Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 976 ggr
Maria
2017-10-14 13:31

Smink

Ursäkta alla män 😉

Det är ju mycket kvinnor på sajten och jag undrar om ni sminkar er?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Loris M
2017-10-14 13:53
#1

Jag gör det, men bara "lätt", ansiktskräm, mascara och läppstift. 🙂

Loris M
2017-10-14 13:54
#2

Sminkar du dig Maria?

flocken
2017-10-14 15:40
#3

Yep. Inte bara för min skull. Utan även min mans. Varje fredag o lördag klär vi alltid upp oss lite xtra även att vi bara är hemma. Han har ofta jeans och skjorta. Jag oftast klänning. Något vi gjort länge. Bara för att man är i ett äktenskap Får man inte slappa ihop.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-10-14 17:06
#4

#2 Inte nu längre. Förr använde jag mascara och en creme jag inte kommer ihåg namnet på😃

Ska jag på något särskilt så kan jag ta lite mascara även nu men mina ögonfransar är korta och spretiga och pekar nedåt numera haha. Kanske har det med strålningen att göra för innan jag blev sjuk så hade jag faktiskt riktigt långa och fina ögonfransar.

Jag är dessutom alldeles för lat för att fixa för mycket på morgonen. Det räcker med att tvätta mig och sätta upp håret.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[vandringen]
2017-10-14 17:38
#5

Yep säger jag med och jag är oerhört fixerad och beroende av både smink och kläder men jag vill inte se konstlad ut så jag använder en makeup som ser naturlig ut och det gäller att kunna lägga en makeup för tid och rum och att kunna skilja på vad som är kvällsmake och dag för annars ser det både billigt och konstlat ut.

Jag har gått en del kurser i make och det handlar hela vägen om att fylla ut det bra vi har inte att bara lägga lager på lager eller göra en fuskmake som inte är komplett för då ser det enbart spacklat ut och det är nåt vi ska undvika så ett bra men enkelt underlag,ett lätt puder och foundation ,lite mascara och kajal samt ett läppstift som stämmer med det dagen har att bjuda på i klädval då har vi en fullgod make som inte ser sminkad och konstlad ut och det är det vi ska sträva efter då får vi också en perfekt makeup som både ser och känns naturlig.

Personligen har jag en väldigt konservativ stil i allt jag gör så även kläder och smink  men oavsett vilken stil man bär handlar det om att framhäva det goda man har då får man en perfekt look som passar just sig.

Carmarino
2017-10-14 17:54
#6

Använder inte smink. Har nästan aldrig gjort det heller. Det var bara när jag skulle på fest när jag var yngre.

Tål nämligen inte att ha något på ögonen, särskilt inte krämen man ska ta av sminket med. (Jo, jag vet att det finns sådan man kan tvätta av med tvål och vatten, men klarar inte av själva sminket heller.) Blir alldeles röd i ögonen och ser dimmigt i flera timmar efteråt. Tar jag av sminket precis innan jag går och lägger mig så vaknar jag med gigantiska påsar under ögonen.

På 1980-/90-talen så permanentfärgade jag ögonfransarna, men det höll bara några veckor. Då hade jag fortfarande så starka färger i mig själv att det inte märktes att jag inte sminkade mig. Nu ser jag lite glåmigare ut. 😉

Använder fuktkräm i ansiktet, förutom ögonen då. Någon enstaka gång har jag läppstift, men det brukar inte sitta kvar så länge.

Var på ett sminkparty en gång, där jag blev sminkad av en som gjorde det enligt alla konstens regler. Det skulle bara vara en lätt vardagsmakeup, men jag kände mig som om jag hade full krigsmålning. Dessutom kändes det som om jag hade en mask på mig. Det var inte jag.

Så jag ser likadan ut när jag vaknar på morgonen som när jag går och lägger mig. Ingen risk att någon partner får en oväntad chock där alltså. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
2017-10-14 18:50
#7

Jag använder mascara dagligen. Jag har så ljusa fransar så dom knappt syns annars. Känner mig naken utan min mascara. Vissa dagar kan jag ta på lite rouge också. Mer smink än så har jag inte. Hade varit kul att kunna sminka sig riktigt snyggt, men jag har inte tålamod att lära mig…

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maleficum
2017-10-14 20:50
#8

Använder aldrig smink. Har väl sminkat mig en handfull med gånger genom hela livet och oftast för det varit nån halloweenfest eller nån som velat testsminka mig.

Aldrig haft intresse för smink och aldrig brytt mig. Dessutom har jag redan rätt mörka ögonfransar så många tror jag använt mascara fast jag inte gjort det så helt klart onödigt att hålla på med massa gegga kring ögonen :P

Min första pojkvän jag hade däremot sminka sig ganska ofta ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

citytjejen
2017-10-15 17:32
#9

Har alltid makeup om  jag ska "göra något" t.ex när jag ska jobba, gå på stan eller ut och  göra ärenden. Använder mineralpuder och mineralconcealer, fixar till ögonbrynen, mascara, rouge och lite highlighter samt läppglans. Det är vardagsmakupen. När jag känner för det kan även ögonskugga och eyeliner åka på.

Känner mig alltid snyggare och fräschare med lite makeup på, det är bra för mitt välbefinnande helt enkelt!

/Christina

JMW
2017-10-15 23:10
#10

Det var läääänge sedan jag sminkade mig. Då gjorde jag det dagligen. Det närmaste smink jag kommer idag är väl rouge.

Leifsdotra
2017-10-17 14:53
#11

Mascara och vid speciella tillfällen lite eyeliner. Aldrig annat, vet ärligt talat inte riktigt vad som är vad av många produkter som finns 🙂

Upp till toppen
Annons: