Annons:
Etikettövrigt
Läst 1337 ggr
[Rhonda]
10/27/17, 9:23 AM

Saker går sönder samtidigt!

Jag är helt säker på att elektriska saker gaddar ihop sig o säger 'nu har de haft fungerande grejor jättelänge så nu är det dags att vi går sönder. Kom igen nu!' 

Golvlampan, sänglampan o mobilen.  Grrrrrrrrrrr

Annons:
_Fisken
10/27/17, 9:24 AM
#1

Tre saker?  Otur kommer i klumpar av tre sägs det. Nu är det gjort!

Carrosh
10/27/17, 9:31 AM
#2

En olycka kommer sällan ensam, sägs det ju. Här dog fönsterlampan igår.. bara går och väntar på nästa grej som ska paja här nu.. 🤔

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annielle
10/27/17, 9:33 AM
#3

Ja, jag känner totalt igen mig tyvärr! 😡

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Rhonda]
10/27/17, 9:33 AM
#4

#1 

[Rhonda]
10/27/17, 9:36 AM
#5

#2 visst tänker man så!

[Rhonda]
10/27/17, 9:38 AM
#6

#4  Det finns definitivt en komplott 😂

För ett år sedan var det: kaffebryggaren, den andra golvlampan o en fönsterlampa. Jag säger då det.

Annons:
Carrosh
10/27/17, 9:43 AM
#7

#5 Precis! Eller så vill lampan också bli bytt/uppgraderad då vi uppgraderat datorer och mobiler och hallampa precis..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Rhonda]
10/27/17, 9:44 AM
#8

#7 Säkert!

[PeterTM]
10/27/17, 4:40 PM
#9

Numera får grejerna inte hålla så länge eftersom det inte gagnar den förbenade "tillväxten". Därför går saker sönder kort efter att garantin löpt ut och skulle självdestruktionen missa så att man har garanti kvar, finns alltid en klausul nånstans som innebär att man inte får någon ersättning i alla fall. Mobiltelefonerna är underbart exakta och går ofta sönder inom en vecka efter att garantitiden löpt ut.

Med bilar har man gått en lite annorlunda väg genom att konstruera dem så att man inte ska kunna fixa eller ens förstå vad som felar. Förr använde man ju rosten som försäljningsargument. I dörrar, luckor och skärmar fanns så kallade förstärkningslister, men de var utformade så att så mycket skit som möjligt fastnade där och höll det fuktigt så att skärmar och andra delar åts upp av rost.

Maria
10/27/17, 4:43 PM
#10

Haha, detta var negativa tråden ser jag😃

Men jag håller med er. Saker och ting brukar ofta klumpa ihop sig när det kommer till "jävligheter"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
10/28/17, 6:58 AM
#11

#10  Exakt , negativa tråden , , hahha, , 😃

Men , håller med , , att allt går sönder samtidigt , , slocknar en lampa hos mig, , den värsta lampan går sen, , i ugnen , , den lampan gillar jag inte att byta , den sitter fast som sjutton . 😂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: