & frost ute. Möten nästan hela dagen. Börjar med utveckling samtal på dagis. O em kundmöte & sen grannsamverkan möte med polisen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2017-11-07 06:47
#2

Det Morn morn, , samma här , -3 , brr, , inte kul, måste kolla om det är vitt ute 🤪

Gillar inte snö och kyla. 😴 Tänk om jag kunde gå tillbaka till den varma bädden .

Snart dags att trampa iväg till skolan! 🙂

#1 OJooj, , Då får du ta en härlig paus med god lunch om du ska orka med dina möten!! DET brukar ta på en 🎧 kanske till o med lyssna på musik. . hjälper!! Lycka till!! Kram ❤️

#0 DET är  väl den där "inbyggda" klockan vi har!!  Njut av dagen och veckan Maria. 🌺

HH 🙂

flocken
2017-11-07 07:04
#3

#2 åh snö som är så underbart. Skulle bo högst upp i landet under vintern o här nere under sommaren. Är ute före barnen när första snön kommer

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2017-11-07 07:49
#4

Morrn! Alldeles frostvitt ute och just nu -4 grader. Blev en frisk prommis med Elsa men ändå skön. Hämtat ved och nu tänt i vedspisen.

aggeelin
2017-11-07 07:53
#5

Godmorgon! Här är frost riktigt ordentligt till och med på min cykel!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-11-07 08:05
#6

Tjohooo,  jag lyckades vattna "träna" idag utan att det rann över😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
worst
2017-11-07 09:16
#7

God morgon!

Frost ute idag, fårskinnstofflor inne…

Ett ord på vägen?
"Utan tvivel är man inte riktigt klok!"

[PeterTM]
2017-11-07 11:53
#8

God middag 🙂

Här är fortfarande frostvitt i gräset, termometern visar +1 grad, mulet och grått.

Fransu
2017-11-07 12:07
#9

God middag!

Frost på gräsmattan i morse. Nu strålande sol och runt 3-4 grader. Ska ge mig ut på långpromenad i skogen med pudeln. Skönt att komma ut efter att ha jobbat. (Har varit lite jobbig situation på jobbet det senaste. En kollega till mig har kommit med en hel del antydningar som inte är så passande, bland annat kommenterat mitt utseende osv. Jag har sagt till flera gånger utan att det hjälp. Igår sa jag till på skarpen och nu kör han utfrysningsmetoden istället)

Så det blir skönt att komma ut och rensa skallen lite.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
2017-11-07 16:03
#10

God eftermiddag 🙂

Temperaturen orkade upp till 5 grader till slut, men vindan var isande kall trots att den kom från sydväst. Jag har slipat fram ett yxskaft ur den andra biten nu, hårt jobb, det tog mellan 2 och 3 timmar att bara slipa fram formen. Nu ska de kapas till, finslipas och limmas/lackas. När det är klart ska jag testa dem för att se att de funkar innan jag skickar iväg dem.

Jag har använt fyra avbrutna hockeyklubbor att göra två skaft av, men f_n vet vad de gör hockeyklubborna av nuförtiden, för det är inte mycket trä i dem. När jag gjorde obrytbara yxskaft av hockeyklubbor sist för många år sedan, så var de tillverkade av många ihoplimmade trälaminat. I dessa fanns lite trä, stråk av grafit och glasfiber och något ytterligare som jag inte ens lyckats identifiera.

worst
2017-11-07 16:58
#11

#9   Men usch då! Vilka typer det finns!!!

I dessa #metoo-tider borde vi ju tänka oss för lite till mans vad vi kläcker ur oss! Jag tycker det är oförlåtligt att fortsätta efter din tillsägning! Vad säger dina andra kollegor? Vad säger chefen? Vad säger facket?

Fransu
2017-11-07 18:23
#12

OBS! Ett jättetrist inlägg, hoppa gärna över att läsa! Jag ville svara worst.

#11 Flera av mina kollegor har ju hört vad han sagt och tycker han är vidrig. Det är ett litet företag jag jobbar på  med bara 10 anställda. Chefen ogillar att vi är några som är med i facket. Han fick en man att gå ur så nu är vi för få för att facket ska komma och "kolla till oss" ibland.

Jag vill (eller snarare orkar) heller inte göra en stor grej av det här. Vill bara kunna sköta mitt jobb och bli behandlad med respekt. Men det verkar svårt. Den här mannen som trakasserar mig höll på för några år sedan men efter tillsägning av chefen så skärpte han sig, så det var någorlunda okej ett tag.

Men nu det sista är han tillbaka i gamla vanor och tja, där är vi nu. Pratade med chefen igår som skulle ta en snack med mannen i fråga. Och eftersom han fryste mig ute idag så är han nog förbannad att jag "tjallat" och att jag överhuvudtaget tog upp ämnet med honom igår själv. Skönt såklart att han låter mig vara ifred, men det tar även energi från mig att veta att jag "varit besvärlig" och det blir obekvämt på jobbet. Flera kollegor kom fram till mig idag och sa att den här mannen varit förbannad sedan igår och är i princip omöjlig att jobba med. Så jag känner mig skyldig till dramat, men jag orkar verkligen inte heller höra på all skit han häver ur sig. Är så trött på det.

Usch, vad långt och trist inlägg. Vill inte förpesta i Livskvalitet-sajten.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2017-11-07 18:30
#13

#12 Så trist. Facket kommer kanske inte och kollar läget men jag tycker absolut att du ska höra av dig till facket för vägledning om hur du ska göra. Om inte annat för stöd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
2017-11-07 19:18
#14

#13 Jo, jag borde nog göra det.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
2017-11-07 19:18
#15

#12  Vilken jobbig situation du hamnat i, men det är juh inte ditt fel att någon annan beter sej illa! Känner du att du behöver stöd, så håller jag med Maria, du kan ju bara prata lite med facket per telefon, de har säkert ett och annat bra tips.

Tarotstollan
2017-11-07 20:17
#16

#12. Om han inte sköter sig har han inte på den eller någon annan arbetsplats att göra!
Är han gift? I så fall kan du ju ringa till hans fru eller mamma!!!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
2017-11-07 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är ett par stycken som redan tagit kväller, jag ska nog följa exemplet jag också 🙂

Tarotstollan
2017-11-07 22:30
#18

#17. Så söta!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2017-11-07 22:37
#19

#17 Så gott de ligger. Mina far omkring som jehun i skrivande stund så jag hoppas de lugnar ner sig för nu ska jag gå och lägga mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2017-11-08 06:39
#20

#17  Verkligen söta!! 🌺

#12 Tycker verkligen du ska prata med facket om denna människa , sånt får INTE förekomma på en arbetsplats. Sen, VAD är det för en chef , som tillåter sånt??  

Stå på dig!! 👍 Låt dig inte nedslås av hans agerande , att frysa ut dig, LÅtsas som det regnar o bara gå förbi. DET är den bästa metoden !!  Lycka till!!! 🙂

HH 🙂

Annons:
Maria
2017-11-08 06:56
#21

Ingen som sett att det står "novembert" i rubriken😃

Jag ska ändra nu haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2017-11-08 11:07
#22

#19 Här finns också en kisse som tycker att 23-tiden är bästa tiden för att springa omkring och leka… 😍

Maria
2017-11-08 11:16
#23

#22 Ja det är märkligt det där med energin om kvällarna😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2017-11-08 12:04
#24

Tack alla för omtanken angående den jobbiga situationen på jobbet. 🌺

#21 Jag tycker det var så charmigt att det stod novembert, så jag sa inget. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: