Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 430 ggr
Maria
10/24/17, 1:40 PM

Lösenord

Jag har ju minnesproblem och tycker det här med lösenord är hopplöst. Har ni någon strategi för att komma ihåg alla?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Scorpio97
10/24/17, 1:44 PM
#1

Jag har ett Google-dokument med alla lösenord. Jag har dock inte skrivit ut lösenorden rakt ut, utan jag förklarar dom med diverse ledtrådar som bara jag kommer kunna förstå :) 
Fast jag kommer oftast ihåg själva lösenordet, mitt problem är att jag blandar ihop vilket lösenord som går till vilken hemsida/app/osv. Dokumentet löser det problemet.


//Jessie

Kyllan56
10/24/17, 1:47 PM
#2

Jag håller med dig Maria!

Jag har köpt en adressbok, där jag skriver in alla lösenord i.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Maria
10/24/17, 1:50 PM
#3

Jag vet inte hur många lösenord vi har på jobbet in till olika program.

Vissa ska vara både gemener och versaler plus siffror och tecken. Ett ställe ska bara ha gemener, versaler och siffror osv.

Dessutom ska man byta lösenord i vissa program var tredje månad så det blir rena rama snurren.

Sedan har man ju sina egna privata lösenord på toppen av allt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
10/24/17, 1:58 PM
#4

Jag har några olika jag använder, så kommer ihåg dem :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Fisken
10/24/17, 1:59 PM
#5

Först har jag 4 bokstäver som är första tecknen på hemsidan det handlar om.  Nordea har exvis 'nord'.  Sen har jag en siffra och sen en ramsa på typ 10 bokstäver… typ "lingonriset".  

Då behöver jag bara memorera (i detta exempel)  '9lingonriset' och sen vet man ganska säkert vad de 4 första bokst. ska vara.  Så ramsan är lika hela tiden men de första 4 ändrar sig…

Maria
10/24/17, 2:09 PM
#6

Jag har 5 lösenordsskyddade program jag använder ofta på jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
_Fisken
10/24/17, 2:38 PM
#7

Har du valt lösenorden själv?

[PeterTM]
10/24/17, 3:30 PM
#8

Jag har en liten anteckningsbok för lösenord. Jag väljer ofta den kombination som föreslås och de är ju så komplicerade att ingen kan minnas mer än ett eller två. Jag är bättre på siffror och har inga problem med alla olika pinkoder till olika kort och telefoner.

Maria
10/24/17, 3:33 PM
#9

#7 Inte på alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
10/24/17, 9:47 PM
#10

Jag har börjat att skriva upp dem för jag märker att jag rör ihop dem emellanåt eller helt glömt vad det skall vara. Tvärtemot vad experterna säger, så vill jag ha så korta lösenord som möjligt för att jag skall komma ihåg dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: