Annons:
Etikettövrigt
Läst 1225 ggr
Fransu
11/2/17, 4:47 PM

Ditt forumnamn?

Vad betyder ditt nick? En del är ju ganska givna förstås, men berätta gärna! 🙂

Mitt nick är dom två första bokstäverna i mina namn. Mitt efternamn börjar på Fr, tilltalsnamnet börjar på An och mellannamnet på Su.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
flocken
11/2/17, 4:52 PM
#1

Flocken. Tja min hemsida heter djurflocken. Har alltid haft en flock med djur. Det har alltid varit jag. På något konstigt sett. Mitt företag heter djurflockens hunddagis.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
11/2/17, 4:57 PM
#2

Gissa haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
11/2/17, 5:08 PM
#3

Jag har nog aldrig valt att kalla mig något annat än vad jag heter i något sammanhang på nätet. Som jag ser det finns mest fördelar med det, exempelvis att man inte kan spy galla över något anonymt, utan måste stå för vad man skriver 🙂

Aleya
11/2/17, 5:09 PM
#4

Aleya är ett annat namn på irrbloss.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
11/2/17, 5:11 PM
#5

Jag kallade mig för Bumbleboo i många år innan jag bytte till Maria.

Varför det namnet var för att vi hade enormt med humlor där vi bor första åren och istället för Bumblebee fick det bli Bumbleboo. Lite långsökt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

krasnajaluna
11/2/17, 5:14 PM
#6

Krasnaja luna betyder ''röd måne'' på ryska. Egentligen betyder det inget särskilt för mig men jag tyckte att det blev ett fint namn ihop.

Annons:
Odd
11/2/17, 5:26 PM
#7

Jag heter Odd, fast folk tror alltid att det är ett smeknamn, även i verkliga livet haha

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fridaaaa
11/2/17, 5:36 PM
#8

För och efternamn, eller ja nästan efternamnet :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
11/2/17, 6:43 PM
#9

Jag använder initialerna på mina namn. Två förnamn och sedan efternamnet. På vissa ställen använder jag mitt förnamn som alias.

[Tuulikki]
11/2/17, 9:21 PM
#10

Jag hade ett mer personligt smeknamn som nick förut men behövde byta och bli mer anonym av olika anledningar, så nu använder jag mig av ett mellannamn ingen vet att jag har😃

Tarotstollan
11/2/17, 9:35 PM
#11

Tja, jag gillar tarotlekar och kan väl ses som stollig då jag samlar på dem i mängder.😉 Tänkte ut mitt nick långt innan jag blev medlem här inne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

worst
11/3/17, 10:21 AM
#12

Gammalt nick som jag har och har haft i många sammanhang.  Kan jag inte vara bäst, kan jag åtminstone vara vÄrst…

[Rhonda]
11/3/17, 12:27 PM
#13

#0 Min alias är mitt förnamn

Annons:
[[eskils_]]
11/3/17, 2:05 PM
#14

Valde namn efter min första katt. Men Eskil var upptaget så jag lade till ett s.

Dioramabyggare
11/3/17, 6:45 PM
#15

Det första "underforumet" här jag hittade är "Modellbygge i fokus", och eftersom jag gillar att bygga dioramor (på lite olika teman) var valet av användarnamn enkelt 🙂.

Carmarino
11/4/17, 11:17 AM
#16

Mitt användarnamn är en kombination av mina namn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
11/5/17, 8:23 AM
#17

Mitt användarnamn är min "personlighet" , 

Soligajag1  , detta namn har jag överallt , haft i många år. 🙂

HH 🙂

Mooniq
11/5/17, 2:33 PM
#18

Jag heter Monica och under många år har jag följt kompisars barn som numera är både halvvuxna och en del är numera vuxna och själva föräldrar. När barn lär sig prata och är små så vrids ju en del ord. Monica är inte alltid lätt - jag har kallats för Puuumpaaa, Måne, Mooolika, Monka & Mooniq. Sen började en bekant kalla mig för Mooniq och det hängde kvar ett par år. Numera säger alla Monica till mig  så inget alias är egentligen aktuellt längre.  Jag heter Mooniq här, fragrantica, tradera och på deviantart heter jag Mooniq66. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Leifsdotra
11/6/17, 10:32 AM
#19

Jag är Leifs dotra helt enkelt, ett namn som hängt med i många olika sammanhang under många år för min del så det känns naturligt.

Mirinda
11/9/17, 6:49 AM
#20

Mirinda var ett fantasinamn jag använde i min barndom. Det lektes många rollekar ute på gårdarna där jag växte upp. Mirinda var en trollkunnig flicka i våra lekar. Inte riktigt en elak häxa - inte heller en god fe. Jag var fascinerad av magi som liten; gick i trolleriskola och läste böcker om magi i folktron. 

Mirinda kallar jag mig ute på alla sajter. Då vet folk att det är samma person de kommunicerar med om de ser nicket på  en  av de andra sajterna. Det enda stället jag inte är Mirinda på är Twitter. Där hugger knäppgökarna först och frågar inte ens sen. Den enda nackdelen med mitt nick är att jag rätt ofta blir kallad Miranda.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Upp till toppen
Annons: