Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 511 ggr
aggeelin
10/10/17, 7:35 AM

Godmorgon tisdag 10 okt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Önskar er alla en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
10/10/17, 7:39 AM
#1

Här är det sju grader varmt och ingen blåst. Tack för det! Det ska bli en solig dag tror jag och det behövs.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
10/10/17, 7:47 AM
#2

Godmorgon. Vi har bara två grader. Tur att jag inte ska gå ut😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Candy Blue
10/10/17, 7:57 AM
#3

God morgon :)

Iskallt ute här också. Brr!

Hoppas alla har en fin dag !

Mooniq
10/10/17, 8:18 AM
#4

Mårning. Kallt, frostigt och dimmigt. Världen är liten utanför fönstren. Ledig fm och sen jobb em/kväll. Fick gjort mängder igår - jättenöjd med allt jag kunde bocka av på checklistan. Idag blir det en lat fm, ska bara göra ett pass på crosstrainern - det är dagens ego-måste. Ha en bra dag. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
10/10/17, 9:02 AM
#5

Morrn! Lite blåsigt och 8 grader men ändå ganska skönt. Ledig idag men ska jobba hemma.

[PeterTM]
10/10/17, 11:58 AM
#6

God middag 🙂

Här blåser halv storm och det är 7 grader, inget kul väder.

Annons:
Maria
10/10/17, 12:08 PM
#7

Läste precis att Postnord ska dela ut post på lördagar.

Det vore väl bättre om de koncentrerade sig på att dela ut den post de redan har😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
10/10/17, 12:10 PM
#8

God förmiddag!

I morse hade vi  -1 här, så det var is på bilrutorna. Nu när jag kom hem är det strålande sol och ca 6 grader. Enligt väderappen ska det bli molnigt efter 12 och senare ska det även regna. Men nu jag ska ge mig ut på en lång skogspromenad och njuta av det vackra höstvädret.

Sen tänkte jag baka lite chocholate chip cookies.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
10/10/17, 12:59 PM
#9

#7 Jag fattade det nog som att de skulle köra ut paket till utlämningsställen även på lördagar. Inte den vanliga posten vi får i brevlådan.

[PeterTM]
10/10/17, 1:12 PM
#10

Ta bort avregleringen och förstatliga Posten igen. En stor del av orsaken till att PostNord inte fungerar är ekonomiska problem och de i sin tur har uppstått därför att B-post som är billigare och långsammare, tagits över av andra postdistributörer. 

En annan stor orsak till problemen är att de har dålig koll på sin personal. Om paket "försvinner" utgår jag ifrån att de är stulna av PostNords egna anställda.

Jag kände en gång en kille vars syrra stal varenda CD-skiva hon såg som anställd på postsorteringen. Jag tror att detta är lika vanligt som att de kastar in paketen i postbilarna så att paketen skadas.

Maria
10/10/17, 1:17 PM
#11

#9 Ja, så vad det ju men de borde ändå koncentrera sig på säkra leveranser istället tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
10/10/17, 3:01 PM
#12

#11 Precis vad de borde göra. Jag skickade en mindre låda som skrymmande brev. Lämnade in lådan på mitt Maxi en tisdag. På måndag veckan efter fick mottagaren lådan. Det är inte acceptabelt.

Finns B-post fortfarande?

[PeterTM]
10/10/17, 5:39 PM
#13

B-posten körs ut av de alternativa postleverantörerna, här är det Bring, gröna bilar.

Annons:
JMW
10/10/17, 7:09 PM
#14

#13 Jaha, jag tror inte vi har något sånt här.

[PeterTM]
10/10/17, 7:19 PM
#15

#14 Nån måste ju bära ut B-posten och det brukar vara de alternativa bolagen som snor åt sig det eftersom det är så kravlöst, 5 dagar har dse på sig att leverera B-post.

aggeelin
10/10/17, 9:29 PM
#16

Vi har fått påminnelser på räkningar vi aldrig fått. Mycket irriterande!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Rhonda]
10/27/17, 5:37 PM
#17

#12 Likadant här. Skickade ett litet skrymmande paket till min dotter. Den lämnades in måndag fm o postlådan tömdes kl 17.

Följande måndag fick min dotter paketet. Det tog en vecka alltså.

För inte så länge sedan kunde man skicka ett brev som levererades nästa dag. Nu skickar jag iväg födelsedagskorten 3 dagar i förväg.

Upp till toppen
Annons: